• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur är det med kravet på 50 inlägg för att posta på säljes bytes?

Rivalen

Rolex
"1: För att annonsera krävs 2 veckors medlemsskap samt 50 st poster under diskussionsdelarna av forumet. Det görs inga undandtag till denna regel."

Samtidigt såg jag i annan tråd info där det såg ut som att man kan köpa sig fri ifrån detta villkor som väl är till för att försöka säkra att säljaren är en något sånär seriös KS-medlem?

@Leben kan du bena ut detta. Vad är det jag inte förstår. Jag kan inte ställa frågan i den tråd där jag såg friköpsinfon för den tråden är stängd. Kan man köpa sig förbi 50regeln?
 

Jox

Rolex
2-Faktor
"1: För att annonsera krävs 2 veckors medlemsskap samt 50 st poster under diskussionsdelarna av forumet. Det görs inga undandtag till denna regel."

Samtidigt såg jag i annan tråd info där det såg ut som att man kan köpa sig fri ifrån detta villkor som väl är till för att försöka säkra att säljaren är en något sånär seriös KS-medlem?

@Leben kan du bena ut detta. Vad är det jag inte förstår. Jag kan inte ställa frågan i den tråd där jag såg friköpsinfon för den tråden är stängd. Kan man köpa sig förbi 50regeln?
Inte för att vara sån, men du har ändå gjort en del inlägg här och bör således hängt här en stund. Under den tiden bör du då också ha sett antingen regler/info som finns i de olika forumdelarna eller sett saxade inlägg i alla olika trådar där detta diskuterats innan. Men svaret är Ja, det går att köpa sig förbi 50 inlägg
 
Senast ändrad:

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
1623534160362.png


 

Professor S

Panerai
2-Faktor
"1: För att annonsera krävs 2 veckors medlemsskap samt 50 st poster under diskussionsdelarna av forumet. Det görs inga undandtag till denna regel."

Samtidigt såg jag i annan tråd info där det såg ut som att man kan köpa sig fri ifrån detta villkor som väl är till för att försöka säkra att säljaren är en något sånär seriös KS-medlem?

@Leben kan du bena ut detta. Vad är det jag inte förstår. Jag kan inte ställa frågan i den tråd där jag såg friköpsinfon för den tråden är stängd. Kan man köpa sig förbi 50regeln?
Det här forumet spårar ur.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
"1: För att annonsera krävs 2 veckors medlemsskap samt 50 st poster under diskussionsdelarna av forumet. Det görs inga undandtag till denna regel."

Samtidigt såg jag i annan tråd info där det såg ut som att man kan köpa sig fri ifrån detta villkor som väl är till för att försöka säkra att säljaren är en något sånär seriös KS-medlem?

@Leben kan du bena ut detta. Vad är det jag inte förstår. Jag kan inte ställa frågan i den tråd där jag såg friköpsinfon för den tråden är stängd. Kan man köpa sig förbi 50regeln?


Vi har haft den möjligheten länge, för att precis som med banners finansiera driften av den här apparaten.

Hittills har vi inte sålt någon access.

Vi väger för mot nackdelar, varje gång. Och vi uppskattar ert engangemang men jag uppskattar inte jargongen, där det blir off topic i trådar och det vinklas till fokus på fusk.

De som köpt approved dealer har vi efter de köpt access kollat referenstrådar & kollat upp personerna bakom profilen.

Jag har tackat nej till 3st konton som velat bli approved.

Om ni inte minns så var det en väldigt tydlig vilja där medlemmarna ville ha bort handlarna för att de bumpade trådar i köp och sälj. Och ni medlemmar tyckte de skulle ha en egen kategori, och vad gjorde vi då? Som vi gjort så många gånger, jo vi lyssnade och skapade kategorin.

Om vi nu ska ta upp approved dealer är det här första gången någon haft problem med just en approved dealer, till skillnad från affärer mellan vanliga medlemmar där det skett fler gånger.
 

Professor S

Panerai
2-Faktor
Vi har haft den möjligheten länge, för att precis som med banners finansiera driften av den här apparaten.

Hittills har vi inte sålt någon access.

Vi väger för mot nackdelar, varje gång. Och vi uppskattar ert engangemang men jag uppskattar inte jargongen, där det blir off topic i trådar och det vinklas till fokus på fusk.

De som köpt approved dealer har vi efter de köpt access kollat referenstrådar & kollat upp personerna bakom profilen.

Jag har tackat nej till 3st konton som velat bli approved.

Om ni inte minns så var det en väldigt tydlig vilja där medlemmarna ville ha bort handlarna för att de bumpade trådar i köp och sälj. Och ni medlemmar tyckte de skulle ha en egen kategori, och vad gjorde vi då? Som vi gjort så många gånger, jo vi lyssnade och skapade kategorin.

Om vi nu ska ta upp approved dealer är det här första gången någon haft problem med just en approved dealer, till skillnad från affärer mellan vanliga medlemmar där det skett fler gånger.
Förslag: byt label till ”Betald annons” då det reflekterar sanningen.
 

Herr Gås

Banned
"1: För att annonsera krävs 2 veckors medlemsskap samt 50 st poster under diskussionsdelarna av forumet. Det görs inga undandtag till denna regel."

Samtidigt såg jag i annan tråd info där det såg ut som att man kan köpa sig fri ifrån detta villkor som väl är till för att försöka säkra att säljaren är en något sånär seriös KS-medlem?

@Leben kan du bena ut detta. Vad är det jag inte förstår. Jag kan inte ställa frågan i den tråd där jag såg friköpsinfon för den tråden är stängd. Kan man köpa sig förbi 50regeln?

Görs det inga undantag eller är forumet pay2win som allt annat i världen?

Oavsett vilket bör reglerna formuleras om.
 

Rivalen

Rolex
@Jox Det var först nu jag såg prislistan.

@hook Tack för svar.

Försök för allt i världen tjäna pengar. Men var noga med hur ni formulerar er så att benämningar och och text kan uppfattas så som ni tänkt er. Just nu känns det inte som att det är så. Att i ena texten skriva inga undantag görs och i annan text erbjuda friköp från samma bestämda påstående framstår som oseriöst. Om du inte sålt något friköp i privata säjes bytes föreslår jag att du tar bort den möjligheten eller ändrar kravtexten om 50 inlägg.

Jag noterar också att ni lyssnar på medlemmars synpunkter och ändrar/justerar.

Öppna alla stängda trådar och låt medlemmarna prata av sig i frågor de anser intressanta/viktiga. Moderera hellre i dessa trådar än att stänga. Moderera för allt i världen inte bort ev kritik emot er - det blir för ängsligt. Vidta åtgärder istället. Har inget bättre förslag på approved dealer, men att förklara vad det innebär såsom du gjorde ovan är en bra start.

Utifrån vad jag läst i den ursprungliga stängda tråden har inte säljaren gjort fel gentemot köparen så där är han approved i nuläget i min bok. Men kanske finns det ett brott som heter medhjälp till momsbedrägeri och isf ser han ut att ligga sämre till. Om KS vill motverka brott så kanske en approved dealer skall förbinda sig att alltid sätta korrekt värde i frakthandlingen så att man inte medverkar till brott. Kan det vara något? Vad tycker du @hook ?
 
Senast ändrad:

Äggplantan

Breitling
Har vart med sen start men skriver typ aldrig, ska nog börja med det lite mer (kan ju alltid lägga ut en annons om jag får in några ”snygg klocka” här o var).

Satan vad ni gnäller. Fattar inte att ledningen inte slänger ut er? Att dessutom samtidigt pusha sin egen klocksida känns ju fräscht @Rivalen

Lite som @FreakyLeo som försöker värva folk till sitt forum (om nu ledningen inte visste det).

Ledningen har ju sagt att de lyssnar på konstruktiv kritik? Nu verkar ju approved ändras.

Samt @Professor S som försöker elda på @Leben ,hahaha, blir kul att följa. Finns ju andra ställen att hänga på om nu allt är katastrof här och pengar styr allt. Jobbar inte du med pengar btw professorn?
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Har vart med sen start men skriver typ aldrig, ska nog börja med det lite mer (kan ju alltid lägga ut en annons om jag får in några ”snygg klocka” här o var).

Satan vad ni gnäller. Fattar inte att ledningen inte slänger ut er? Att dessutom samtidigt pusha sin egen klocksida känns ju fräscht @Rivalen

Lite som @FreakyLeo som försöker värva folk till sitt forum (om nu ledningen inte visste det).

Ledningen har ju sagt att de lyssnar på konstruktiv kritik? Nu verkar ju approved ändras.

Samt @Professor S som försöker elda på @Leben ,hahaha, blir kul att följa. Finns ju andra ställen att hänga på om nu allt är katastrof här och pengar styr allt. Jobbar inte du med pengar btw professorn?
Jag har inget med KP att göra förutom att att jag är medlem där också. Denke är det också och flera andra. Däremot tycker jag att det är bra med alternativ ifall något forum av olika anledningar inte faller en i smaken. Du rekommenderar ju själv att Professorn skall hänga någon annanstans eller? Jag har också varit med här sedan starten och är/har varit med på andra forum också som t.ex. WUS och TTT.
 
Senast ändrad:

Äggplantan

Breitling
Jag har inget med KP att göra förutom att att jag är medlem där också. Denke är det också och flera andra. Däremot tycker jag att det är bra med alternativ ifall något forum av olika anledningar inte faller en i smaken. Du rekommenderar ju själv att Professorn skall hänga någon annanstans eller? Jag har också varit med här sedan starten och är/har varit med på andra forum också som t.ex. WUS och TTT.
Skitsnack. Du uppmanar folk i PM att komma till din sida. Rätt stor skillnad.
Lite darrig nu eller?
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Helt meningslöst sidospår. Om FreakyLeo gör reklam för ett annat forum så gör han ett uselt jobb. Aldrig hört talas om det forumet och jag har ändå hängt här i många år nu.

Nånting som fortfarande är relevant är dock raderandet och låsandet av trådar. Det finns ingen annan tolkning av det beteendet än att man vill tysta ner. Vi kan ta den senaste om Aosehus. Som det är nu finns ingen annan tolkning än att man håller den säljaren om ryggen och han får fortsätta med sitt momsfuskande och inte ta något ansvar för sina försändelser? Har jag fel - säkert, jag tror säkert han skickade klockan men varför inte lyfta fram vad som hänt istället för att stoppa diskussionen? Det finns väldigt mycket föremål för förbättring vad gäller modererandet här. Kulturen av att läxa upp medlemmar som frågar, tystandet av diskussioner om ADs och andra säljares snedsteg, gör verkligen allt för att framstå som att forumledningen försöker skydda ca$$en till vilket pris som helst. Det tråkiga är att jag inte tror att det ens är så, man väljer bara den sovjetiska metoden istället för öppenhet.
 

Professor S

Panerai
2-Faktor
Har vart med sen start men skriver typ aldrig, ska nog börja med det lite mer (kan ju alltid lägga ut en annons om jag får in några ”snygg klocka” här o var).

Satan vad ni gnäller. Fattar inte att ledningen inte slänger ut er? Att dessutom samtidigt pusha sin egen klocksida känns ju fräscht @Rivalen

Lite som @FreakyLeo som försöker värva folk till sitt forum (om nu ledningen inte visste det).

Ledningen har ju sagt att de lyssnar på konstruktiv kritik? Nu verkar ju approved ändras.

Samt @Professor S som försöker elda på @Leben ,hahaha, blir kul att följa. Finns ju andra ställen att hänga på om nu allt är katastrof här och pengar styr allt. Jobbar inte du med pengar btw professorn?
Arbetar i allra högsta grad med pengar. Långsiktighet och ”pengar” kommer främst från ett starkt erbjudande och autencitet. Ser gärna att KS är kvar om flera år men då måste ledarna fokusera mer på det sistnämnda.
 
Senast ändrad:

Äggplantan

Breitling
Helt meningslöst sidospår. Om FreakyLeo gör reklam för ett annat forum så gör han ett uselt jobb. Aldrig hört talas om det forumet och jag har ändå hängt här i många år nu.

Nånting som fortfarande är relevant är dock raderandet och låsandet av trådar. Det finns ingen annan tolkning av det beteendet än att man vill tysta ner. Vi kan ta den senaste om Aosehus. Som det är nu finns ingen annan tolkning än att man håller den säljaren om ryggen och han får fortsätta med sitt momsfuskande och inte ta något ansvar för sina försändelser? Har jag fel - säkert, jag tror säkert han skickade klockan men varför inte lyfta fram vad som hänt istället för att stoppa diskussionen? Det finns väldigt mycket föremål för förbättring vad gäller modererandet här. Kulturen av att läxa upp medlemmar som frågar, tystandet av diskussioner om ADs och andra säljares snedsteg, gör verkligen allt för att framstå som att forumledningen försöker skydda ca$$en till vilket pris som helst. Det tråkiga är att jag inte tror att det ens är så, man väljer bara den sovjetiska metoden istället för öppenhet.
Så KS håller Aosehus om ryggen för att en köpare vill att han skickar momsfritt (om det nu var så)? Hahahah, underbar slutledningsförmåga.
Diskussioner om lagbrott ska modereras tycker jag eller handlar det om att varje medlem på KS måste ha ett klanderfritt yttre? Blir nog inte många kvar då om ledningen ska ta bort alla med fortkörningar m.m.
 
Topp