• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur länge har du gått utan klocka?

F-L-P

Panerai
Tar av den ganska ofta. Händer att jag går till jobbet utan någon om jag skall ligga och skruva hela dagen. Grövre matlagning/bakning, på semestern, alltid när jag sover. Ser inte något poäng med att ha på den för sakens skull. Så längsta tiden utan är nog ett eller ett par dygn kanske.
 

HolyCrap

Omega
Går lite i perioder. Förut brukade jag inte ha klocka på natten, men nu för tiden drar jag på SKXen innan jag går och lägger mig.
Skönt att kunna se hur mycket sovtid man har kvar när man väcks av en bebisfot i ansiktet.
Oftasta har jag väl inte klocka på mig i bad eller dusch, men jag brukar lämna någon av mina dykare på om jag anser att de behöver en tvätt.
Edit: Glömde ju svara på frågan. Om jag inte glömmer att ta på en klocka så är det max en dusch jag är utan.
 
Sen jag införskaffade min första klocka 2011(sent jag vet) har jag bara gått utan klocka 1 dag för någon vecka sedan.. förutom när jag sover/duschar så åker klockorna alltid av också :)
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Min Root Beer sitter på hela tiden förutom när jag sover.
Jag bytte över till min 1803 DayDate idag och jag klarade mig knappt 2 timmar innan den åkte ner i sin box igen och balansen var återställd med min Root Beer på armen.
Det är något magiskt med denna klocka alltså....
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Tar alltid av klockan när jag sover hemma. Annars alltid på! Tränar, duschar, jobbar osv osv med klockan på armen.
Känner mig läskigt naken utan klocka.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Varje natt tas den av. Som längst utan klocka de senaste 8-9 åren har jag gått kommit en bit på vägen till jobbet, vände, hämta klockan, tillbaka.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Sover och tränar oftast utan. Har i all hast glömt ta på klocka nån gång när jag gått till jobbet men annars sitter alltid en klocka på, känner mig lite naken utan.

Låter som att vi har väldigt lika klockvanor. Tar även av den ibland för att njuta av den ur andra vinklar eller för att fota den.

Varje natt tas den av. Som längst utan klocka de senaste 8-9 åren har jag gått kommit en bit på vägen till jobbet, vände, hämta klockan, tillbaka.

Been there, done that!! Sjukt irriterande!
 

Skeeter

Panerai
Innan jag skaffade ett par sköna beaters körde jag klocklöst (naken?) varje semester, dvs 5 veckor i stöten när det renoverades eller mekades med diverse nöjesfordon i princip varje dag. Inga problem med tiderna... bestämde helt enkelt att klockan var 07:00 när jag vaknade, 12 när jag åt lunch, 17 vid middag och 23 när jag gick och lade mig. På så sätt var man alltidi tid till allt:rolleyes:
 
Sedan vansinnet började så är den längsta perioden när jag på Fredags GTG flippade min Explorer II:a vid 21 snåret tills jag hämtade min 16013 i Barkarby vid lunch dagen efter. Borträknat alla sovtimmar.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Bara när jag sover och duschar.....känner mig ruskigt naken utan klocka. Har i sig bara beaters på armen och klockan får vara på klockstället tills jag fått ett riktigt armband som går runt mina feta armar:rolleyes:
 
Topp