• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur många annonser/objekt?

Epicure.watches

Panerai
2-Faktor
Regel nummer 14 lyder: "Om du annonserar fler än 5 objekt/månad, alternativt har fler än 5 aktiva annonser samtidigt räknas du som kommersiell annonsör."
Jag ser ändå att det finns personer som annonser fler än 5 klockor i samma annons, som privatpersoner.
Jag skulle därför vilja ha klarhet i regel nummer 14. Vad säger den egentligen? Får man ha fler än 5 objekt ute till försäljning om man lägger alla i samma annons, utan att anses vara kommersiell aktör?
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Regel nummer 14 lyder: "Om du annonserar fler än 5 objekt/månad, alternativt har fler än 5 aktiva annonser samtidigt räknas du som kommersiell annonsör."
Jag ser ändå att det finns personer som annonser fler än 5 klockor i samma annons, som privatpersoner.
Jag skulle därför vilja ha klarhet i regel nummer 14. Vad säger den egentligen? Får man ha fler än 5 objekt ute till försäljning om man lägger alla i samma annons, utan att anses vara kommersiell aktör?
Jag föreställer mig att regeln inte riktar sig mot de som säljer av 35 dassiga femtiotalare i storlekar mellan 28 och 33 millimeter för ett par hundra styck, utan snarare de som agerar gråhandlare med Rolex som inte går att få tag på.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Ingen admin som kan bringa klarhet i frågan?
Får jag skapa en annons och sälja fler än 5 klockor ur min samling?
Nu är jag inte någon admin men med tanke på den stora mängd samlingsannonser som finns och historiskt har funnits på k&s så kan vi nog med stor säkerhet anta att det är helt OK att annonsera flera klockor i samma annons och att regeln finns till för att förhindra att enstaka aktörer översvämmar k&s med en drös olika annonser.
 
Topp