• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur många klockor har ni provat idag?

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag är hemma idag och ibland kan det vara svårt att välja klocka. Har inte ätit lunch ännu, men är redan inne på min tredje klocka.

Någon som känner igen sig?
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Sov med 16570 på orange isofrane och bytte till POn vid uppvaknande.
Imorn blir det omvänt :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

m_s

Patek
2-Faktor
Känner igen det där helt och hållet. Mitt trick var att banta ner samlingen så man faktiskt använder sina fina klockor!
 

Tim

Omega
Kör 99% Coken, GMT.

Daytona och IWC Mark XVI blir alltid liggande. Trots att jag tycker om även dom väldigt mycket.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
skönt att man inte är ensam, får nästan skuldkänslan när man byter en gång, som att det inte är ok beteende.
Får ju fan smyga med det så ingen ser...
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Sen jag skaffade min Longines Legend Diver har jag haft den alla dagar utom en (4 veckor). Dock byter jag gärna band ett par gånger om dagen.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Sov med Suunto. Nu Eterna helguld från 50-talet.
 

paradis

Audemars
Det var fint att höra,bytte 2-3 klockor under en dag.Jag vågade inte säga det,trodde att jag var ensam....Går ut på förmiddag,kommer hem vid 12-13,byter ,ock så vidare...Så det finns flera ,normala som jag,bra.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Brukar inte byta under dagen - men i bland på kvällen för att hålla "liv i automatarna"

Nu sitter daytonan på, datejusten ska in på service så den vilar. Får se om flingan åker på till kvällen eller ej
 
V

Viggen

Guest
Håll i hatten gubbar! Idag har jag INTE haft en klocka på mig. Har demonterat ett skåp som satt på väggen och sedan monterat upp en ny hylla. Abstinens nu, och sitter och fingrar på alla mina klockor. :)
 

Aron

Omega
Har en "jobbklocka" som oftast sitter på alla vardagar, dygnet runt, men ibland byter jag ändå när jag kommer hem från jobbet, bara några timmar för att sen byta tillbaka innan jag lägger mig. Fast på helgen händer det att jag byter några gånger per dag också.
Anledningen till att jag har en speciell jobbklocka är att jag har ett arbete där det förekommer, både hårda stötar, vibrationer, damm, vatten och en hel del lösningsmedel så jag måste ha en klocka där som jag inte känner att jag måste vara rädd om.
 
Topp