• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur länge har du som mest gått utan klocka på armen? sedan du blev en klocknörd.

plexan

Cartier
Enda gången klockan åker av är när jag dushar eller gör något som kan utsätta den för skada , detta gäller såklart inte när jag har på mig g-shock, den är på 100%
 

månljus

Panerai
Samma här! Har ofta med mig två klockor, en i portföljen och en på armen, så det har aldrig varit någon dag utan sen jag var väldigt ung. :)
Blir nyfiken, varför har du det? En för dagen och en för kvällen?
Sover i stort sett alltid utan klocka. Annars är det nog en arbetsdag det längsta jag gått utan. Stressig morgon och så har man helt enkelt glömt att få med sig klockan. Hänt 1-2 gånger. Kändes inte alls bra.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Tar av mig klockan när jag kommer innanför dörren. Utanför dörren kan jag inte vara utan.
Ja, samma här! Det där är märkligt men det är väldigt invant. Så fort jag kommer innanför dörren hemma så känns den obekväm. Lämnar aldrig hemmet utan klocka, det känns naket. Mataffären är tre min promenad, går jag dit en snabbis är det klocka på och sen av direkt innanför dörren. Förr när jag körde quartz tog jag av den på stranden men inte sedan jag köpte SMP som alltid är på då, får väl ses som tjänstefel att inte bada med den. När jag lämnade inte en klocka senast så åkte jag hem helt utan, det var hemskt! Fick ta fram mobilen flera gånger för att passa bussen. Hur står folk ut med det?
 

audotcom

Panerai
Glömde klockan idag när jag skulle till affären. Vart borta ca 30min men det kändes helt ärligt fördjävligt utan den.. Annars är det alltid en klocka på handleden oavsett tid på dygnet och aktivitet.
 

Fanboy

Cartier
Har glömt den en dag dem senaste 4-5 åren och det första jag gjorde när jag kom hem var att sätta på den haha :)
 

sinner

Panerai
Några timmar under en kortare operation. Så fort jag vaknade upp åkte klockan på :)
Annars finns det en klocka för varje tillfälle ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Va? Har Du inte en annan på armen när Du lämnar in en klocka? Tänk om nåt händer?! Tänk om de måste skicka den till Schweiz?!! :nailbiting:
:D I så fall drar jag givetvis hem och hämtar en annan klocka innan jag lämnar in den som behöver resa. ;)

De gånger jag lämnat in klockor under längre tid har jag givetvis tagit på mig en annan klocka.
 
Topp