• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur en italienare blev en schweizare! (paketöppning)

Axwell

Omega
För ungefär 2 år sedan så knatade man nervöst in till klockbutiken för att köpa sig sin första klocka, för att göra en lång story kort så vart det en quartzare från brera orologi ett italienskt klockmärke som skulle visa sig vara skit haha! Använde den flitigt fram tills att jag fick min första automatiska klocka för ungefär 4 månader sedan. Vid samma tidpunkt som jag fick min nya klocka så gick kronografen sönder på breran och den skickaden in på garantin till breras fabrik, tiden gick och gick och i fredags fick jag ett samtal från Fritz Olsson då dem berättade att dem fortfarande inte hade fått klockan men tyckte nu att råttet var mågat som en viss Per ledin skulle sagt! Jag åkte in idag och som kompensation för den långa väntan och att min klocka faktiskt verkar ha försvunnit hos brera så fick jag välja en valfri ny klocka!

Men vad vart det då.. ?

DWmcb80.jpg

skymtas en liten text på påsen..
PgyCZGb.jpg

En longines,
mPKEjJt.jpg

Hydroconquest!
Vi8cRpW.jpg

obligatoriska wristshotet..

Sådär, avslutningvis så vill jag bara säga tack till Fritz Olsson i Luleå, dem höll mig uppdaterad och försökte verkligen klara upp vart min klocka tagit vägen, bra gjort att faktiskt ta ansvar (fastän det inte var dem som hade tappat bort klockan) och låta mig välja en ny klocka! Visst lite surt kan jag tycka att min klocka faktiskt försvann men när jag kollar ner på armen nu så måste jag säga att jag vart nöjd i slutändan! :)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Härligt med urhandlare som gör det extra för sina kunder. Kul att du blev nöjd, mycket klocka för pengarna det där! Får se hur länge det dröjer nu innan du börjar fippla med lite andra armband osv :)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
BRA uppgradering, mycket bra.

Googlade Brera Orologi. De skäms inte för sig att "låna" design.
Jag hittar: Hublot, Audemars Piguet och Rolex på den här klockan. :)
GT_1_2_1.png
 

Carlton

Cartier
Riktigt bra gjort av Fritz och inte hade du kunnat göra ett bättre val, grattis!

Kommer denna synas på Universitetet? Oavsett så vore det kul att i framtiden ses över en kaffe, blev helt till mig att det faktiskt fanns andra klockintresserade i Luleå.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Grattis! Har dock aldrig hört talas om Brera, kanske lika bra det?

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

JayJay

Rolex
Bra service får man säga. Det är sådana här historier som gör att man påmins av betydelsen att handla över disk snarare än över nätet.
 
Topp