• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ändrar jag storleken?

Mangusta

Cartier
Det är säkert en korkad fråga men jag har ingen lust att ha sönder klockan så jag får väl skämmas lite här istället och fråga er. Har en Rolex OP som skulle behöva hoppa in ett steg i själva låset för att bli lite mindre men jag vet inte hur man gör. :bag: Den har inte dom där pinnarna jag är van med som man kan flytta och jag vågar inte börja riva i den för mycket. ADn ligger för långt bort så jag hinner inte dit i dag för att få deras hjälp. Vore tacksam om någon här har lust att svara. :)§
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Åh tack! En sån är det. Får se på filmen några gånger till för jag fattade inte riktigt hur man får den i löst läge innan man flyttar den och hur man låser den igen men det ordnar sig väl. Tack igen! :)
Varsågod! Du behöver inte vara rädd för att förstöra något, den är byggde för att klara hårdare tag.

Här har du ett klipp till
 

Mangusta

Cartier
Varsågod! Du behöver inte vara rädd för att förstöra något, den är byggde för att klara hårdare tag.

Här har du ett klipp till

Jag får hoppas det för det vore synd att förstöra en ny klocka. :D Såg den längre filmen och Suben har "räfflor" tydligen men det har inte min utan den har bara ett par små, små hål och sen är det slätt. Jag får väl be en man titta på det åt mig. ;)
 

Mangusta

Cartier

Tackar men det kom tyvärr in lite sent. Hoppas grabbarna på jobbet inte förstörde min klocka bara. :eek: En kille hade händelsevis väldigt små vertyg och tryckte ner piggarna på sidan och drog i länken så att den flyttades ett steg och hoppade in i hålen ett hack bort. (Visst beskriver jag det fint? :confused: :D ) Vet inte om dom borde ha "låst upp" på andra sidan också på något vis? Men vi hörde hur det klickade till när den satte sig i hålen och länken verkar sitta stadigt när jag drar i den så jag hoppas att jag inte tappar klockan för att det går upp på något sätt eller att jag har förstört klockan. Det är en sprillans ny OP 31 mm jag pratar om men jag vet inte vad låset heter på just min modell.
 

jabla

Sarlacc
Tror låset heter Easylink. Brukar inte vara något problem om man bara lossar stiftet på ena sidan och sedan vrider lite innan man flyttar till nästa hål.

Edit: Kan vi få se en bild nu när länken passar :)
 

Mangusta

Cartier
Tror låset heter Easylink. Brukar inte vara något problem om man bara lossar stiftet på ena sidan och sedan vrider lite innan man flyttar till nästa hål.

Stift heter det, ja. :D Det var något sånt han gjorde antar jag. Vet att han tryckte ner det lite med en miniskruvmejsel och den blev lös och då flyttade han den ett steg. Men om den verkar sitta fast när jag drar i länken så är det inga problem hoppas jag? Den kan väl inte ha gått sönder på något vis? Gått sönder utan att det skulle vara uppenbart i så fall att den har gått sönder alltså?
 

jabla

Sarlacc
Stift heter det, ja. :D Det var något sånt han gjorde antar jag. Vet att han tryckte ner det lite med en miniskruvmejsel och den blev lös och då flyttade han den ett steg. Men om den verkar sitta fast när jag drar i länken så är det inga problem hoppas jag? Den kan väl inte ha gått sönder på något vis? Gått sönder utan att det skulle vara uppenbart i så fall att den har gått sönder alltså?
Tror du kan vara lugn.
 
Topp