• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur går det för Breitling egentligen?

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Har länge länge velat köpa en Breitling och har varit nära vid ett flertal tillfällen.
När det har kommit till kritan så har jag inte tyckt att priset har varit alldeles för högt. Inte långt ifrån Rolex-priser och i de lägre prisklasserna så har jag hellre tittat på Omega.

Nu är jag däremot ute efter en begagnad Aerospace som daglig beater, får se hur det går ;)
Aerospace finns titt som tätt ute för försäljning, borde inte dröja så länge till innan du får syn på en. Finns en bra tråd om just Breitling Aerospace som du kan läsa innan ett ev köp.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Aerospace finns titt som tätt ute för försäljning, borde inte dröja så länge till innan du får syn på en. Finns en bra tråd om just Breitling Aerospace som du kan läsa innan ett ev köp.


Har sett tråden som gav en hel del bra info och håller ett öga på Köp/Sälj-delen av forumet. En Omega SMP ligger också rätt hett till som beater men vill gärna ha en Breitling denna gång och då Aerospace. Lär väl dyka upp ett sjysst ex snart.
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Skulle kunna tänka mig en Transocean, en Superocean Heritage eller naturligtvis en klassisk Navitimer. För övrigt måste jag säga att Breitling gravt har misskött sitt varumärke de senaste 10-15 åren. Känns som att strategin har varit: Spray and Pray. Ös ut tillräckligt många modeller så är det alltid någon som köper. Kan väl funka, men det blir ju svårt att behålla en tydlig identitet.
Tycker jag.
mvh
garfield
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Skulle kunna tänka mig en Transocean, en Superocean Heritage eller naturligtvis en klassisk Navitimer. För övrigt måste jag säga att Breitling gravt har misskött sitt varumärke de senaste 10-15 åren. Känns som att strategin har varit: Spray and Pray. Ös ut tillräckligt många modeller så är det alltid någon som köper. Kan väl funka, men det blir ju svårt att behålla en tydlig identitet.
Tycker jag.
mvh
garfield


Ja, dom har ganska många modeller, å andra sidan har dom inte 70-80st varianter av varje modell. Men det finns från fula till fina :)
 

Wettex

Cartier
Har haft en Chrono-Avenger (Titan) och äger fortfrande en 1969:as Chrono-Matic. Breitling har många haft många bra klockor genom åren. Skulle gärna tänka mig en Steelfish som vardagsbeater.

Personligen har jag väldigt svårt för det nyare klockorna sedan B 01:ans intåg. Har svårt för typsnittet. Sen kan många av de större klockorna som är polerade kännas väldigt blingiga.

Sen är det väl så att både Breitling och Omega aldrig riktigt kommer att komma upp i samma klass som de märken som under en mycket längre tid har hafe "in house" producerade urverk typ Rolex osv..?
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Har haft en Chrono-Avenger (Titan) och äger fortfrande en 1969:as Chrono-Matic. Breitling har många haft många bra klockor genom åren. Skulle gärna tänka mig en Steelfish som vardagsbeater.

Personligen har jag väldigt svårt för det nyare klockorna sedan B 01:ans intåg. Har svårt för typsnittet. Sen kan många av de större klockorna som är polerade kännas väldigt blingiga.

Sen är det väl så att både Breitling och Omega aldrig riktigt kommer att komma upp i samma klass som de märken som under en mycket längre tid har hafe "in house" producerade urverk typ Rolex osv..?


Släng upp bild på Chrono-Matic! Jag önskar också att en del modeller fanns som borstade, tex den äldre Colten.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Skulle kunna tänka mig en Transocean, en Superocean Heritage eller naturligtvis en klassisk Navitimer. För övrigt måste jag säga att Breitling gravt har misskött sitt varumärke de senaste 10-15 åren. Känns som att strategin har varit: Spray and Pray. Ös ut tillräckligt många modeller så är det alltid någon som köper. Kan väl funka, men det blir ju svårt att behålla en tydlig identitet.
Tycker jag.
mvh
garfield


Den här Transocean är inte dum:
 

Tias.F

Cartier
Den här har jag tyvärr inte kvar, men den är saknad. Precis som någon i tråden skrev, pro 2 länken är otroligt skön.

0996680E-E51E-42EC-8B8B-A36D0277ECF4-2768-00000274F5AD43D7_zpsdc187c4c.jpg
 

Belic

Cartier
2000m kan vara bra att ha! Nä, skämt och sido. Jag håller med dig och tyvärr har vissa riktigt fina modeller utgått från Breitlings sortiment. En jag tänker på är Colten som är 41,1x12,4mm och riktigt fin. Tyvärr så fanns den inte vad jag vet, i en borstad version.



Den där var riktigt snygg! Antar att det är omöjligt att hitta en sådan i Stockholm så man kan prova den?
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Den här Transocean är inte dum:
Den är magisk! Men vad har jag förnytta av att det är en bratte? Certina gör en lika snygg day-date. Man måste hålla en konsekvent linje. Varför annars ska konsumenten betala premium price?. Jag kan tänka mig att betala 150-200 k för en Rolex Day Date bara för att det är en Rolle. Motsvarande kvalitet och material kanske halva priset om det är en Breitling eller ännu mindre därför att märket har förslösat sin kredibilitet-.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Den är magisk! Men vad har jag förnytta av att det är en bratte? Certina gör en lika snygg day-date. Man måste hålla en konsekvent linje. Varför annars ska konsumenten betala premium price?. Jag kan tänka mig att betala 150-200 k för en Rolex Day Date bara för att det är en Rolle. Motsvarande kvalitet och material kanske halva priset om det är en Breitling eller ännu mindre därför att märket har förslösat sin kredibilitet-.

Ja, gillar man inte märket ska man inte köpa. Jag känner ungefär samma för Rolex när det kommer till utseendet. Hittar nästan alltid någon snyggare modell av något annat märke.

Exp II gillar jag men jag har ju så svårt för visarna :(
 

Mangusta

Cartier
Varför får Breitling så mycket stryk i Sverige? :( Okej, vissa modeller är lite för mycket men överlag tycker jag dom gör väldigt fina och gedigna klockor. Känner ingen som har haft problem med sina Breitlings iaf inkl en viss person som verkligen misshandlar sina klockor och han har använt en Breitling som beater varje dag i 10 år på en byggarbetsplats utan att ge den en service ens en gång och den går som en klocka fortfarande. No pun intended! :D
 

fosen

Breitling
Norsk Breitling-fan her :) Breitling har mange klokker jeg ikke liker noe særlig. Men også noen klokker jeg elsker. Legger først ut et bilde av en jeg hadde noen måneder, men måtte dessverre selges da den var for stor med sine 46 mm.



Etter den kom denne inn, og tro meg, den går aldri ut igjen :) Transocean med inhouse urverk.

 

MJ24

Patek
2-Faktor
För mig har Breitling alltid varit lite för "plottrig", men nu kanske man skulle testa en Steelfish eller Heritage...
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Skrev tidigare att jag inte känner en kotte som har haft problem med sina Breitlings även fast dom har använt klockan som beater och då menar jag beater verkligen. :D Slå till! Tror inte du blir missnöjd!


En, för mig, udda kandidat…men lite sugen blir jag allt!:)
Får fortsätta kolla...
 
Topp