• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur bra är klockfantaster på att passa tider, hur bra är du?

Hur bra är DU på att passa tider, dvs att komma i tid till möten etc..

  • Jag är dålig på att passa tider. Andra får ofta vänta på mig.

    Röster: 19 9.2%
  • Jag är medelbra på att passa tider, ungefär som folk är mest.

    Röster: 45 21.7%
  • Jag är mycket bra på att passa tider, jag är ganska ofta tidig, det är jag som får vänta på andra.

    Röster: 143 69.1%

  • Totala väljare
    207

Enherre

Omega
Jag är i tid när jag vill vara i tid. När de gäller de vänner som brukar vara sena så har jag gjort det till en sport att låta dom vänta, så ibland är jag 20 min sen men får likväl vänta i 10 min..
 

Ponlarsson

Panerai
Ganska bra, missar aldrig bussen och brukar sällan vara sen till något, brukar snarare vara rastlös och vill komma iväg. Förutom under de helger jag jobbar. Då får jag börja när jag känner att det passar det som kommer att hända med är aldrig där då jag egentligen tänkt mig.
 

Micke77

Breitling
Jag är alltid i tid, hellre startar jag i god tid än att jag stressar för att hinna i sista sekunden.

Dessutom brukar jag alltid vakna fem minuter före väckarklockan ringer på morgonen av nån anledning.

Blir väldigt störd på folk som blir försenade p.g.a nonchalans. Sen är det förstås en annan femma ifall förseningen beror på saker man inte kan påverka, som att man får en asteroid i knoppen eller grannens katt klöser av pulsåder.
 

Apansson

Torpare
Jag kommer aldrig för sent om det inte är rikskaos i lokaltrafiken (hela statsbudgeten till SL please). Hatar själv när folk inte är i tid - då kan man fan inte komma för sent själv, ingen gillar en hycklare!
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Utomordentligt bra på att passa tiden och strävar alltid efter att vara på plats någon minut tidigt, helst inte mer än 5. Dock anpassar jag mig beroende på vem jag ska möta, är det någon som är konsekvent sen så är även jag sen (oftast mindre sen, så jag får vänta ändå...).
 

MrJon

Cartier
Försöker alltid se till att vara i tid till möten och dylikt. Har jag en längre resa framför mej tar jag till med goda marginaler. PÅ morgonen däremot, då har jag svårt att va i tid...
 
  • Like
Reactions: Oli

Vincent

Cartier
Har typ fobi över att komma sent detta leder till att jag ofta får sitta och vänta, skulle gärna vara tidsoptimist :)
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
I mitt jobb håller jag tiden exemplariskt. Privat kan det ibland stöka till sig även om jag anser att jag bättre på att hålla tiden än de flesta :)
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Jag hade med enkelhet kunnat få ett COSC certifikat. Nej, givetvis inte konverterat till minuter eller något sådant trams. I min värld är det inom COSC-standarden för sekunder :D
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Alla mina klockor går 15 minuter för fort, att veta att man har en kvart tillgodo fungerar för mig när det gäller att passa tider.
 

Felsökarn

Breitling
Kommer alltid för sent. Har varit så sedan första klass, och nu 40 år till.

Frun säger att jag fixar mer med klockor än att se hur mycket de är.
 

Dr666

Omega
Måste erkänna att jag av rent principiella skäl vägrar att någonsin tillåta mig att att komma sent oavsett vilken god anledning det kan tänkas finnas till komma sent-men då erkänner jag samtigt en kanske inte helt accepterad social mani ⌚️⌛️⏳
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Håller tiden. Hatar att vänta på folk och tycker att det är jobbigt när folk får vänta på mig.
Tid är pengar :)
 
Att vara för sen är i min värld att inte värdera andra människors tid. Har varit mycket noga med detta, speciellt vad gäller arbetslivet.

Samtidigt har jag dessa tankar som går emot min övertygelse men som skulle vara mitt sista försök att vara lite rolig.
Inställer mig 15 min för sent till min egen begravning.
Detta för att gästerna skall titta mycket på sina klockor, passande för mig
Samtidigt skall begravningsgästerna få en nummerlapp i den ordning de anländer.
De får sedan, i nummerordning, välja ett ur från "klockfatet" som finns bredvid kakfatet vid begravningskaffet.
Jag har gott om vintageur och mina svårigheter att släppa dessa gör att de säkerligen finns kvar när det blir dags.
 

Greven

Audemars
På jobbet: Alltid i tid. Alltid!
Privat: Sällan i tid. Väldigt sällan! Kan ha att göra med att jag har fyra barn och det är lite pyssel att förflytta gänget.
 

Moffan

Panerai
2-Faktor
På jobbet: Alltid i tid. Alltid!
Privat: Sällan i tid. Väldigt sällan! Kan ha att göra med att jag har fyra barn och det är lite pyssel att förflytta gänget.
Kunde inte beskrivit det bättre själv. I mitt fall är barnen hyfsat lätta att förflytta, däremot är frugan ett geni på att lyckas förhala resten av familjen.
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Nu vill inte jag låta som en besserwisser, bara lite!

Tid är en kulturell kontekst om hur man värdesätter sitt liv och människor runt omkring sig. Dvs lever man efter carpe diem kommer alltid sin familj nära och kära först vare sig vad klockan är. sin Det tråkiga med livet är att kärleken, hälsan eller döden följer inte klockan eller har ingen tid att anpassa sig efter.

Hur skall man applicera dessa visdomsord i det morderna samhället? Det är upp till dig för en sak är iaf sant vi alla kommer dö!

Till sist gör det mesta ut av livet och köp den där klockan du alltid velat ha innan tiden rinner ut ;)

Tack för söndags predikan!
Allt väl, allt gott!
Xalle
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Flex när det bara berör mig, i tid när andra påverkas. Det är mitt grundläge. Dock är vi i Sverige väldigt intoleranta. Jag skulle önska att vi såg en tid som ungefärlig. Kanske skulle det göra att vi hjälps åt att minska pressen och istället glädjas åt att personen överhuvudtaget kommer. Att tillåta sig att bli förbannad för att någon kom sent känns som att vi missar viktigare mänskligare egenskaper.
 

Depp-Erik

Cartier
OT: kul att alternativet "som folk är mest" inte fått flest röster. :p
OnTopic: kroniskt 5 minuter sen på morgonen, spelar ingen roll om det är jobb eller skola. Att ta mig ur sängen på morgonen är ofta dagens största utmaning.
 
Topp