• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur gammal är klockan?

IMG_3388.JPG
Hejsan! jag hittade en Nidor i min farfars klocksamling som jag gärna skulle vilja veta ca hur gammal den är! :) tack på förhand!:cigar:
 
Senast ändrad:

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
IMG_3388.JPG
Hejsan! jag hittade en Nidor i min farfars klocksamling som detta året är 100år gammal! Det hade ju varit hur häftigt som helst att få den att fungera. Klockans krona har lossnat, men annars finns alla delar. Vet ni någon som behärskar att serva en klocka som denna och/eller om det ens är möjligt? Samt hur mycket det skulle kosta isf? :) Kan tänka mig att det inte är alla som går runt med ett fungerande manuellt urverk som är tillverkat 1917 på armen. Om ni kollar noga på sidorna om subsekunden så ser ni årtalet 1917 :) tack på förhand!:cigar:
Haha va? Du tror inte att 19 står för kl 7 och 17 för kl 5? Eller försökte du bara vara lustig? :hilarious:
 
Topp