• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur förvarar ni era klockor?

Snacklock

Omega
Har någon ett bra tips på hur man kan förvara sin klocka under t ex arbetstid då den ligger i ett skåp? Någon typ av tygpåse exempelvis för att undvika hairlines så mycket som möjligt. Vill ha på mig klocka till och från jobbet men det är uteslutet att jag kan bära den under arbetstid:banghead::)
 

Poppe

Cartier
Har alltid klocka på mig, men skulle kunna tänka mig att ett glasögonfodral i hårdplast borde göra sig bra som klockförvaring i ett skåp/väsk under dagen.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Har någon ett bra tips på hur man kan förvara sin klocka under t ex arbetstid då den ligger i ett skåp? Någon typ av tygpåse exempelvis för att undvika hairlines så mycket som möjligt. Vill ha på mig klocka till och från jobbet men det är uteslutet att jag kan bära den under arbetstid:banghead::)

@Singular säljer följande för 400:-
image.jpg


@Kvisten säljer följande för 450:-
image.jpg


Även @ROB-1832 har "servicepåsar" som man får tillbaka klockan i efter service eller för armband i när man köper det. Dessa påsar fungerar ypperligt. (Dock tunnare än de ovanstående). Behöver man inte serva eller handla något så brukar dessa påsar finnas bland medlemmarna. Dessa brukar kunna skänkas mot en insättning på klocksnacks insamling hos barncancerfonden.

Min 1603
image.jpg
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det finns ju såklart fler alternativ. Jag har köpt en klocklåda avsedd för en klocka som jag använder ibland. Har även ett hårt glasögonfodral vilket fungerar bra. :)
 

Snacklock

Omega
Strumpa är ju faktiskt ypperligt, framför allt när man ska skydda en stållänk. Känns inget vidare att "knögla" ner just en stållänk i en påse.

Tack för tipsen!
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Strumpa är ju faktiskt ypperligt, framför allt när man ska skydda en stållänk. Känns inget vidare att "knögla" ner just en stållänk i en påse.

Tack för tipsen!

Fast till båda fodralen som jag listade ovan ingår en skiva/vägg som man lägger mellan klocka och länk, så att man skall kunna nyttja dem med länk.
 
Senast ändrad:
Topp