SimonDarret
Breitling
Hej, köpte nyligen en GP laureato från en trusted seller från Tjeckien på Chrono24. Klockan var oanvänd och jag har nu öppnat och inspekterat klockan och jag ör rkktigt nöjd (bilder kommer längre ner!). Men! Jag bor i västra Sverige och min närmaste auktoriserade serviceleverantör finns i Norge. Jag ringde dem och frågade om de utgav äkthetsintyg samt, i proaktivt syfte, om de kunde laga eller göra service på min GP i framtiden. Jag berättade hur jag köpt klockan samt att jag hade warranty card ifyllt. Då sa han att han inte ville ta emot klockan och pratade om att jag måste ha köphistorik på klockan från AD till min chrono24 seller annars vill han inte göra något på klockan. Han sa att jag borde maila 'fabriken' och be dem kontrollera ref nr och AD som signat warranty card. Jag kollade iofs GP:s hemsida och lista över AD:s och kunde inte hitta det företagsnamn som stod på kortet. Mailat GP och frågat vad han menade och inte fått svar.. Min fråga är egentligen hur jag kan kontrollera äktheten eller giltigheten på utfärdaren/warranty kortet och varför vill inte Norrbaggen serva min klocka? Tack!