• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur kan man hitta igen en oljemålning?

Jag är på jakt efter en oljemålning som såldes genom Bukowskis år 2014. Bukowskis kan tyvärr inte vara behjälpliga med information om vem som köpte tavlan eller vem som återropade tavlan och kan heller inte förmedla mitt intresse av att köpa tavlan. Detta kan naturligtvis vara förståeligt. Jag har dock namn på konstnären och annan information om tavlan (vill dock inte outta det här), även bild finns.

Har sökt med ljus och lykta på Google men utan resultat och känner nu att jag nått en återvändsgränd, så vänder mig i desperation till forumet.

Någon som har tips på vad mer man kan göra?

Ska man kontakta random konstsamlare och konstateljéer eller hur ska man bete sig åt?
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Och de är inte heller intresserade av att du köper tavlan via dem dvs att de får förmedla affären (om den nu då finns kvar hos den som köpte den).
 

KXII

Cartier
Jag tror tyvärr det är så att du inte kommer få ut nå information från Bukowskis iom. GDPR. Dom får inte lämna ut någon information som gör att du kan identifiera köparen.

Om du har konstnär + bild på självaste tavlan så skulle jag tipsa dig om att skicka runt att du vill köpa den. Det finns flera forum och säljare som erbjuder sånt. Om det är en unik tavla så kan det bli kämpigt :/
 
Topp