• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur länge bör man använda gummi?...

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hoppas jag fick några av er att "vakna" till med rubriken :D
Jag undrar naturligtvis hur ni gör med era gummistronkar när sommaren är passé ? Låter ni dem vila eller är det gummi på året runt?
Själv tycker jag det är lite för somrigt, men på Panerai till exempel så är ju gummit sååå snyggt!

IMG-20120504-00078.jpg
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Finns ju massor av roliga svar man kan skriva på den rubriken. Jag avhåller mig naturligtvis :) .

Paneraiens gummi åker faktiskt på då och då oberoende av säsong. Även det svarta gummit till ploppen åker på då och då. Jag drar dock gränsen till gummin i andra färger, exempelvis mitt oranga känns faktisk lite fel när det är ca 3 grader och halvregn.
 

Ricrob

Patek
leben skrev:
Finns ju massor av roliga svar man kan skriva på den rubriken. Jag avhåller mig naturligtvis :) .

Paneraiens gummi åker faktiskt på då och då oberoende av säsong. Även det svarta gummit till ploppen åker på då och då. Jag drar dock gränsen till gummin i andra färger, exempelvis mitt oranga känns faktisk lite fel när det är ca 3 grader och halvregn.

+1 på den avhandlingen!
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Avskyr gummi. Har försökt köra det några gånger men det förtar gång på gång känslan. Det är hårt och formar sig liksom inte som jag vill. Dessutom luktar det konstigt. Nu har jag gett bort mitt gummi till en gammal kollega så det återstår att se om han drar på gummit på sin eller om det återigen blir liggande.
 

Josef B

Bestraffaren
Svart gummi kan man köra året runt! Glada färger som orange, rött osv känns mer sommar, så är fallet för mig och det är då mina gummi/carbonband kommer fram! Kvalitén på Panerais och Hublots gummin (racingmodellen) är helt jävla underbara och sitter som gjutet. Jag köpte en Hirsch gummiband till Deepsea:n i somras, blev helt klart imponerad av kvalitén och känslan, den kan jag rekommendera, 800 pix hos Krons Ur.

20121120_161314.jpg

20121120_161326.jpg

20121120_161358.jpg
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Josef B om det där var den strapen som satt på när jag provade din deepsea förra Kim Hua GTG så är det möjligt att det är det bästa gummit jag har fingrat på.

Så här kör jag:

851F3C06-5455-41B6-8F3B-0D29722F18E7-1103-000002469F98B208.jpg


Svart med röda stygn från Ebay.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Fryken skrev:
Avskyr gummi. Har försökt köra det några gånger men det förtar gång på gång känslan. Det är hårt och formar sig liksom inte som jag vill. Dessutom luktar det konstigt. Nu har jag gett bort mitt gummi till en gammal kollega så det återstår att se om han drar på gummit på sin eller om det återigen blir liggande.

Hehe det är för att det så kallade gummit du provade inte direkt var kvalitetsgummi ;)
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Fick faktiskt hem nytt gummi till min Panerai igår. Kör även på gummi på min Speedy. Har alltid kört på länk tidigare så det är kul med lite variation. Tycker åtminstone att svart gummi fungerar året om.

uta7ezy3.jpg


ryge2ema.jpg
 

danne10

Panerai
2-Faktor
Jag kör Panerai gummi året runt, det är mjukt och skönt samt passar den sportiga profilen. Jag kör mina i ca 2 år, sen är dom ofta rätt slitna..
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1353441741.277683.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1353441741.277683.jpg
    22.3 KB · Visningar: 466

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Blandar lite, men annars tycker jag att vintern är ett ypperligt tillfälle att använda länk.
 

berg35

Omega
På min Oris växlar jag friskt mellan gummi och länk jag bryr mig inte så mycket om årstid utan mer om vad jag känner för just för tillfället.
4033028408_b100a5f1c9_b.jpg
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Fryken skrev:
Avskyr gummi. Har försökt köra det några gånger men det förtar gång på gång känslan. Det är hårt och formar sig liksom inte som jag vill. Dessutom luktar det konstigt. Nu har jag gett bort mitt gummi till en gammal kollega så det återstår att se om han drar på gummit på sin eller om det återigen blir liggande.

Gummit kommer i retur, funkar inte alls för egen del heller!
Tackar dock för testet!
 
Topp