• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur "gillar" du egentligen?

Hur "gillar" du?

  • Jag gillar att du gillar din klocka.

  • Jag gillar bara det jag själv gillar.


Resultatet är endast synligt efter enkät.

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Vad avgör om du "gillar" någon annans bild av sin klocka? Gillar du bara klockor du tycker är fina och själv skulle kunna tänka dig? Personligen "gillar" jag minst 95% av alla klockbilder ni lägger upp. Inte för att jag själv är sugen på nästan alla klockor jag ser utan för att jag gillar att just Du gillar din klocka så pass mycket att du vill dela med dig av dess skönhet till oss andra.
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Ungefär så.
Ibland känns det som denna här:
image.jpeg


När fingret är ömt i slutet av kvällen så slutar det delas ut likes ;)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Beror på dagsformen. Ibland har jag varit så glad och kännt mig så snäll att tom lajkat klockor med lädernato. Någon gång till och med en sub c. Oftast händer detta på fredagar. Ibland är jag ironisk och lajkar nån klocka som är så skitful att jag nästan smäller av.
 

Zalath

Panerai
Jag gillar dels klockor jag tycker är snygga och dels inlägg jag tycker är bra. Det kan vara någon som skriver något trevligt, ger ett gott råd eller gör ett inlägg som jag tycker är roligt. Lägger väl egentligen lite för mycket tid på klocksnack... Det rationella borde väl vara att lägga tiden på att tjäna pengar och köpa fler klockor istället..
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Gillar: bra bilder, snygga klockor, vettiga inlägg och om det är en aktivitet som faller mig i smaken i tex vad gör du just nu tråden

Typ så
Kör på samma spår som dig TS! Men bara så mycket gilla fingrarna pallar! ;)

Ungefär så.
Ibland känns det som denna här:
image.jpeg


När fingret är ömt i slutet av kvällen så slutar det delas ut likes ;)

Haha. Spot on!
Like på den!

Beror på dagsformen. Ibland har jag varit så glad och kännt mig så snäll att tom lajkat klockor med lädernato. Någon gång till och med en sub c. Oftast händer detta på fredagar. Ibland är jag ironisk och lajkar nån klocka som är så skitful att jag nästan smäller av.

Jag gillar dels klockor jag tycker är snygga och dels inlägg jag tycker är bra. Det kan vara någon som skriver något trevligt, ger ett gott råd eller gör ett inlägg som jag tycker är roligt. Lägger väl egentligen lite för mycket tid på klocksnack... Det rationella borde väl vara att lägga tiden på att tjäna pengar och köpa fler klockor istället..

Tack för er input så här långt. Jag trodde att jag hade en okomplicerad "gilla"-filosofi men inser att jag känner igen mig i samtliga av era svar, ha ha!
 

Zalath

Panerai
Tack för er input så här långt. Jag trodde att jag hade en okomplicerad "gilla"-filosofi men inser att jag känner igen mig i samtliga av era svar, ha ha!
Det är svårt att bedöma sig själv utan hjälp utifrån! o_O
Klockor är ju lite av ett specialintresse och jag uppskattar tonen på KS väldigt mycket. Oftast väldigt uppmuntrande till nyköp, information, flippningar och att sprida glädjen vidare. Emellanåt kanske någon lite lätt sur kommentar (även från mig, såklart), men oftast en god ton. Det jag tycker skiljer sig från många andra forum och sociala mötesplatser är just den uppmuntrande tonen. Hittar alltid något kul på KS.
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Instämmer helt med dig, @Zalath. Jag gillar verkligen den hjälpsamma KS-andan. Sen är det också uppfriskande med en och annan beef och riktigt roligt stundtals när det blir så där härligt flamsigt och pubertalt:)
 

wg11

Cartier
Jag gillar bilder med klockor som jag själv tycker om och kan tänka mig att äga - svårare än så är det inte. Det händer också att jag slänger in en like om någon droppar en rolig kommentar eller dylikt :cool:
 

jabla

Sarlacc
Beror på dagsformen. Ibland har jag varit så glad och kännt mig så snäll att tom lajkat klockor med lädernato. Någon gång till och med en sub c. Oftast händer detta på fredagar. Ibland är jag ironisk och lajkar nån klocka som är så skitful att jag nästan smäller av.
Förklarar dina "Gilla" på mina vintage Rolex med färgglada gummi o läderband. ;)
 

jsb

Cartier
2-Faktor
Från dag till dag, ibland gillar jag "allt", ibland inget :)
Mest blir det klockor jag gillar och själv skulle kunna se mig bära, klockor jag önskar jag kunde bära eller bara en riktigt bra bild.
 

Orson

Omega
2-Faktor
Ibland det som är kul och uppkäftigt, ibland snygga dinkor(dyra). Eller klockor jag skulle kunna tänka mig att äga eller vill äga i framtiden.
 
Topp