• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur gör ni med...

16610

Patek
2-Faktor
Klockprylarna? Armband, länkar, verktyg, länkbitar, böcker, tidningar, osv?

Jag hittar mina saker över allt. ( har hus )
Funderar på en verktygslåda!? Men alla klocklådor och div saker tar väldigt mycket plats.

Hur gör ni/ förvaring?

Med vänlig hälsning, 16610
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Har en garderob. Boxar staplade i botten, sen lite förvaring för armband och reservdelar på hyllor

Alla klockverktyg ligger på jobbet, bara där jag får ro att skruva.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Har väl bara framme det jag använder. Sedan i en förvaringslåda det jag använder ibland. Klocklådorna och etc är undanstoppade.
 

Camo00

Patek
Alla mina hobbies är förvisade till hallen av hustrun. Alltså har jag en stor bokhylla full med klockor, klockprylar och James Bond... :)
 

Rber

Audemars
2-Faktor
a8ybanuj.jpg
 

16610

Patek
2-Faktor
Jag får helt enkelt göra en klocklåda med allt i. Blir semester projekt nummer ett!
 

naggge

Panerai
En låda i sovrummet där lite grejer ligger, mest band och bandverktyg.
Ett skåp i vardagsrummet där lite annat ligger - typ verktyg, ultraljudstvätt, lite band, några head only certinor.
Ska nog ta tag och lösa något mer samlat och organiserat.. Börjar bli lite mycket skit som ligger på diverse ställen.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
En låda till klockorna och en till resterande grejer (band+verktyg). Har ett fack tomt i klocklådan så jag kan ha det som används ofta nära till hands.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
En låda i sovrummet där lite grejer ligger, mest band och bandverktyg.
Ett skåp i vardagsrummet där lite annat ligger - typ verktyg, ultraljudstvätt, lite band, några head only certinor.
Ska nog ta tag och lösa något mer samlat och organiserat.. Börjar bli lite mycket skit som ligger på diverse ställen.

Det krävs att man har det inom sig. Att bara köpa förvaringen räcker inte, skiten sprids ut på olika ställen ändå. Bara att lära sig leva med sig själv.
 

maxmol

Panerai
Har verktygen i skoputslådan och klockorna i en klocklåda. Banden har jag i vintage plåtlåda och cigarrlåda. Kommer undan med det för sambon har fan olika metallträd med spindelvävar av smycken och halsband. :)
 
  • Like
Reactions: ssl

naggge

Panerai
Det krävs att man har det inom sig. Att bara köpa förvaringen räcker inte, skiten sprids ut på olika ställen ändå. Bara att lära sig leva med sig själv.

Tyvärr har du helt rätt.. Men att knåpa fram smarta lösningar är ju roligt. Sen att man kanske inte använder dem är en annan femma.
 
U

urinvånaren

Guest
En låda till klockorna och en till resterande grejer (band+verktyg). Har ett fack tomt i klocklådan så jag kan ha det som används ofta nära till hands.

Det krävs att man har det inom sig. Att bara köpa förvaringen räcker inte, skiten sprids ut på olika ställen ändå. Bara att lära sig leva med sig själv.

Precis! Har man sen lite småbarn som finner sakerna högst intressanta ,så sprids prylarna snart i hela huset...
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Stor klocklåda (plats för 72) till klockorna och en IKEA "minibyrå" till övrigt. Allt i sovrummet :)
 
Topp