• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur avyttra troligen inte så värdefulla klockor?

xyzzy

Breitling
Genom arv kom jag över en låda med 6 troligen inte speciellt värdefulla klockor. De har inget affektionsvärde för mig och jag är själv inte intresserad av att använda någon av dem (några av dem fungerar inte heller). Frågan är om det alls finns någon marknad för sådana ej exklusiva klockor (speciellt de som måste repareras) så jag kan få några kronor att använda till något annat?

En kollega föreslog jag borde värdera dem men jag vet inte vart man i Stockholm kan få detta utfört eller om det är värt det (kostar det nästan lika mycket som klockorna är värda är det inte så stor poäng med det)... Och när man väl fått en värdering hur säljer man dem? Tradera??

Tacksam för alla förslag!
img_20220804_171832.jpg
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Som sagt, auktion på Tradera. Lägg ut dem en och en i separata annonser. Ta bra bilder i bra ljus. (Helst dagsljus, inte direkt solljus.) Om du kan så öppna fickuren och ta bilder på insidan av locken (stämplar) och på urverken. Skulle jag gissa så kan det bli några hundralappar för Omegan åtminstone.
 
Topp