• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur fraktar jag hem min klocka från Storbritannien?

Isty

Basic
Efter 10 månader fick jag äntligen mailet att min Black Bay Harrods är redo att hämtas!
Som tur var har jag en gammal vän i London och som dessutom jobbar på Harrods som kan hjälpa mig med köpet
samt skicka hem den till mig.

Tänkte kolla om någon annan här har gjort liknande och i så fall undrar jag vilket fraktbolag samt typ av frakt jag bör använda mig av.
Skall/kan man försäkra frakten på något sätt?

Det ar val nastan sa du kan flyga med Ryanair for samma peng och hamta klockan sjalv om du har flexibla datum...Och dessutom ta en pint med din kompis

https://www.ryanair.com/gb/en/cheap...=2020-08-20&out-to-date=2021-08-20&budget=150

I vanliga fall hade det ju varit ett trevligt alternativ. Jag har själv aldrig flugit med Ryan, men jag kan tänka mig att man sitter rätt trångt/nära varandra, så i coronatider är det kanske inte det bästa.

Låter lite dyrt, men är dyrt om man bokar som privatperson.

Det blev lite billigare helt plötsligt, Sverige blir borttaget från deras 14-dagars karantän redan imorgon!

Blir att boka ett tur-retur flyg för 200:-, tåg tur-retur 350:- och en hotellnatt för ynka 500:-.
"Sparar" 1000:- ungefär samt får spendera 24 timmar i London och träffa min vän!

Resan gick galant och vilket nöje att kunna flyga till London igen.

Blev riktig succé detta
IMG_20200919_153802_131.jpg
. IMG_20200919_153802_131.jpg

Tillbaka
Topp