• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur lägger man upp bilder från Photobucket via PC?!

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Försöker fixa till en annons, men vet inte hur jag ska göra? På förra plattformen, gick det att klicka på IMG-code i Photobucket, och sen bara klistra in i textfältet. Det konstiga är att bilderna syns då jag förhandsgranskar eller går in i redigera inlägg?! Någon som har några tips?
 

max

Dancing Queen
Tryck redigera, sen uppe till höger så finns det en ikon "AA", klicka på den så ser du ren kod. Runt länkarna skall det endast stå
Källkod:
[IMG]www.jättefinbild.jpg[/IMG]

Tyvärr så bråkar denhär editorn till länkar lite då och då, har sett att den har en förmåga att smyga in fel koder ibland.

Edit: Mycket riktigt, den har sabbat dina länkar, det ser ut såhär i ditt inlägg:
Källkod:
[URL='http://s1099.photobucket.com/user/chiefen2001/media/Omega%20Speedmaster/20130424_171323_zpse8a4cdc9.jpg.html'][IMG]http://i1099.photobucket.com/albums/g382/chiefen2001/Omega%20Speedmaster/20130424_171323_zpse8a4cdc9.jpg[/IMG][/URL]

Ändra dem till:
Källkod:
[IMG]http://i1099.photobucket.com/albums/g382/chiefen2001/Omega%20Speedmaster/20130424_171323_zpse8a4cdc9.jpg[/IMG]

Så skall det fungera. Säg till om du behöver hjälp!
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Test (från mobilen dessutom).
lLPn5q3.jpg
 

Camo00

Patek
[quote="theargonaut, post: 94024, member: 65] ... Det märkliga är att jag kan se mina bilder via Tapatalk, men inte om jag går in på webben, varken via PC eller mobil...[/quote]

Samma här!!
Förstod inte vad som inte funkade för Dig, eftersom jag enbart surfat via Tapatalk och Photobucket... Men när jag nu kör Photobucket via PC händer samma sak för mig: Redigerar bildlänken till IMG på rätt sätt, och ser bilderna i förhandsgranskningen, men inte i tråden sen... Why?? :)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Photobucket beter sig märkligt, tror att de lägger in någon slags spärr mot hotlinks. Tapatalk läser in bilderna annorlunda.
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Hej,

Kan tillägga att exakt samma sak hände mig med....kunde se bilderna via tapatalk men inte via PC.

//andheg
 

Camo00

Patek
Photobucket beter sig märkligt, tror att de lägger in någon slags spärr mot hotlinks. Tapatalk läser in bilderna annorlunda.
Hur f-n går det till? Jag gjorde IMG-länkarna manuellt genom att kopiera url:en från Chrome till editorn, men det funkar ändå inte. Om man däremot klickar på bilden så dyker den upp...

Eller är det meningen att man inte ska se sina egna bilder i trådarna???
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Hur f-n går det till? Jag gjorde IMG-länkarna manuellt genom att kopiera url:en från Chrome till editorn, men det funkar ändå inte. Om man däremot klickar på bilden så dyker den upp...

Eller är det meningen att man inte ska se sina egna bilder i trådarna???
Det är så klart meningen att du ska kunna se dina egna bilder i trådarna.
Jag vet inte varför Photobucket beter sig så, tyvärr inget jag kan göra åt. Kör på imgur.com istället - eller den uppladdning jag byggt in.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Det är så klart meningen att du ska kunna se dina egna bilder i trådarna.
Jag vet inte varför Photobucket beter sig så, tyvärr inget jag kan göra åt. Kör på imgur.com istället - eller den uppladdning jag byggt in.
Den uppladning som finns i nederkant "Ladda upp bild", fungerar inte för mig via PC. Nytt litet fönster öppnas "browse device" (https://klocksnack.se/KineticUploader/up.html) , klickar och öppnar den bild jag vill infoga, "filhanteraren" stängs, men sedan händer inget... och "browse device fönstret" är fortfarande öppet???
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Photobucket beter sig märkligt, tror att de lägger in någon slags spärr mot hotlinks. Tapatalk läser in bilderna annorlunda.

Jag tror det är så här:
Om man döper ett album till exempelvis "Seiko Sumo" så blir länken till filen; photobucket.com/mannen/seiko%20sumo/gofil.jpg
Jag tror det är det här mellanslaget som blir ett % som gör att det blir konstigt. Jag testade i alla fall att ta bort mellanslaget och därefter fungerade det med den nya länken.
 
  • Like
Reactions: max

Camo00

Patek
Jag tror det är så här:
Om man döper ett album till exempelvis "Seiko Sumo" så blir länken till filen; photobucket.com/mannen/seiko%20sumo/gofil.jpg
Jag tror det är det här mellanslaget som blir ett % som gör att det blir konstigt. Jag testade i alla fall att ta bort mellanslaget och därefter fungerade det med den nya länken.

Provade det nu, men det funkar ändå inte. Tog Du bort enbart % eller %20? Testade bägge men det funkade iofs inte ändå... :)

Det märkliga är ju att det inte funkar att se bilden i tråden med originallänken, men klickar man på frågetecknet så dyker bilden upp. Originallänken är alltså rätt, men IMG-koden funkar inte i tråden? Eller?
 

max

Dancing Queen
Hur gör ni, det bör fungera såhär:

  • Tryck på "Ladda upp bild"
  • En popupruta (se till att din webbläsare inte har blockat popupen) med "browse device" dyker upp

    09RMAR4.jpg


  • Klicka på "Browse device" och navigera fram till bilden på datorn, och välj "öppna"
  • Rutan som tidigare innehöll "Brows device" innehåller nu två länkar, klicka på den övre

    vZkyPnS.jpg

  • En vit ruta dyker upp, tryck ctrl+c för att kopiera

    IIEoNcR.jpg

  • Stäng de två popuprutorna
  • Ställ dig där i texten du önskar ha bilden och tryck ctrl+v för att klistra in bildlänken

    zFzH60W.jpg

  • Posta
 

max

Dancing Queen
Jag tror det är så här:
Om man döper ett album till exempelvis "Seiko Sumo" så blir länken till filen; photobucket.com/mannen/seiko%20sumo/gofil.jpg
Jag tror det är det här mellanslaget som blir ett % som gör att det blir konstigt. Jag testade i alla fall att ta bort mellanslaget och därefter fungerade det med den nya länken.
Verkar stämma fint! Om man inte har mellanslag i bildnamnet, filnamn eller kategorier i photobucket så fungerar det fint.
Ni måste mao ändra detta i photobucket och sen kopiera de nya länkarna.
 

Camo00

Patek
max: Nä, pop-uprutan med "Browse Device" fryser där och inget händer hur man än gör...

daviden: Jobbar kommunalt så jag är inte betrodd med att installera program. Alltså körs det med Explorer 8 här! Tänkte inte så långt, men det kan såklart vara problemet. Ska prova med Chrome mfl hemma sen...

yonsson: Aha, ändra namnet på mappen i Photobucket?! Ska prova... :)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Måste nog ändra albumnamnen i Photobucket. Och hur gör man det smidigast, eller måste man skapa nya album, och sedan flytta bilderna dit???

daviden IE använder jag
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
max: Nä, pop-uprutan med "Browse Device" fryser där och inget händer hur man än gör...

daviden: Jobbar kommunalt så jag är inte betrodd med att installera program. Alltså körs det med Explorer 8 här! Tänkte inte så långt, men det kan såklart vara problemet. Ska prova med Chrome mfl hemma sen...

yonsson: Aha, ändra namnet på mappen i Photobucket?! Ska prova... :)
Då förstår jag...
Om jag ska ta hänsyn till äldre versioner av Internet Explorer kommer massor av rolig funktionalitet försvinna. Det kan jag bara inte. Hoppas att du/ni förstår det.

I min värld är Internet Explorer inte en riktig webbläsare.
 

Camo00

Patek
Då förstår jag...
Om jag ska ta hänsyn till äldre versioner av Internet Explorer kommer massor av rolig funktionalitet försvinna. Det kan jag bara inte. Hoppas att du/ni förstår det.

I min värld är Internet Explorer inte en riktig webbläsare.

Herregud, klart vi förstår! Ber om ursäkt för att jag inte tänkte på det själv bara... Precis börjat jobba igen, fått en laptop, försökt installera Chrome mm men fått ACCESS DENIED, så jag tänkte inte mer på det... :confused:

Dessutom funkar det med Photobucket nu, tack vare Yonsson!! :D
Ändrade mappnamnet i Photobucket till ett namn utan mellanslag och redigerade länken till IMG och Voilà!!

TACK för snabb hjälp... Love KS!
 

max

Dancing Queen
Måste nog ändra albumnamnen i Photobucket. Och hur gör man det smidigast, eller måste man skapa nya album, och sedan flytta bilderna dit???
Gå till startskärmen
Tryck på "library"
Välj ditt album i listan till vänster
tryck på "more" en bit till höger
Klicka på "Edit settings"
Byt namn i rutan "album name"


Tänk dock på att dina tidigare direktlänkar kommer att brytas, om du har länkar någon annan stans än här.
 

max

Dancing Queen
I min värld är Internet Explorer inte en riktig webbläsare.
Byggde en responsiv webbplats åt min far och försökte förklara varför den inte såg så fin ut i en gammal XP-burk med gamla explorer och varför jag inte tänkte göra något åt saken... gick inte så bra.
Explorer kan fara åt h-vete!!
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Byggde en responsiv webbplats åt min far och försökte förklara varför den inte såg så fin ut i en gammal XP-burk med gamla explorer och varför jag inte tänkte göra något åt saken... gick inte så bra.
Explorer kan fara åt h-vete!!
Ungefär så...

Chrome eller Safari är det enda jag använder.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Gå till startskärmen
Tryck på "library"
Välj ditt album i listan till vänster
tryck på "more" en bit till höger
Klicka på "Edit settings"
Byt namn i rutan "album name"


Tänk dock på att dina tidigare direktlänkar kommer att brytas, om du har länkar någon annan stans än här.
Toppen tack alles! Nu verkar det fungera precis som tidigare.
 
Topp