• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur hittade ni till KS?

ZQT

The Banker
2-Faktor
En kvällsfundering:

Hur hittade ni ursprungligen till KS? Många av er härstammar sen TTT-tiden, inklusive mig själv, men hur hittade ni till TTT? Själv kommer jag faktiskt inte ihåg, tror att jag googlade efter något och TTT kom upp och jag reagerade på hur gräsig sidan var, men informationen intressant.

Nå, låt oss höra era historier! :mrgreen:
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Letade 30 års present till mig själv för 6 år sedan. Hittade en Speedy från 1969 på TTT. Hittade hit igår. Kommer faktiskt inte ihåg hur. . . . .

Jo nu kom jag på det, letade efter gör det själv instruktioner för armbandstillverkning och Voila, här e jag!

:D
 

Ricrob

Patek
Jag letade klocka och fick en tips och en länk skickad av en vän/arbetsgivare. Det resulterade i köpet av min Monaco. Det var alltså hur jag hittade och fastnade på TTT och hur hittade jag hit då.. Man skulle kunna säga att jag fick ett mail med information om hur jag skulle göra för att mitt liv skulle bli bättre, och det var ingen lögn! :D
 

paradis

Audemars
Letade efter Rolex Forum,så efter ett tag så kom jag till TTT,resten......vet ni.Mycket bra klock forum.Tack mvh.Paradis
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Hur hittade ni till KS?

Nyväckt klockintresse - google - WUS - google - KS och nu är jag hemmastadd... :)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
"It's shit like this", som man brukar säga.

Hoppas fler postar i tråden.
Tycker att vi fått en grym stämning på KS, det är inget som vi som skapat forumet styr över - det är något vi alla bidrar till. Hoppas verkligen att den stannar.
Hoppas att fler känner samma värme här inne som jag gör.

Jag hittade hit för att jag saknade en samtida plattform för att diskutera mitt favoritintresse.
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Googlade mig in till TTT när jag sökte tips på boettpolering, flytten till KS var och är självklar för mig, stämningen här tilltalar mig mucho mucho! Bra jobbat alla som bidrar, trevlig helg!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Ariste skrev:
Googlade mig in till TTT när jag sökte tips på boettpolering, flyten till KS var och är självklar för mig, stämningen här tilltalar mig mucho mucho! Bra jobbat alla som bidrar, trevlig helg!

Håller helt med angående flytten. TTT kändes döende redan innan nedläggningen av den gamla plattformen. Tråkig stämning och ingen aktivitet där heller!
 

tradden

Omega
Jag letade efter en datejust och surfade runt webben. Tittade rätt så mycket på ttt också men har aldrig skrivit där. Tyckte det var roligare här. Kikar en del på andra forum också men är bara registrerad här.

Tack för bra forum!

/t
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Instagram!! Kollade klockor och hittade av en slump. Tog en skärmdump för att inte glömma:
resunu5a.jpg


Edit: Stavar dåligt.. Jag kom in här precis i uppstarten. Gillar att jag varit med från början även om jag har begränsad kunskap och är en dålig postare. Fråga mig vad ni vill om fastighetsförmedling, IT, bilar och mc istället!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Rber skrev:
Instagram!! Kollade klockor och hittade av en slump. Tog en skärmdump för att inte glömma:
resunu5a.jpg


Edit: Stavar dåligt.. Jag kom in här precis i uppstarten. Gillar att jag varit med från början även om jag har begränsad kunskap och är en dålig postare. Fråga mig vad ni vill om fastighetsförmedling, IT, bilar och mc istället!

Min klocka!
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Jag blev tipsad om TTT för tre år sedan och hängde där i brist på annat. Ganska kul ett tag men tröttnade rejält på allt tjafs om "gamla rävar" och hur "bra allting var förr". När så ett nytt fräscht alternativ seglade upp var valet enkelt, och här är man nu.
 

David

Bödeln
JakobZ skrev:
Själv kommer jag faktiskt inte ihåg, tror att jag googlade efter något och TTT kom upp och jag reagerade på hur gräsig sidan var, men informationen intressant.

Samma här, hängt på andra forum, letade efter något svenskt.

Gjorde några olika försök under flera års tid att hänga med i fanskapet innan jag hittade "visa alla inlägg"-knappen som gjorde tillvaron där tillräckligt mycket drägligare för att jag skulle registrera ett konto.
 
Jag får betalt för att hänga här, får inte ni det?

Skämt åsido fick ett mess på luren att kolla in ett nytt forum 'and the rest is history'...
 

Rivalen

Rolex
Såg på TTT att Singular sponsrar Klocksnack så då blev man nyfiken. Trivs bra med att kolla in på bägge ställena.
 

vonhall

Rolex
Hittade TTT via Google runt 2001 då jag behövde hjälp med att få i gång larmet till min Breitling jupiter pilot. Fick hjälp ganska omgående och i ren glädjeyra så passade jag på att sälja min Tudor Hydronaut :) Hade sedan en låg profil i många år för att kunna blomma ut nu :lol:
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Skulle köpa min första Rolex och blev tipsad om TTT av en kompis där jag senare fick tag i Martin B och sedan var jag fast.. Jag uppskattar och försöker vara aktiv på både TTT och KS.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fick PM-tips om KS från Denke via tzuk, efter att jag hade kommenterat på en säljpost där han sålde en klocka jag tidigare sålt till honom. Reggade mig på nåt annat svenskt forum av misstag och började skriva. Därefter fick jag en "utskällning" för att jag reggat mig på fel forum. :oops: Reggade mig på KS, började skriva och har känt mig hemma sedan dess. :)
 
Topp