• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur hittar man en trovärdig säljare?

Jackamedmos

Breitling
Hej allihopa, efter att ha varit klocklös i över en månad nu känner jag att det börjar bli dags att slå på stort och köpa min första ordentliga klocka. Har kollat mycket på Chrono 24 men känner mig tveksam till att köpa något. Priserna är väldigt lockande men undrar hur man hittar en säljare man kan lita på.

Några tips eller rekommendationer på bra säljare från er som köpt från utlandet?
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Hej allihopa, efter att ha varit klocklös i över en månad nu känner jag att det börjar bli dags att slå på stort och köpa min första ordentliga klocka. Har kollat mycket på Chrono 24 men känner mig tveksam till att köpa något. Priserna är väldigt lockande men undrar hur man hittar en säljare man kan lita på.

Några tips eller rekommendationer på bra säljare från er som köpt från utlandet?



Sean Landsnaes: USA
DavidSW: USA
Dreamwatch: Danmark

Kolla på t ex Timezone.com, och om du hittar något du vill ha, kolla referenser via Watchnet.com och här.
Det finns många bra handlare där ute, men det är alltid viktigt att göra sin hemläxa om efterforskningar och vara hälsosamt skeptisk.
 

Sond

Patek
Ett tips kan vara att kolla refenserna här. Finns en särskild tråd om Chrono24. Sedan kan du titta om de nämner eller visar bilder på brister som repor eller annat. Det tredje är att googla vilt. Är det vintage finns en bra tråd om näthandlare här på KS.
 
Topp