• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur hitta årsklocka?

SSL

Audemars
Hur ska jag bära mig åt för att hitta en 88a-klocka? Finns det nån sida som visar hur klockorna såg ut som tillverkades då? Kanske skulle det underlätta så att man kan sålla lite. Eller ska jag bara fråga alla på tradera när deras klockor tillverkades? Känns helt omöjligt. Är väl mest intresserad av Omega, Tissot och Zenith. Äger inget av dom märkena, men gillar alla tre. Och det är väl dom mest förekommande mögelmärkena. Även fast 88 iofs inte var så längesen ;)
 

Icaras

Rolex
Det är ju allmänbildning vilken period som vilken modell tillverkades i ;).

Tror faktiskt att den första speedyn med glasbaksida kom 1988 - 3592. Lite tråkigt val kanske.
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
Får nog bestämma dig för aningen vilken prisklass det gäller. Från det luska reda på vilka märken som finns inom spannet. Sen är det bara att googla iväg på årtal och märke och se vad som dyker upp.
 
Topp