• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur många har dykt med sin dykare?

Har du dykt med din dykare?

  • Ja! Havet är djupt! Nere på botten där är det toppen!

  • Nej, bara desk divning för mig!


Resultatet är endast synligt efter enkät.

MrPlow

Rolex
Blev precis med en Citizen Aqualand:
image.jpeg

Inser att den kommer nog inte få se havets botten, i alla fall inte den närmsta tiden. Min Rolex sub har snorklat med mig och badat i diverse pooler... Men jag har aldrig dykt med mina dykare... Har du? (Pic or IT didn't happen!)
 

natovintage

Rolex
2-Faktor
Haft en massa dykare... Men tyvärr aldrig riktigt dykt. Dock är dykning något som står högt upp i min "next-to-do"-lista, och då ska jag självklart ha en riktigt dykare i sällskap!
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Dykt både med min 14060m och min aquis.
Subben var nere på 26 meter
Aquisen var på ca 40 :)
Har man dykare ska dom användas.
 

Marku

Breitling
Förstår dig, har ett par momentbilder på helt andra saker med dålig kvalitet.

Hoppas kunna genomföra sista dyket för certet också. Teorin klar men klarade inte tryckutjämningen på näst sista dyket (öroninflamation och ögoninflamation samtidigt som följd) doh..
 

Jetsetet

Omega
När jag dök i mitten på nittiotalet använde jag och min kompis inget annat än min Aqualand som djupmätare och för att hålla koll på dyktiden. Det kändes riktigt kul att få använda den till sitt avsedda syfte. Idag tror jag att nästan alla använder dykdator dock.
 

månljus

Panerai
Har tyvärr inget dykcert så har bara blivit vanligt bad för mig och mina klockor. Har för mig att jag varit och provdykt när jag var liten, vill säga långt innan jag blev intresserad av klockor. Får lösa det någon gång i framtiden.
 

demondave

Rolex
Största badkrukan ever. Äger typ bara dykare..

Fick iofs inte flyga stridsflygplan bara för att jag köpte en Orfina heller. Det ligger ärligt talat högre på listan än att plaska runt med dykarna. #topgun
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Tyvärr bara i poolen.
Hade tidigare en seamaster pre Bond 200 som jag köpte av en militär från kustartilleriet.
Den klockan hade varit nere på 65 meter typ. Lite kul.
/j
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Räknas fridykning ner till 8-9 m vid snorkling som dykning?

Räknas lergroparna vid Tjurruset som dykning?

Jag vet inte vad jag skall svara :(
 

xTZ

Cartier
Nä haft min under vattenkranen. Får räcka. Skämt åsido. Men skulle jag dyka skulle subben såklart vara med på ner!
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Dessvärre har dykarna inte fått vara med på några större djup. Snorkling och badning är det ända som är aktuellt just nu i livet :)
DSC_0357.JPG
 

JayJay

Rolex
Nej det har jag inte gjort. Inte för att jag inte tror att dom skulle klara det. Det är bara att en bottentimer gör jobbet gott nog (bättre). Har dessutom bara dykt i svenska vatten vilket skulle göra det hyfsat bökigt att eftersöka klockan om olyckan att den tappas, mot all förmodan, skulle vara framme.
 
Topp