• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur många använder fickur, och hur bär ni dom?!

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Gillar fickur och har några stycken, funderar på att börja använda dom. Gillar den gamla goa stilen med väst och hela kittet, men har
själv inte den klädstilen. Har testat använda fickur ibland men känns lite strange att inte ha en klocka på armen :)

Mest går jag ju med jeans och T-shirt också, så fickurs tjusningen blir ju inte lika elegant som med väst tex.

Finns ju oändligt med kedjor och berlocker etc som man kan ha sina fickur i , hur gör ni ? Kom igen .......



Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Samma sits som dig... Äger ett fickur som jag fick i doppresent när jag föddes. Blir tyvärr bara liggandes :) kul att ta fram å kika på ibland dock!
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Ge oss en bild på den iaf , det förtjänar ditt fickur !


Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
Här har du ett par... Jag kan inget om märkets historia eller om tekniska detaljer kring klockan i sig, mer än att den är i 14k guld :)

jn40rch.jpg


stUlACm.jpg


aH9OoHJ.jpg


pjpHjbL.jpg
 

jabla

Sarlacc
Bärs lämpligen fastkedjade i senilsnöre. :)
Eller på armband, har faktiskt ett som är ombyggt till armbandsur.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Bärs lämpligen fastkedjade i senilsnöre. :)
Eller på armband, har faktiskt ett som är ombyggt till armbandsur.

Jo fastkedjade är ju ett måste , man vill ju inta tappa sitt fickur i backen !

Här är 4 exempel på "kedjor" , måste dock sägs att jag gillar inget av dom haha ;)

Skinn, metall och hår ...
uqujujuh.jpg





Skickas från min Air Padda, Tapatalk Pro
 

meo_swe

Audemars
Har två st. fickur. Sjukt vackra att titta på och bärs till min frack. Har även testat att ha fickuret till kostym, men där kändes det mest bara konstigt tyvärr...
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Instämmer med meo, använder mina fickur enbart till fracken. Även om jag ibland använder väst till vardags så
känns det ändå som att man sticker ut för mycket om man kör fickur.
Å andra sidan har jag varit på möten där en arkitekt, som inte är lastgammal, hade kostym med väst och fickur och det var ingen som kommenterade det. men vad de tänker är en helt annan fråga...
Och detta med frack, förutsätter ju att man har en, samt tillfällen att använda den...Men det är ju inte så svårt att fixa!:)
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Instämmer med meo, använder mina fickur enbart till fracken. Även om jag ibland använder väst till vardags så
känns det ändå som att man sticker ut för mycket om man kör fickur.
Å andra sidan har jag varit på möten där en arkitekt, som inte är lastgammal, hade kostym med väst och fickur och det var ingen som kommenterade det. men vad de tänker är en helt annan fråga...
Och detta med frack, förutsätter ju att man har en, samt tillfällen att använda den...Men det är ju inte så svårt att fixa!:)

Ne nu har du fått allt om bakfoten, grejen är att man ska sticka ut och få andra att se tjusningen i dessa grymt fina fickur som allt för sällan syns på folk ;)

Skapa fickurs trenden !


Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Ne nu har du fått allt om bakfoten, grejen är att man ska sticka ut och få andra att se tjusningen i dessa grymt fina fickur som allt för sällan syns på folk ;)
Skapa fickurs trenden !


Nja, frågan var ...hur gör ni? och det fick du svar på;)
Vi har ju ofta konstatera att nästan ingen ser vad man har på armen så vill man skapa en trend som gör en uppmärksammad så är ju detta rätt infallsvinkel. Speciellt om du kör väst med jeans och t-shirt:)
Så skapa trenden du så får vi se hur många som hänger på!!
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Nja, frågan var ...hur gör ni? och det fick du svar på;)
Vi har ju ofta konstatera att nästan ingen ser vad man har på armen så vill man skapa en trend som gör en uppmärksammad så är ju detta rätt infallsvinkel. Speciellt om du kör väst med jeans och t-shirt:)
Så skapa trenden du så får vi se hur många som hänger på!!

Ahh sant :)

Men jag skall starta trenden å se vad som händer haha


Skickas från min IFÅN 5S via Tapatalk
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Har två st. fickur. Sjukt vackra att titta på och bärs till min frack. Har även testat att ha fickuret till kostym, men där kändes det mest bara konstigt tyvärr...

Såg just dina bilder från jobbet! Lite kontrast mot de gånger du i så fall svidar upp i pingvindressen:cool:
 

jabla

Sarlacc
Gav sonen en förgylld Viking savonett till studentbalen men har tyvärr ingen bild på den. Tror inte den använts fler gånger. :(
 

Snigel

Cartier
2-Faktor
Lyckades hitta ett gammalt fickur i en byrålåda. Verkar vara av rysk modell.

image.jpg
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    143.9 KB · Visningar: 117
  • image.jpg
    image.jpg
    151.9 KB · Visningar: 158

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Har fått farfars gamla fickur. Hur snyggt som helst. Tyvärr har jag inte haft många tillfällen att använda det. Senast på en väns bröllop. Men det pryder en hylla i vardagsrummet så att jag kan njuta av det varje dag:).
omegapw-jpg.3920
 

Daytona96

Rolex
Har en Waltham, mass som jag har ärvt av min morfar, tyvärr så använder jag den inte. Klockan är i guld och är tillverkad i början av 1900-talet.
ury9e6a3.jpg



Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
Topp