• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur hittade ni till KS?

MJ24

Patek
2-Faktor
Sökte efter klockor för länge sedan…hittade till Gula TTT.
Från TTT till KS via antydningar om att det fanns något nytt och bättre bortom horisonten...
 

Limpas

Cartier
Min extremt fula, men då extremt snygga och coola, kvarts-klocka av märke Obaku hade gått sönder för andra gången på ett år. Surfandes efter något nytt så hade jag turen att hitta hit, vilket gjorde att det istället för ännu en billig skitklocka så blev det en lika billig, men så mycket snyggare, roligare och bättre, SKX007. :)
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Samma som flera andra, hängde på TTT men tyckte plötsligt en dag att "fan va dött det blivit" och såg någon tråd som antydde att det fanns ett nytt forum. Google was my friend, och sedan dess är man här...
 

Guinness

Cartier
Började nytt jobb sensommaren 2012. Väldigt lite att göra i början ledde till nytt klockintresse och hittade masterkillers blogg efter ett tag. Han länkade hit och här hamnade jag. Mer att göra på jobbet nu men det hinns inte riktigt med;)
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Googlade efter en Anonimo millemetri och hittade en gammal annons på KS. Reggade mig för att kunna kontakta säljaren och fick veta att klockan var såld. Köpte klockan till slut och blev fast här.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Nej vad i helskotta, jag bjuder på denna. Klockan var elva, på en förfest en lördag. Detta är alltså mitt första inlägg någonsin och mitt intresse för klockor var då lika med noll.

https://klocksnack.se/threads/hublot-15-000-kr-värt-det.7343/

Jag hade ingen aning om vad Hublot var, vilken prisklass det låg i eller hur det ens uttalades. Tur var väl det att jag reggade mig och självkart backade jag, men nu är man fast.

I efterhand är det en Jäkla röra med en stor klump i magen när jag läser igenom tråden. Frågan är om jag ska slå till såhär i efterhand för en bråkdel av 15.000 kr och hamra den.:cigar:

Nej, jag har lärt mig mycket av KS, det är jag oerhört tacksam för. Det har även varit kul med de f2f-affärer som jag sprungit på.

Tack för mig, min rivstart och trevlig helg på er!
 

jandan

Panerai
Den klocka jag haft i massor av år gick sönder, frun såg ett erbjudande på gruopon. Tänkte jag måste googla och se vad det var, den såldes för 1400:- och hade kostat ordinarie typ 14000:-. Låter ju billigt. Hittade klocksnack, började läsa och sen blev man fast. Kan tillägga att det inte blev något köp av den "billiga" klockan...
 

Jonte73

Audemars
Snubblade mer eller mindre in efter att jag köpt min första "riktiga klocka"
Klev in ödmjukt och sög in mycket av allt, har lärt mig massor och haft riktigt roligt för det mesta.
Humorn och glimten i ögat finns verkligen härinne :)
Just nu har vintagevärlden öppnat sig och fler klockor i segmentet kommer att inhandlas .

Tack för ett kanonforum och hoppas jag bidragit med något iaf,om inte annat så har väl några tryckt på gilla i mina inlägg av bara farten : )
 
Ricrob allt är ricrobs fel.. då menar jag allt, ebola, nuon affären, Bobbys död i dallas osv :mad:
Han flippade en precista till mig, lockade in mig i skiten så att säga.. Först ttt sen kom ett rykte om ett rikrigt forum utan skinnväst och franken...
 

Xaero

Omega
Jag hittade till KS genom instagram, där jag satt och tittade på bilder av fina klockor. I bildströmmen hittade jag en av administratörerna för forumet. Jag har läst forumet under några månader, men igår kände jag mig sugen på att ansluta mig till gänget!
 
Topp