• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur kan man vara så slarvig? Klockan tillbaka från servicen!

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Hämtade ut min DayDate som varit på SPA hos Rob Engström sedan i november. Självklart ingen polering.. Hade väldigt bråttom så jag kollade inte klockan förrän nu..
Upptäckte nu på kvällen att det blivit märken mellan bandhornen pga. stiften. På båda sidorna, alla 4 ställena. Det fanns inte innan, helt repfritt. Har foto på det. Blev riktigt förvånad måste jag säga. Bör man inte vara försiktig nog på en guldklocka?
Speciellt när de har rätt utrustning och kunskap?!
Sjukt slarvigt tycker jag!! Det här är bara tråkigt.


image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg


image.jpeg
 

paradis

Audemars
Nej, tillbaka med klockan , , så att hon som gjorde jobbet får se igen hur duktig hon var. Förmodligen bråttom , men mycket dålig resultat . Senare får vi se , hur dom ska kompensera dig för detta,
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Inte bara det.. Nu såg jag att datumet hoppade till 31e istället för 30e.. Precis nyservad.... Nä, faan, nu är jag sur!
 

JL72

Omega
Känner med dig, och trist är bara förnamnet om det stämmer att en så välrenommerad serviceinstans fallerar på ett sådant sätt. Hur kompenserar de för en sådan fadäs? Har en vintage Omega Constellation 18k på väg mot service, och jag såg Rob som det naturliga alternativet. Det ska bli intressant att följa denna tråd.
Jag som lämna in min DD precis hos Rob! Får hoppas att dem läser och är mer försiktiga!
Ping @ROB-1832 .
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Alltså, det här händer ju gång på gång. Min personliga åsikt är att det här är alldeles för dåligt! Dock skulle jag vilja ha en urmakares åsikt i dessa ärenden. Har vi fel preferenser? Är dessa märken något som man får räkna med? Om frågan är med nej besvarad, varför händer det då hela tiden?
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Rent och skärt slarv och otroligt nonchalant av urmarkaren :(

Är det något jag lärt mig av KS är det att fota klockan innan service.
 

MartinSWE

Omega
Man vet ju att de har grymt bra urmakare hos Rob så det skulle vara intressant att höra vem av dem som arbetat med ditt ur.

Personligen brukar jag ha en dialog med denne så det inte blir missförstånd om vad som ska och inte ska göras...
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Säger inte att det är fel att posta om en sån här incident (tvärtom). Självklart nyttigt för andra att se vad som hänt. Erfarenheten säger mig dock att det kan vara vettigt att ta kontakt med företaget först. Särskilt som de har god renome. Är troligen mycket intresserade av att rätta till problemet internt och lösa frågan med dig. Kanske därefter posta och få med eventuella lösningen i inlägget. My 2 c.
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Säger inte att det är fel att posta om en sån här incident (tvärtom). Självklart nyttigt för andra att se vad som hänt. Erfarenheten säger mig dock att det kan vara vettigt att ta kontakt med företaget först. Särskilt som de har god renome. Är troligen mycket intresserade av att rätta till problemet internt och lösa frågan med dig. Kanske därefter posta och få med eventuella lösningen i inlägget. My 2 c.

Skulle inte inlägget kunna läsas mer som en varning än ett rop på hjälp? Det gör iaf jag.. Hur de löser det gör det ju knappast ogjort.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Gå tillbaka, visa upp klockan med före- och efterbilder och kräv att de kompenserar dig fullt ut!
Lycka till!
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Skulle inte inlägget kunna läsas mer som en varning än ett rop på hjälp? Det gör iaf jag.. Hur de löser det gör det ju knappast ogjort.
Igen: tycker som sagt inte inlägget var fel.
Men min erfarenhet säger att det kan löna sig att kontakta dem innan. Företaget ifråga är ju dessutom väldigt aktiva på forumet. Bara min syn på det som sagt.
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Köpte en rolex till frun som jag lämnade in för service och polering där. Det skulle ta 12 veckor och det skulle vara klart till första veckan i december. Perfekt julklapp. Fick tillbaka klockan någon dag före julafton med repor bakom bandhornen som på dina bilder @Magnlar . Märkte det hemma och om jag lämnade in den igen hade jag ingen julklapp. Tråkigt. Märkena kan ha varit gamla men jag kan inte minnas att de var där. Kan det vara så att de inte polerar baksidan av bandhornen? Eller är det en klant som har meckat med klockan efter polering?
 

Maro

Audemars
Det kan ju inte vara ok någonstans! Jag hade då fan inte accepterat det iallafall! Det sura är väll att det enbart är polering som kan hjälpa dig här?
 

Mr Chance

Kalmar
Trist, mycket trist. Men det är undersidan vi snackar om. Be dem polera bort reporna och räkna ut hur många gram guld som försvinner. Be dem sedan dra bort det på servicekostnaden. Så, problemet löst. :)
 
Topp