• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur hårt sitter eran länk?

Som ämnet säger alternativt hur mycket utrymme är det mellan länken och handleden? Själv kan jag få in ett finger utan problem, men är inte säker om det är optimalt?
 
image.jpeg


Som de ska sitta.
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Det beror på klockan. Är det en tung / topptung klocka så måste länken sitta tajtare så att klockan inte åker fram och tillbaka. Är det en lättare klocka kan det vara lite härligt löst utan problem.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Tycker inte om när det blir märken efter länken.
Kan i normalfallet få in ca ett finger. Förra helgen svällde det både här och där i värmen. Önskade att rolex kommit med glidelock till superjubilee... Lämnade klockan hemma på söndagen.
 
Precis så den kan rulla liiiiite på handleden och inte som sitter som gjutet. Sen kan man ju lite nonchalant kasta över den på andra sidan handleden vilket är trevligt. :) Dock har ju rååålex en ytterst trevlig snabbjustering så man snabbt kan tajta upp den vid behov. Vilket faktiskt görs emellanåt :)

Tänkte ta en bild på mitt häng men gick inte att se så bra ändå. Lite lagom sådär ska de va ;)
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Tajt så den inte rör sig. Hatar när den skramlar runt på handleden! Jag är inte bilhandlare och har inte klockan därefter.
 

Gulliver

Cartier
2-Faktor
3aoDJzWm.jpg


Så här, bilhäng. Omega kan tydligen inte förmå sig att skapa en halv länk till eländet. Och 1 mikrojusterings hack på låset. Min datejust från 89 har fler. Blir vansinnig. Men om nån har en halvlänk från en speedmaster reduced som tydligen passar på professional länken så hör av er så kanske jag kan få den att sitta ok.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Märken efter länken är lika charmigt som märken efter glasögonbågar. Nej, lagom är bäst. Ett finger måste man kunna klämma in. :)
 

Aanta

Omega
2-Faktor
Fick lite känsla av att ha handboja förra helgen när de va så jäklans varmt och jag svullna. Nu får jag in lillfingret vilket känns lagom för mig :)
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Såhär hänger min Rolex.
Eller så har jag gått ner i vikt. Oavsett sitter den skönt och på plats. :) ser ut att hänga mer än vad det gör...

image.jpeg


image.jpeg
 

M.U

Rolex
Den sitter så den är på plats. Men inte så min hand är lila om man säger så.. haha ni som svarar "lagom", hur långt är ett snöre? :D
 
Topp