• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur får jag tag på en Patek Phillipe Nautilus 5711?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
F

FransJäger

Guest
Finns det någon möjlighet att lyckas köpa en direkt i en Patek Phillipe butik till listpris? Enligt hemsidan är listpriset i Schweiz 185'000 SEK. Tittar man på Chrono24 på den med blå urtavla ligger det en bra bit över 300'000 SEK.

Är naturligtvis inte intresserad av att vänta 7 år vilket de säger när jag går in på Bo Berggren i Stockholm.

Någon som har lyckats få tag på en eller har några tips på tillvägagångssätt?
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Finns det någon möjlighet att lyckas köpa en direkt i en Patek Phillipe butik till listpris? Enligt hemsidan är listpriset i Schweiz 185'000 SEK. Tittar man på Chrono24 på den med blå urtavla ligger det en bra bit över 300'000 SEK.

Är naturligtvis inte intresserad av att vänta 7 år vilket de säger när jag går in på Bo Berggren i Stockholm.

Någon som har lyckats få tag på en eller har några tips på tillvägagångssätt?
Nej.
 
F

FransJäger

Guest
Nu var jag mer intresserad av information såsom tex "i Singapore kan väntetiden vara runt 1 år".

Inte någon trött "allt är omöjligt" sosse. För dig är säkert allt omöjlig och du får gärna betala dubbla listpriset för dina klockor. Alla mina klockor som jag har köpt har jag betalat ett lägre pris för än vad som står som billigaste på Chrono24. Jag är övertygad om att det är möjligt även för en Nautilus.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Nu var jag mer intresserad av information såsom tex "i Singapore kan väntetiden vara runt 1 år".

Inte någon trött "allt är omöjligt" sosse. För dig är säkert allt omöjlig och du får gärna betala dubbla listpriset för dina klockor. Alla mina klockor som jag har köpt har jag betalat ett lägre pris för än vad som står som billigaste på Chrono24. Jag är övertygad om att det är möjligt även för en Nautilus.
Gissar att du är en sån som alltid skippade föreläsningen och bad om att få kopiera någons anteckningar.
 
F

FransJäger

Guest
Jag gissar att du är en sån som sitter och tittar ut genom köksfönstret och är avundsjuk på din granne för att han har en ny Volvo. Om du inte har något konstruktivt att komma med så skit i att kommentera i tråden...
 
Nu var jag mer intresserad av information såsom tex "i Singapore kan väntetiden vara runt 1 år".

Inte någon trött "allt är omöjligt" sosse. För dig är säkert allt omöjlig och du får gärna betala dubbla listpriset för dina klockor. Alla mina klockor som jag har köpt har jag betalat ett lägre pris för än vad som står som billigaste på Chrono24. Jag är övertygad om att det är möjligt även för en Nautilus.

Kanske det skulle löna sig att visa lite mera respekt. Har själv en 5712 Nautilus och köar för en 5711 hos tre olika ADs inklusive Singapore (väntetiden är längre en 1 år). Tycker inte riktigt mycket om din stil.
 
F

FransJäger

Guest
Kanske det skulle löna sig att visa lite mera respekt. Har själv en 5712 Nautilus och köar för en 5711 hos tre olika ADs inklusive Singapore (väntetiden är längre en 1 år). Tycker inte riktigt mycket om din stil.
Detta är ju intressant och relevant information i tråden. Berätta gärna mer...
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Det är väl bara och börja ringa runt till ad’s, här finns ingen räkmackeväg, bara tålamod alt. Lätta på lädret, ingen rocket science el simple solutions..., som du verkar eftersträva.....
 

Edin

Panerai
Går ju bra här märker jag..
Som sagt, oavsett var du vänder dig kommer det vara välldigt långa väntetider som det ibland kan vara. Antingne rättar man sig i ledet eller så betalar man marknadspris. Samma fenomen med vissa bilmodeller..

Ett tips i all välmening är att som ny är att söka på forumet först. Sen är det nog smart att hålla en sansad ton om man vill bli välkomnad och väl mottagen på forumet, även om vissa användare är mindre intellektuella...
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Nu var jag mer intresserad av information såsom tex "i Singapore kan väntetiden vara runt 1 år".

Inte någon trött "allt är omöjligt" sosse. För dig är säkert allt omöjlig och du får gärna betala dubbla listpriset för dina klockor. Alla mina klockor som jag har köpt har jag betalat ett lägre pris för än vad som står som billigaste på Chrono24. Jag är övertygad om att det är möjligt även för en Nautilus.
Haha, betala marknadspris eller glöm att köpa en från ad utan att behöva köa X-antal år. Marknadspriset är runt 300. Anpassa dig eller dröm vidare. Tips är att skippa din attityd om du inte vill bli bemött med samma sätt.
 
F

FransJäger

Guest
Han ska köpa den under list ju :)
1. Om du inte har någon kunskap eller information att delge så måste det enklaste vara att inte skriva något alls.
2. Ingenstans har jag skrivit att jag vill köpa en klocka under listpris. Jag vill köpa en klocka till listpris, ej över.
3. De klockorna jag har köpt tidigare har jag köpt till ett pris under "marknadspriset" som visas på Chrono24, därav VET jag att det är möjligt.
4. Om du behöver ett förtydligande så "finns det något sätt att köpa klockan till en kortare väntetid än 7år som de säger på Svensk AD". Eftersom jag vet att andra personer har fått tag på klockan jag är ute efter på mycket kortare tid så vet jag att även det är möjligt.
 

M.U

Rolex
Härlig ingång på forumet! Verkligen!
Utan att ha någon väntetid går det inte att hitta till listpris som du eftersöker, ett tips är som redan nämnts att ringa runt till AD och kolla vad de har för köer. Man kan ju alltid hoppas på att någon/några hoppar av... (Dock inte jätte troligt på den klockan..)
 

stabil

Cartier
4. Om du behöver ett förtydligande så "finns det något sätt att köpa klockan till en kortare väntetid än 7år som de säger på Svensk AD". Eftersom jag vet att andra personer har fått tag på klockan jag är ute efter på mycket kortare tid så vet jag att även det är möjligt.

Har man en bra relation till ad som säljer är allt möjligt, kila in och köp ett par andra patek för nån mille eller 2 så kan du nog komma upp ett par steg i listan. Eller acceptera att modellen du söker är högt eftertraktad.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
1. Om du inte har någon kunskap eller information att delge så måste det enklaste vara att inte skriva något alls.
2. Ingenstans har jag skrivit att jag vill köpa en klocka under listpris. Jag vill köpa en klocka till listpris, ej över.
3. De klockorna jag har köpt tidigare har jag köpt till ett pris under "marknadspriset" som visas på Chrono24, därav VET jag att det är möjligt.
4. Om du behöver ett förtydligande så "finns det något sätt att köpa klockan till en kortare väntetid än 7år som de säger på Svensk AD". Eftersom jag vet att andra personer har fått tag på klockan jag är ute efter på mycket kortare tid så vet jag att även det är möjligt.
Jag har tillräckligt med kunskap för att kunna säga åt dig hur det funkar. Sålänge du inte redan har 10+ pateks från ad så är det lång kö som gäller. Har du köpt 10+ pateks hos en AD, så kan din kötid eventuellt komma att kortas ned, annars -nej.

Att komma under marknadsvärde hos gråhandlare, ja då får du väl antingen känna dom eller ge ett blåsjobb på vägen ungefär. För dom vill ju få sina 300+tusen för klockan. Jag tror ju knappast någon här kommer ge dig ett konkret tips på VART och hur du köper en till listpris/under marknadspris och utan kötid. För då hade man ju gjort det själv.

Vad är det för klockor du har köpt under marknadsvärde? Det vore intressant att jämföra tillgängligheten på de modellerna du har och 5711.


Tillägg: varför skriver du inte under ditt riktiga nick?
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
1. Om du inte har någon kunskap eller information att delge så måste det enklaste vara att inte skriva något alls.


4. Om du behöver ett förtydligande så "finns det något sätt att köpa klockan till en kortare väntetid än 7år som de säger på Svensk AD". Eftersom jag vet att andra personer har fått tag på klockan jag är ute efter på mycket kortare tid så vet jag att även det är möjligt.

1. Får man bara kommentera positivt? Sossefasoner!

4. Varför frågar du inte dessa "andra personer" direkt? Måste ju vara enklare än att sprida dålig stämning här, du framstår ju inte direkt som den blyga typen
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Jag har tillräckligt med kunskap för att kunna säga åt dig hur det funkar. Sålänge du inte redan har 10+ pateks från ad så är det lång kö som gäller. Har du köpt 10+ pateks hos en AD, så kan din kötid eventuellt komma att kortas ned, annars -nej.

Att komma under marknadsvärde hos gråhandlare, ja då får du väl antingen känna dom eller ge ett blåsjobb på vägen ungefär. För dom vill ju få sina 300+tusen för klockan. Jag tror ju knappast någon här kommer ge dig ett konkret tips på VART och hur du köper en till listpris/under marknadspris och utan kötid. För då hade man ju gjort det själv.

Vad är det för klockor du har köpt under marknadsvärde? Det vore intressant att jämföra tillgängligheten på de modellerna du har och 5711.


Tillägg: varför skriver du inte under ditt riktiga nick?
Vilket är hans riktiga nick?
 
F

FransJäger

Guest
Jag har tillräckligt med kunskap för att kunna säga åt dig hur det funkar. Sålänge du inte redan har 10+ pateks från ad så är det lång kö som gäller. Har du köpt 10+ pateks hos en AD, så kan din kötid eventuellt komma att kortas ned, annars -nej.

Att komma under marknadsvärde hos gråhandlare, ja då får du väl antingen känna dom eller ge ett blåsjobb på vägen ungefär. För dom vill ju få sina 300+tusen för klockan. Jag tror ju knappast någon här kommer ge dig ett konkret tips på VART och hur du köper en till listpris/under marknadspris och utan kötid. För då hade man ju gjort det själv.

Vad är det för klockor du har köpt under marknadsvärde? Det vore intressant att jämföra tillgängligheten på de modellerna du har och 5711.


Tillägg: varför skriver du inte under ditt riktiga nick?
Men ja förstår inte var du har fått ifrån att jag ska köpa den utan kötid? Det har jag aldrig skrivit. Kortare än 7år står det i texten du har citerat? Och om jag nu måste förtydliga mig ännu mer så "direkt AV butiken" alltså inte "nu direkt idag".

Mina klockor jag har för tillfället är en AP 15400 och en Rolex 228238. Båda köpte jag för 5-10% under det lägsta som du vill kalla "marknadspris" på chrono24. Självklart vet jag att tillgängligheten skiljer sig avsevärt och jag kan inte få tag på klockan jag frågar efter här i tråden via samma kanaler, därför jag frågar.

Detta är mitt enda nick..

Orkar inte skriva något mer här, blir bara en massa tjafs.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp