• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur hittade ni till KS?

Porsan

Efraim
2-Faktor
Blev hotad. Sen har jag märkt att det är kul på GTG när det diskuteras Rolex och Panerai...

Bonusbild på det. Frågan är vem som gör vad med vem?

A4274481-16DD-4F16-8449-60F15E23EA46-592-00000111DEDE0BBF.jpg
 

Ricrob

Patek
Porsan skrev:
Blev hotad. Sen har jag märkt att det är kul på GTG när det diskuteras Rolex och Panerai...

Bonusbild på det. Frågan är vem som gör vad med vem?
Tycker mig se en Rolex som totalt stryper ut en Panerai.. Men jag kanske är färgad av kvällen?! :lol:
 

trumpetera

Panerai
Såg en tråd på TTT om klocksnack.se. Blev den censurerad, förresten?!

Kikar nu på båda ställena-gillar båda, men av någon anledning postar jag här. :cool:

@joberman: det där med "gamla rävar", och "bättre förr" irriterade mig också! Jag började spana runt på TTT för en HERRANS massa år sedan. Kanske 2002. Tonen var definitivt inte bättre då. Mer av "du din idiot fattar ingenting" än nu.

Som sagt, gillar båda nu i modern tid!
 

Målarn

The Steak
Hörde om klocksnack.se på TTT så jag kikade in här och hittade flera sköningar som man saknat på TTT och blev fast :D !!
Jävla skön stämning/trådar/folk här så kommer stanna här föralltid :cool: :D
 

Josef B

Bestraffaren
Blev medlem samma kväll som vi hade gtg på Kim Hua och fick höra för första gången om klocksnack. Annars har jag hängt på TTT konstant under 3 års tid och lägg till ytterligare (säkert) 10 år när jag sålde min första ExplorerII på "köp&sälj".
Klocksnack är det som gäller nu! :)
 

frere

Audemars
2-Faktor
Såg det omnämnas i singular-bloggen på king, som jag följt länge. Verkar vara en av få utan någon relation till timetotalk och har därför stundtals svårt att hänga med i jargongen...
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
papadok skrev:
Såg det omnämnas i singular-bloggen på king, som jag följt länge. Verkar vara en av få utan någon relation till timetotalk och har därför stundtals svårt att hänga med i jargongen...
Det ska du inte hänga upp dig på. Var inte heller särskilt aktiv på TTT - och därmed inte heller något större fan av jargongen där. :)
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Hur hittade ni till KS?

papadok skrev:
Såg det omnämnas i singular-bloggen på king, som jag följt länge. Verkar vara en av få utan någon relation till timetotalk och har därför stundtals svårt att hänga med i jargongen...
Jag fattar väldigt lite av nånting här, men det är trevlig ändå och man lär ju sig..! :)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Re: Sv: Hur hittade ni till KS?

Camo00 skrev:
papadok skrev:
Såg det omnämnas i singular-bloggen på king, som jag följt länge. Verkar vara en av få utan någon relation till timetotalk och har därför stundtals svårt att hänga med i jargongen...
Jag fattar väldigt lite av nånting här, men det är trevlig ändå och man lär ju sig..! :)
Du har fattat tillräckligt för att än så länge bidragit med 134 inlägg. Det är inte illa. Inte illa alls! :)
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Har för mig att en vän till mig skickade en länk till någon säljes-annons på det andra forumet. Att forumet såg ut som något jag själv hade kunnat programmera när jag var 12 gjorde det dock svårt att ta det helt seriöst. Någon skrev någonting om Klocksnack i en tråd där och sen dess har jag hängt här. Har lovat spencer att aldrig nämna det andra forumet igen. :lol:
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Hur hittade ni till KS?

daviden skrev:
Camo00 skrev:
papadok skrev:
Såg det omnämnas i singular-bloggen på king, som jag följt länge. Verkar vara en av få utan någon relation till timetotalk och har därför stundtals svårt att hänga med i jargongen...
Jag fattar väldigt lite av nånting här, men det är trevlig ändå och man lär ju sig..! :)
Du har fattat tillräckligt för att än så länge bidragit med 134 inlägg. Det är inte illa. Inte illa alls! :)
Mest smiley faces när jag har druckit whiskey...
 

orre

Cartier
Otroligt sköna bumps de senaste dagarna. :)

Själv så hittade jag till KS via google då jag letade efter tips om vilken min första "riktiga" klocka skulle bli. Förövrigt var klockintresse en bristvara innan jag reggade mig på ks. Tack för det. :rage:
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Av en ren slump! Googlade på Rolex Milgauss GV och då kom jag till köp&sälj sidan, va fan är det här tänkte jag! Ett helt nytt forum för oss klocknördar, hade tidigare varit aktiv på TTT men hade varit inaktiv ett bra tag.

Ångrar inte en dag köpet av Milgauss GV klockan eller att jag rekade mig på klocksnack.se!
 
Topp