• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur länge går ni och funderar innan ni slår till?

Brutus

Cartier
2-Faktor
Jag är själv lite impulsiv, när jag väl bestämt mig för en klocka måste jag ha den fort (borgar inte för bra affärer..). Är ni lika otåliga när ha-begäret vaknat?
image.jpg
 

Arcetto

Breitling
ote="Brutus, post: 620541, member: 4762"]Jag är själv lite impulsiv, när jag väl bestämt mig för en klocka måste jag ha den fort (borgar inte för bra affärer..). Är ni lika otåliga när ha-begäret vaknat?
image.jpg
[/quote]

Tyvärr alldeles för länge.
 

Brutus

Cartier
2-Faktor
Största problemet är att jag inte riktigt kan tygla mig och köper första bästa. Tålamod är inte min grej!
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Det flesta köp har blivit impulsköp. Men dessvärre har det nästan alltid varit något fel/knas med klockorna. Senaste köpet väntade jag ett halvår innan jag hittade rätt objekt, och det blev sjukt bra också!
Mitt tips, ha tålamod.
 

Vesper

Rolex
Runt ett halvår men mest för att jag har så svårt att bestämma mig, det dyker upp nya ur hela tiden. Men jag är inte flippar typen heller, säljer inte i första taget.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Brukar gå rätt fort när jag väl bestämt mig. Man har ju en del modeller i tankarna hela tiden och dyker det upp en klocka så bör man vara redo på avtryckaren :)
 

Galaxy

Rolex
Nackdelen med att fundera länge är att jag alltid stöter på andra alternativ på vägen. Jag har till exempel sedan årsskiftet varit 100 % inställd på en DJ när jag fyller 18, men eftersom det har gått så lång tid har jag nu typ 10 olika klockor jag istället funderar på... Det behöver självklart dock inte vara någon nackdel, utan slutar kanske snarare med att man köper det bästa.
 

Hugii

Audemars
Några månader.. studera och vänta in rätt objekt. Men det har hänt att jag då tröttnar på modellen å börjar söka nåt nyare och bättre för under jaktsäsongen har man höjt budgeten och ribban.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Letade länge efter min 2254.50 men slog till direkt när jag hittade den, hade då rätt bra koll på hur priserna låg men då den är hyfsat populär så gällde det att vara på hugget. Min Rolex oyster precision var kärlek vid första ögonkastet och då gick det undan.

Nu tvingar plånboken mig att bida min tid men blir mycket förvånad om det inte blir en speedy.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Extremt olika. Allt ifrån väldigt planerande till oerhört impulsiv. Ofta i relation till klockans pris, men inte alltid.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Från research till beslut brukar det gå fort, men sedan kan det ta lång tid tills det rätta exemplaret dyker upp när det gäller begagnat/vintage. Det kan ju även ta tid att dra ihop pengar, men själva beslutet går fort som satan. Hatar att vänta!
 

billo

Cartier
Då det inte blivit några riktigt dyra klockor än. Så har mina senaste köp max tagit 24 timmars fundering. Efter det så har jag varit snabb på swish.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Vänta, fundera? Vad är det?
Köp först och fundera senare... Blir bra ibland men bismaken kan vara bitter.
Sunt förnuft ska vara bra säger dom som har det. :)
 

MBx

Cartier
Först bestämmer jag mig för vilken klocka (gäller andra saker också) jag vill köpa, sedan spanar jag. När jag hittat det jag söker och alla frågor besvarade hugger jag direkt - då går det fort (från min sida).

Jag gör aldrig dyra spontanköp.:angel:
 
Topp