• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur gör ni med klocklådor?

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag har genom åren till och från haft olika klocklådor, för 4st och för 8st.
Det har alltid varit så att lådan inte har någon bra plats i hemmet så den blir stående i en garderob. För ett par år sedan bygde jag en insats i ett Ikea nattduksbord för att ha klockorna tillgängliga, se. https://klocksnack.se/threads/Är-det-ett-nattduksbord-eller-klocklåda.35710/

Men där får bara plats 4st och sedan dess har ”samlingen” växt, speciellt om man vill räkna in diverse g-shock mm. Så nu har tanken på en klocklåda kommit på nytt. Men var skall man ha den? Tar man en låda för 10-12 klockor så blir det ju en rejäl pjäs och jag misstänker det slutar med att den hamnar längst in i garderoben igen. Hur hanterar ni detta stora bekymmer?

Mm, har osså en sån där. Har lagt den i förrådet nu i avvaktan på att transporteras till tippen.
Inte så stilig att ha framme för snabb åtkomst vid klockbyte.
Spelar väl ingen roll? :D Alternativet är att du köper ett vitrinskåp och lägger knivarna snyggt på rad bredvid klockorna.

Känner jag vill förtydliga lite. Det är inte en fråga om vilken låda man ska köpa. Utan hur gör ni med klocklåda? Har ni dem framme i bokhyllan eller nått liknande eller står de i garderoben undangömt?

Dela in samlingen i olika klocklådor så gott det går :) t.e.x alla dykarklockor i en, alla quartz i en. Så tänker jag och tjackade precis en låda med 6 platser för mina casio klockor:
IMG_20180806_135858-03.jpeg

Edit: Mina lådor står framme i den mån det finns plats. Annars i garderober och dylikt.

Känner jag vill förtydliga lite. Det är inte en fråga om vilken låda man ska köpa. Utan hur gör ni med klocklåda? Har ni dem framme i bokhyllan eller nått liknande eller står de i garderoben undangömt?
Jag har lådan i garderoben. Gjorde nyss om garderoben (walk in) och tog med redan i planeringen av systemet vart klockförvaringen skulle vara :)
Har tyvärr ingen bild tillgänglig just nu, men kan styra ikväll om intresse finns.
Edit: I denna finns de klockor som används frekvent. Sedan är det "nödförvaring" på de som inte kommer ut lika ofta ;)

Jag har lådan i garderoben. Gjorde nyss om garderoben (walk in) och tog med redan i planeringen av systemet vart klockförvaringen skulle vara :)
Har tyvärr ingen bild tillgänglig just nu, men kan styra ikväll om intresse finns.

Gärna, vi skall bygga om vår garderob i höst så inspiration mottages gärna.

Hade ett tag en jättewinder från Modalo stående på skrivbordet. 6 st klockor som snurrade och plats för ytterligare sju klockor. En sån här:
53dc930cca8bb35406b14055f80114cd--candy-watches.jpg

Det var inte jättesnyggt, så ställde upp den på vinden, och numera lagrar jag mina klockor under skrivbordet på en inskjutningsbar platta som är avsedd för tangentbord till datorer. Typ en sån här (fast mitt skrivbord är snyggare!:)) Fungerar fina fisken!
85274-8ac574fce2132a2993d680d7190457e4.jpg

Tillbaka
Topp