• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur försiktig med trådlös laddning (Qi)

mlundstrom

Silver
2-Faktor
Nån som har koll på hur försiktig man bör vara med trådlös laddning? Självklart kommer man inte lägga nån av klockorna direkt på laddytan - men ändå? Vet att magnetismen från induktionen endast räcker mycket kort väg - så vågar man ha telefonladdaren bredvid sin winder?

Beror väl lite på hur lång räckvidd laddaren har (antagligen väldigt kort) och vilka klockor du har.

Nån som har koll på hur försiktig man bör vara med trådlös laddning? Självklart kommer man inte lägga nån av klockorna direkt på laddytan - men ändå? Vet att magnetismen från induktionen endast räcker mycket kort väg - så vågar man ha telefonladdaren bredvid sin winder?
Har svårt att tänka mig att den trådlösa laddaren skulle skapa ett likriktat magnetfält som kan påverka klockorna så det borde vara lungt.

Har trådlös laddning i bilen som jag sällan använder, just den gången då den användes råkade jag få en breitling att bli magnetiserad. Visst var det mitt fel att lägga den bredvid laddaren men man tänker inte långt då man är sugen på att gå ut och göra mål;D Haha klockan gick +2h om dagen efter det...

Tillbaka
Topp