• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur fungerar det med försäkring hos AD?

Mic1

Rolex
2-Faktor
Svaret hittar du i villkoren :)
a) Personen äger en vara som har köpts hos en Klockmasteransluten butik under gruppförsäkrings-avtalstiden;
b) Varans inköpspris är högst 50 000 kr; och
c) Ägaren till varan är folkbokförd eller stadigvarande bosatt i Sverige.
 

Denvy

Omega
Svaret hittar du i villkoren :)
a) Personen äger en vara som har köpts hos en Klockmasteransluten butik under gruppförsäkrings-avtalstiden;
b) Varans inköpspris är högst 50 000 kr; och
c) Ägaren till varan är folkbokförd eller stadigvarande bosatt i Sverige.

Så ingen försäkring alls?
Känns rätt meningslöst att ens nämna försäkring om de inte täcker de för sina klockor.
 

Hugii

Audemars
Hej! Kollat på klocka hos Rydbergs ur och de erbjuder försäkring upp till 50.000.
https://www.rydbergsur.se/sv/info/solid-forsakringar.html

Hur fungerar det om jag köper en klocka för 80-90? Täcks den inte alls eller täcker man upp till 50 och sen resten får man betala utöver?
Eller så kollar du med din hemförsäkring.
Jag vet att i mitt fall så ingår det, Länsförsäkringar, upp till 200tkr i hemmet och upp till 100tkr utanför hemmet.
 

Denvy

Omega
Eller så kollar du med din hemförsäkring.
Jag vet att i mitt fall så ingår det, Länsförsäkringar, upp till 200tkr i hemmet och upp till 100tkr utanför hemmet.

Ska kolla med länförsäkringar. Men du pratar om drulle då eller? Inte kan basförsäkringen täcka upp till 100tkr utanför hemmet? Det är ju fantastiskt bra då.
 

daveid

Cartier
2-Faktor
Verkar förövrigt som att den täcker exakt samma sak som en vanlig drulle-försäkring som ingår i hemförsäkringen?
 

Fulsmakaren

Breitling
Vad kan det kosta att försäkra en klocka för 18 400 kronor? Blir det dyrare försäkring ju dyrare klockan är? Visst har jag råd med försäkringen, men jag är nyfiken.
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Vad kan det kosta att försäkra en klocka för 18 400 kronor? Blir det dyrare försäkring ju dyrare klockan är? Visst har jag råd med försäkringen, men jag är nyfiken.
Om du läser de typ sju inlägg som finns i tråden så står det ju att hemförsäkringen täcker det mesta. Kolla din egen hemförsäkring bara

Och för tredje gången till dig. Om du nu ska nekrobumpa så kan du väl åtminstone hålla topic
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Om du läser de typ sju inlägg som finns i tråden så står det ju att hemförsäkringen täcker det mesta. Kolla din egen hemförsäkring bara

Och för tredje gången till dig. Om du nu ska nekrobumpa så kan du väl åtminstone hålla topic

Så man behöver alltså ingen separat klockförsäkring?
Som @NRE skriver ovan: KOLLA med DITT försäkringsbolag/hemförsäkring. För värdet mina klockor betingar täckte min hemförsäkring det mesta utan några tillägg. Säkert lite olika men jag TROR de flesta täcker värden på upp till ca 50k!? Men som redan påtalat. Kolla själv med ditt eget försäkringsbolag hur det ser ut för dig
 
Topp