• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur många är klockintresserade på din arbetsplats?

B1884

Audemars
2-Faktor
Hej!

Fick en liten fundering såhär på eftermiddagen...

Hur många klockintresserade har ni bland era kollegor?
Själv sitter jag på ett kontor med ca 100 personer och har fortfarande (efter ca 12 månader) aldrig stött på en likasinnad, vilket känns lite tråkigt.

Det resulterar i att man får spendera bra mycket mer tid här på KS (vilket i sig inte är negativt) ;)

Hur ser det ut för er?
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Zip, zilch, nada. Drygt 400 anställda och har på drygt sju år inte sett en enda klocka värd namnet.
En av mina nära kollegor har dock en sju åtta fake rollar som han stolt visar upp, tur man börjar bli van vid kräkssmak i munnen:wtf:
Skönt att man inte är ensam!

Men det är generellt sett tråkigt att klockintresset inte är större bland gemene man.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vi är 4 i min närmaste grupp och 2 av dessa är KSare. Chefen tjatar om att köpa en Omega men slår aldrig till hur många annonser jag än skickar honom. Snåljåp.
Vår Europachef däremot är en klockfantast. Han har burit Panerai chrono, Datejust II och Hulk de gånger jag träffat honom. Så det är en bra samling tycker jag..
 

Erikd

Cartier
Har ju inte arbetskamrater då man är student men bland mina studentkamrater så finns det väll 2-3 st. En Omega Seamaster Bond-edition och en Tag Heuer Carrera + Formula 1. Sen finns det väll en och annan Kina-kopia... Tag Heuern tittar in här nån gång då och då så lite intresse finns!
 

vonhall

Rolex
Ingen som har något intresse för klockor på min arbetsplats! Finns en Rado och en Breitling men bägge har fått sina klockor av sina respektive!
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Av 25 finns en IWC Flieger och en 1680 på var sin farbror. Ngn av damerna har en TT Datjust Dam. Otippat.
 

Clocksauce

Cartier
Har försökt lura in säljchefen (Som för övrigt är klocklös idag) men han tycker att mer än 7000kr är för mycket pengar för en klocka.
 

Klockers

Cartier
Av 30 pers kanske 5. Högsta hönset har en navitimer. Ett par IWC, en AP och några fula breitling men de grabbarna vill bara se stekiga ut
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Av ca 45 pers så kan jag prata klockor med ~5st men i perioder är vi säkert +10 som kan snacka klockor. Helst på mässen...
 

par

Patek
2-Faktor
Ingen! Dock har jag en som påstår sig vara klockintresserad och teorin varför man ska ha en rolex när han kan köpa 10 parfym-klockor till samma pris..... Suck

Varför köpa en Ferrari när man kan ha 10 Dacia?
Ne precis....
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Lika illa på mitt ställe. Utöver laketwig själv finns det inte många att nämna bland 250-300 pers. Nån skrytbling Breitling och ett par damrolex. Datanördar behöver tydligen ingen klocka utöver i mobilen. Suck ... :(
 

Oddset

Cartier
Fanns en kille med KS potential. Hade en sub, sugen på en jeager och visste vad en Royal Oak är. Slutade tyvärr förra veckan :(
 

pnt

Rolex
2-Faktor
IT-branschen... 500 på företaget, 50 på avdelningen. Chefen sportar Breitling och en säljare en Aquaracer. Det är allt jag har sett hittills. Ganska tråkigt på klockfronten med andra ord.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Vi är väl en 5-600 och hittills har jag sett en Rollesub och en Omega Seamaster GMT.

Snackade lite med ägaren av den senare men han var inte på samma våglängd. Var inte ens intresserad av att kolla vad jag hade utan malde på om hur dyra klockor han hade ;)
 

frere

Audemars
2-Faktor
Jag trodde jag var ensam, tills en äldre kollega en dag halade fram en fin gammal racingkronograf och undrade om jag gillade den. (Han hade noterat mina frekventa klock- och bandbyten och därmed röjt nördidentiteten.)

Finns annars rätt många fina klockor, men de flesta är köpta med motiveringen "jag fyllde 30/40/50 och ville ha en klocka, och jaha, nu har jag det".
 
Topp