• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur klarade sig din favoritdykare 1968?

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Dive Watch Wednesday.
Om någon skulle vara nyfiken på hur olika dykare stod sig 1968.

BSAC_Equipment_Test_1968_Results_1_Watchtime_560.jpg


BSAC_Equipment_Test_1968_Results_2_Watchtime_560.jpg


Källa:

http://www.watchtime.com/blog/dive-watch-wednesday-how-did-your-favorite-watch-brand-do-in-this-test-from-1968/?utm_source=WatchTime Daily Update&utm_campaign=f0c62a0406-WT Daily&utm_medium=email&utm_term=0_8338768216-f0c62a0406-14531153&mc_cid=f0c62a0406&mc_eid=1436559a32

Edit: Inget råd och rön test direkt heller. 93 klockor från 17 tillverkare och 7260 dyk.
 
Senast ändrad:

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Kul!
Ja, spännande att läsa. Roligt att priserna är med dessutom. Att en Rolex kostade dubbelt så mycket som en Seiko visar lite på Rolex och Omegas prisstegringar.
Lustigt att Certina saknas med. Favre-Leuba var dyra men tydligen bra. Kul att Nivada är med då jag numera äger en sådan (dock sjuttiotal).
Min Nivada;
image.jpeg

Min enda Favre-Leuba;
image.jpeg


Detta borde ju dock ligga under Vintage, då det där skulle diskuteras i evigheter :D
 
Topp