• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur får jag loss kronan ifrån ett 3421A?

twisted

Cartier
Hejsan klocksnack!

Sitter här på kvällskvisten och pillar på en gammal seiko. I den sitter ett 3421A. Tanken var att plocka ur verk för att ultraljudstvätta resten, men jag har svårt för att lista ut hur jag får bort kronan ifrån den.

Såhär ser den ut:

KWe1siP.jpg


Och här är servicemanualen:

http://www.thewatchsite.com/files/Seiko Technical Manuals/3421A_3423A.pdf

Någon som vet? :)

Mvh
 

rogart-63

Patek
Jag gissar att det kommer ut en lite arm när du drar ut kronan. mellan verket och boetten. En lite arm med en liten fördjupning i? tryck ner den samtidigt som du drar ut kronan.
Man ser den på manualen? Heter setting lever.
 

twisted

Cartier
Jag gissar att det kommer ut en lite arm när du drar ut kronan. mellan verket och boetten. En lite arm med en liten fördjupning i? tryck ner den samtidigt som du drar ut kronan.
Man ser den på manualen? Heter setting lever.


Aah tack! Jag såg den röra på sig igår men hittade inget bra sätt att rubba den. Vet du om den ska den tryckas nedåt mot tavlan eller innåt mot urverkets mitten ?
 
Topp