• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur kan man vara så slarvig? Klockan tillbaka från servicen!

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Jag ursäktar om jag går på hårt, men jag är trött på den onödigt excessiva skitkastningen på butikerna och urmakarna.
Har fel gjorts, så ordnar man det snyggt istället för att skapa ett onödigt tjattertåg av nej-sägande på ett forum. (Ja, för all den skapa en tråd och diskutera om det. Men DISKUTERA det då, inte fyll på det med "Fy fan vad dåligt!" och andra totalt meningslösa inlägg.)

Fy fan vad dåligt!
 

PCB

Audemars
är väl inget "hate train"`? folk reagerar bara på en specifik händelse ,som denna gången inträffade hos Rob.
tycker AD:S oftas hyllas ,än hatas här på forumet?
om man tar bra betalt för sina tjänster ,då får man också leverera.
och vara beredd på kritik, om man klantar sej,, som i detta fallet .
 

Gold

Panerai
2-Faktor
Jag ursäktar om jag går på hårt, men jag är trött på den onödigt excessiva skitkastningen på butikerna och urmakarna.
Har fel gjorts, så ordnar man det snyggt istället för att skapa ett onödigt tjattertåg av nej-sägande på ett forum. (Ja, för all den skapa en tråd och diskutera om det. Men DISKUTERA det då, inte fyll på det med "Fy fan vad dåligt!" och andra totalt meningslösa inlägg.)

Bra!
 

POO

Panerai
Nej, det är inte så forumet fungerar. Forumet som det ser ut just nu, och har gjort senaste tiden fungerar som en slagpåle som används mot ADs i form av trådar där någon råkat ut för något olyckligt och sedan hakar alla på att klanka ner när de själva inte ens är berörda. Sånt skedde på grundskolan, här är vi vuxna.
Eller har jag fel?

Oproportionerliga reaktioner utan eftertanke, eller någon tanke alls, har väl varit mångas melodi alltid. Däremot kan jag hålla med att någon verkar mist sin immunitet... Sen är det väl självklart att man är jävig i frågan om man känner alla anklagade.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Oproportionerliga reaktioner utan eftertanke, eller någon tanke alls, har väl varit mångas melodi alltid. Däremot kan jag hålla med att någon verkar mist sin immunitet... Sen är det väl självklart att man är jävig i frågan om man känner alla anklagade.
Tycker folk reagerar logiskt. Tidigare var folk lite extra positiva mot RobE för att de var sponsor, nu är de inte det längre och den extra förståelsen är som bortblåst. Jag säger inte att det är rätt, men fullt logiskt.
 

mouqvist

Rolex
Guld är tyvärr funktionsmässigt ett dåligt materialval, men visst kan man förvänta sig viss noggrannhet från kända butiker.
Samtidigt som jag kan tycka att det är bra om TS värsta problem för stunden är en repa på baksidan av klockan, det tyder på ett bra liv i övrigt !-)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Guld är tyvärr funktionsmässigt ett dåligt materialval, men visst kan man förvänta sig viss noggrannhet från kända butiker.
Samtidigt som jag kan tycka att det är bra om TS värsta problem för stunden är en repa på baksidan av klockan, det tyder på ett bra liv i övrigt !-)
+ att datumväxlingen inte funkar som den ska. :)
 
D

Deleted member 1265

Guest
Supertrist @Magnlar , man tror man lämnar på bästa ställlet och får pajastjänst åter.
De bara MÅSTE kompensera dig!
 

ScubaKing

Audemars
Det är en sak om Ur&Penn gör en dylika sak. Men att en hovleverantör som sysslar med exklusiva klockor varje dag gör det är så hemskt så jag inte kunde sova något i natt, jag låg bara och tänkte på det och vred mig i sängen.
Nu har det hänt och nu måste dem STRAFFAS och STRAFFAS HÅRT!!!!!! Imuniteten är borta....låt drevet starta!! :D:D
En redig häxprocess som i äldre dagar vill jag se här nu! :pirate:





...........Eller så ringer du dem på måndag och så löser dem det till dig snabbt och smärtfritt ;)
 

Sputniq

Panerai
Jag blir uppriktigt lite besviken på många av er. Många verkar vända kappan efter vinden och haka på tåget om att klaga på Rob Engström. Jag kan lova att ingen av dem är illvilliga och oförsiktiga i sitt arbete.
Det känns som att attityden i denna tråd varit väldigt annorlunda om de fortfarande varit forumsponsor. Sluta med att haka på ett "hate train" bara för att en person haft ett ärende som gått snett.
Var sakliga, korrekta och snacka inte skit om saker man inte har erfarenhet av är mitt tips. Låt TS och Rob talas vid om detta, reda ut vad som skett och ordna eventuell kompensation.
Sluta klanka ner på att det är "dåligt gjort" etc. Det hjälper inget alls och kommer knappast göra Rob på bättre humör.

Vadå "hoppa på tåget"? Uppenbarligen är det ett riktigt dåligt jobb som utförts. Att lämna ut en repig klocka med en datumväxling som inte fungerar som det ska är ju uselt. Det är dessvärre ett dåligt utfört arbete och kanske en ännu sämre kontroll av klockan innan utlämning. Jag bryr mig inte om det är min granne eller Sveriges kanske främsta klockbutik som gör det - dåligt är fan dåligt oavsett. Speciellt när man betalar flera tusen kronor för det.

Sen tror jag säkert att det kommer att lösa sig, men att man ska låta bli att skriva "något elakt" bara för att Rob varit sponsor samt att folk haft tidigare bra erfarenheter är fel. Ska man få skriva om dåliga erfarenheter om andra butiker ska man få skriva precis lika öppet och ärligt om Rob. Punkt.
 
- Nu är det ju försent, men att först ta kontakt med handlaren och få rättelse tycker jag hör till god ton. Om handlaren inte hjälper dig eller visar sig vara en skojare så ser jag inga problem med att posta om detta. Det finns ju många exempel på när trådar på detta forum spårat ur fullständigt; moderering av inlägg saknas ju i princip.

Tråkigt med repor, hoppas det löser sig smidigt.
Tycker att man även ska posta om man får rättelse så folk vet att även det händer.

Gillar inte när folk lägger upp en tråd där de klagar över något men sen ej vill säga hur eller om de kompenserats. Klart man ej behöver skriva eventuella summor men är bra för andra att veta hur de hanterat sitt misstag.

OT: Hoppas det löser sig för TS.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Trodde man skärpt till sig?
Nej usch. Två inlämningar av olika märken sista året hos två stora butiker. Släppa ner klockan i påse i båda fallen. Hjärtat hoppar alltid till när butiker behandlar mina ägodelar så mycket sämre än jag själv behandlar dem mitt framför mina ögon. Dessutom är jag själv duktigare (eller mer noggrann) med bandborttag än någon butik jag varit i. Det verkar inte spela roll vart man lämnar in någonstans, eller om det var 1999 eller nutid, bandhornen ska av någon anledning alltid repas på undersidan. Själv lämnar jag aldrig ett minsta spår. Att tejpa lite tar nån minut.
 

meo_swe

Audemars
Det där har hänt mig med(inte hos rob E), men det är ju på baksidan. Herregud. Så farligt är det väl inte
Skulle det hela hända mig skulle jag också bli arg.
Jag använder mina klockor till allt, och de blir repiga som en följd av det. Att jag däremot lämnar in klockan till ett proffs, som då dels lyckas klåpare sig med klockan och repa den. Men dessutom då också antingen missar att man repat den eller helt enkelt skiter i det gör mig arg. Lämnar jag in saker till ett proffs vill jag att sakerna skall göras professionellt.
Sen kan absolut skit hända, men då ska man vara helt ärlig om det och försöka göra kunden så nöjd som det går.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
@Echo Delta
Att folk blir irriterade är väl inte så konstigt, när det är våra käraste saker vi lämnar ifrån oss till proffs.
Jag skulle bli lika förvånad och upprörd om jag hade kollat min egen klocka innan jag lämnade in den, men nu hade inte jag det och kan därför inte skylla Nymans för reporna på min......och i detta fallet så gällde butiken Nymans, så det kan nog vara så att sådant här händer....
Hur skulle du kompensera en sådan sak? Själv tror jag att det bara är att gilla läget, speciellt om man sagt till att man inte vill ha klockan polerad.....datumproblemet är ju bara att lösa och be om ursäkt för.....och ge något som TS blir nöjd med.

Jag hoppas att ROB löser det och kompenserar rundligt:)

Jag är övertygad om att TS kommer att skriva vad som händer, och hur ROB reagerat på reklamationen, när den är gjord......sedan kanske alla i tråden hyllar ROB för att de kompenserat så bra.....:)
 

Anthon

Breitling
En snabb fråga, fick min Omega servad för lite mer än en månad sen, hos ROB, de bytte bland annat kronan. Fick dock inte tillbaka min gamla krona, jag tog för givet att man fick med den gamla kronan när de har bytt. Jag frågade var min gamla krona var, fick som svar att urmakaren inte jobbade för tillfället men urmakaren skulle ringa upp mig i början på det nya året när dennes arbetstid började igen. Har inte fått något samtal ännu...och har själv glömt bort det, fram tills nu när jag såg den här tråden. Är detta vanligt och bör man räkna med att inte få med sig original-delarna efter en service?
 

RobVintage

Panerai
Om jag förstått det rätt så skriver du här innan du gett rob chansen att rätta till problemet?
Tycker att man iallafall ska ge. Butiken en chans att lösa problemet innan man "hänger ut" dem.
 
Topp