• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur bor era Pannor?

Swede

Omega
2-Faktor
Efter att ha sett peterc strapoholic-förvaring i ”Den helt rimligt nördiga bandrecensionstråden” så insåg jag att det finns flera olika idéer och lösningar som jag själv kanske inte tänkt på...

Jag tycker inte det fungerar med ”vanliga” klockförvaringslösningar då Panerai ofta har flera tillbehör som bla band, skruvmejslar osv

Klocklådan den levereras i hade ju fungerat men endast för något extra band. Började undersöka och det vanliga som hade fungerat hade varit en schatulle med lite smarta lösningar för band. Som vanligt kostar dom en mindre förmögenhet så fort man började titta på lite roligare alternativ.

Tillslut kom idén om cigarrhumidorer. Byggda i fint trä, ofta bra förvaringar, kan också vara dyra men går att hitta rätt intressanta på auktioner mm om man vill lägga ner lite tid och kärlek. Efter en tids spanande så hittade jag en humidor i Tyskland, i rotfanér med en del intressanta fack- så projekt ”inredning” påbörjas nu.
3F8BD50D-B97B-41DE-B801-7C839BE847A0.jpeg 052868B3-8FE3-4AC0-B20F-165C708BDBFD.jpeg DC923D26-4630-4523-894F-74E46528CEEA.jpeg
Visa gärna era förvaringslösningar - kanske behöver tänka om.🙂
 

Swede

Omega
2-Faktor
Tänkte mer på just den som är ”utvald” för stunden. Eller sover ni med dom på?? För dom ligger väl inte skamlöst på nattduksbordet...
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Tänkte mer på just den som är ”utvald” för stunden. Eller sover ni med dom på?? För dom ligger väl inte skamlöst på nattduksbordet...

För att svara seriöst och rakt på den här tråden, så vill inte folk berätta hur de förvarar sina klockor av den enkla anledningen att det ger en potentiell tjuv lite för djupa insikter. Så, kan vi lägga ner den här diskussionen nu?
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
För att svara seriöst och rakt på den här tråden, så vill inte folk berätta hur de förvarar sina klockor av den enkla anledningen att det ger en potentiell tjuv lite för djupa insikter. Så, kan vi lägga ner den här diskussionen nu?

Amen, låt oss stänga tråden och gå vidare.
 
Topp