• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur jämn är er lume?

Shadyboy

Cartier
Notrade att lysmassan inte är 100% jämn över visarna (nästan omöjligt att lyckas fota med en mobil...). Hur jämn är er lume/lysmassa?
image.jpeg
 

Shadyboy

Cartier
Sjukt snygg lume på suben! Har faktiskt inte tänkt på att den är blå i tonen tidigare. Nu var ju inte tanken att detta skulle bli en parallell tråd till "visa era lumeshots", men det ÄR ju väldigt väldigt trevligt med bilder i vanlig ordning!

Men för att återgå lite till grundfrågan... Smala index och smala visare med lysmassa i verkar alltid rätt jämna. Är det månne när det är större ytor som ska täckas som det blir ojämnt? Massan kanske drar sig ut mot kanterna och tunnas ut mitt i (typ ytspänning/kapillärverkan från kanterna på ytan man applicerar massan på)?
 

Aelgen

Omega
Jämn och fin här, inga konstigheter förutom att min telefon inte är bra på att fota i mörker.... Stort fan av den blåa lumen!
2015-10-28 13.35.42.jpg
 

mouqvist

Rolex
Ingen superstark lume, men jämn.
Dessutom konstant lume i 25 år utan att behöva ladda om! Praktiskt i dessa mörka tider
image.jpg
 

Shadyboy

Cartier
Härligt! Många fina lumeshots här alltså! Hade varit kul att få se även någon pilot-modell med bredare visare som exempel. Om man tittar noga på mina visare i mörker så ser man att lumen inte är 100% jämn vilket stör en smula... Ville mest kolla om fler upplevde samma sak.
 
Topp