• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur ålders bestämma Rolex ?

closetplayer

Rolex
2-Faktor
Hur ålders bestämmer men en Rolex ?
Även om det finns ett cert som talar om år och månad, när klockan är uttagen, kan de ändå vara flera år äldre?
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Nähä okej? Vet inte vad de tjänar på att lägga upp falska listor?


Varför skulle serienummer från 1968 vara högre än 1969?

Skärmavbild 2015-01-21 kl. 20.32.18.png
 

Hugii

Audemars
Hur åldersbestämmer man "random mixed serial numbers"? Inte tänkt på det tidigare, men nu blir det viktigare att ha cert till klockan :)
 

closetplayer

Rolex
2-Faktor
Tillbaks till följdfrågan..
Om en Rolex, såld av svensk AD med cert ifrån ex Maj 2012, kan den i praktiken vara flera år äldre ?
 

Hugii

Audemars
Tillbaks till följdfrågan..
Om en Rolex, såld av svensk AD med cert ifrån ex Maj 2012, kan den i praktiken vara flera år äldre ?

Njaaaa.... .jag har lite svårt att en Rolex-AD kan (eller får) sitta så länge på en klocka. Att det kan handla om nån enstaka månad det förstår jag men jag är skeptiskt till att ska handla om år. Inget som Rolex skulle uppskatta.
Nånstans läste jag att en AD får sitta på en klocka max 3 månader (om det stämmer eller ej det vet jag inte men det låter lite vettigt i alla fall).
 
Topp