• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur fan kan detta hända?

Mr.Chang

Audemars
Som tur var så var klockan innanför jackärmen när det hände.Men hur kan det spricka så?
Inget våld har förekommit innan !
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Hände mig en tidig seg måndagsmorgon, stående helt ensam på väg upp i den lååånga rulltrappan vid Fridhemsplans t-banestation. KAdunk lät det när klockan - TH Super Prof - plötsligt lossnade från handleden och drämde i trappsteget. Från ingenstans. Kändes som man var huvudrollsinnehavare i en episod av The Twilight Zone...
 

tissoter

Audemars
Hände mig en tidig seg måndagsmorgon, stående helt ensam på väg upp i den lååånga rulltrappan vid Fridhemsplans t-banestation. KAdunk lät det när klockan - TH Super Prof - plötsligt lossnade från handleden och drämde i trappsteget. Från ingenstans. Kändes som man var huvudrollsinnehavare i en episod av The Twilight Zone...

Hur klarade sig uret?
 

Mr.Chang

Audemars
Satt i bilen och kände bara att det blev lite tungt i jackärmen(298gr),så klockan klara sig fint.Blir att besöka AD på tisdagen.
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Hur klarade sig uret?


Vill minnas att den tickade på som vanligt, kan ha blivit någon ding. Den klockan var för övrigt en av de mer smäckiga jag haft. Vridringen lossnade när jag satt och körde bil till exempel. Cyklade mountainbike med den också, rotorn lossnade från axeln, men det var mitt eget fel. Skak och automatur är en ingen höjdare. You live and learn. Men trots allt detta så gillade jag den, min första graal.
 

tissoter

Audemars
Vill minnas att den tickade på som vanligt, kan ha blivit någon ding. Den klockan var för övrigt en av de mer smäckiga jag haft. Vridringen lossnade när jag satt och körde bil till exempel. Cyklade mountainbike med den också, rotorn lossnade från axeln, men det var mitt eget fel. Skak och automatur är en ingen höjdare. You live and learn. Men trots allt detta så gillade jag den, min första graal.

Finns det någon garanti? Jag menar det där med länken känns ju som något som borde kunna räknas som fabrikationsfel om det är hyfsat nytt.
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Finns det någon garanti? Jag menar det där med länken känns ju som något som borde kunna räknas som fabrikationsfel om det är hyfsat nytt.


Köpte den secondhand av en kille på Fridhemsplan 2004, satt på ett café där i Västermalmsgallerian mittemot ICA och gjorde upp dealen. Visade upp den för sambon direkt efter och hennes kompis tappade hakan när hon fick reda på vad jag betalat: "Femtusen kronor?! VAd kan den göra!?" :)
 

tissoter

Audemars
Köpte den secondhand av en kille på Fridhemsplan 2004, satt på ett café där i Västermalmsgallerian mittemot ICA och gjorde upp dealen. Visade upp den för sambon direkt efter och hennes kompis tappade hakan när hon fick reda på vad jag betalat: "Femtusen kronor?! VAd kan den göra!?" :)

Konstigt att man alltid får såna reaktioner, jag hade med en dykare till en polare för ett tag sen. Hans kommentar, ja.... snygg klocka, du är ju attackdykare och så. Då måste den vara bra.......
Obs, jag är inte attackdykare! haha
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Köpte den secondhand av en kille på Fridhemsplan 2004, satt på ett café där i Västermalmsgallerian mittemot ICA och gjorde upp dealen. Visade upp den för sambon direkt efter och hennes kompis tappade hakan när hon fick reda på vad jag betalat: "Femtusen kronor?! VAd kan den göra!?" :)

Var det samma säljare som Af sjodahl mötte upp här om veckan månne?
Tror att han hette Dr Doom eller möjligtvis DrNo;)
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Fan va segt! Förstår jag dig rätt om länken gick sönder av att du satt i bilen?! o_O Låter ju jävligt konstigt! (Eller så åker du och jag bil på helt olika vis...) Hoppas det löser sig på bästa vis!
 
Topp