• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur hitta begagnad

Ämnet har förmodligen varit uppe förr, men hittar inget via sök.
Om jag vet någon eller några specifika modller jag letar efter - var bör jag ha koll och hur?
T.ex köp/sälj på KS, kan jag lägga in bevakning efter nya trådar med vissa sökord?
Andra platser? Blocket eller något annat som är seriöst?
Tacksam för info och tips.

Ebay, KS, blocket, tradera. I den ordningen.

Generellt tycker jag blocket och tradera oftast är _alldeles_ för dyrt. Ebay kan man ligga och snipe:a på för många modeller. Dock är vissa tokdyra på ebay, t.ex Sinn är dyrare begagnat på ebay än vad de är nya via Sinns hemsida. Tänk också på moms-tillägg om du handlar från Trumpetens förenta staterna. Akta dig också från Frankensteins från Indien.

Glömde lägga till chrono24, men tycker priserna där inte motiverar att köpa från utlandet såvida man handlar för det bredare utbudet.

Tänk efter vad du vill köpa sant i vilken prisklass och ta ett beslut svårare en så är det inte ;)
Det hjälper inte att starta en massa trådar Om detta :D

//Simon
Det är nog ett missförstånd och du avsåg nog inte att vara otrevlig. Att starta två olika trådar om 2 olika ämnen är knappast en massa trådar. Om du läser lite ser du att det handlar om vad respektive var/hur. Ha en trevlig kväll i stället

Det är nog ett missförstånd och du avsåg nog inte att vara otrevlig. Att starta två olika trådar om 2 olika ämnen är knappast en massa trådar. Om du läser lite ser du att det handlar om vad respektive var/hur. Ha en trevlig kväll i stället

Hej

''Att dagligen läsa alla inlägg på alla platser drar ju rätt mycket tid''
Det var detta jag menade i ditt inlägg.
Samt att dom som redan svarat i trådarna har ju redan listat vart man kan köpa i från samt olika modeller. :)
Nej det var inte min avsikt att vara otrevlig. ;)

Glad påsk :)

//Simon

Tillbaka
Topp