• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Apple 🍏 trĂ„den , för den som Ă€r fast i 🍎 trĂ€sket

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Körde en Oneplus 6T/7T (minns knappt) en kort tid, den var tvungen att lysa upp hela skÀrmen i vitt för att ansiktsigenkÀnningen skulle fungera i mörker (jÀtteskönt pÄ morgonen eller kvÀllen nÀr man knappt Àr vaken)...
Face-Id dÀremot klarar det galant med svart bakgrund :)

Ja jag hade en 6T, samma nÀr man anvÀnde fingeravtryckslÀsaren, blev helt blÀndad om det var mörkt.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Done!!!

C625249F-85B5-4ACE-AD8D-762493FF2D0A.png
 

Lutte

Cartier
2-Faktor
Ja, hemknappen stör. Är det nĂ„gon som vet om man kan anvĂ€nda "svep uppĂ„t"-funktionen Ă€ven om man har hemknapp?

Om du menar stÀnga/byta app genom att svepa uppÄt sÄ gÄr det inte pÄ min gamla SE, dÀremot pÄ min iPad mini 5. BÄda kör iOS 13.
 

Richie

Audemars
2-Faktor
LÄter spontant prisvÀrt, synd de inte tog bort hemknappen alternativt bara la till faceid dÄ det Àr riktig smidigt, touchid fungerar imo inte riktigt som den borde..
Undrar Àven hur batteritiden blir med nya processorn?
Samma batteri som i 8an antar jag?
Kraftfullare processor bör ju dra mer krÀm, men Àr kanske mer energisnÄl Àn tidigare processor?
 
  • Like
Reactions: LS

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Är det dags för en ny Iphone pĂ„ eventet imorgon? Vill egentligen fortsĂ€tta med Huwaei för kameran, batteriet och prisets skull, men det verkar inte ljusna pĂ„ app-fronten, sĂ„ det kanske fĂ„r bli Iphone igen.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
hoppas det kommer nÄgon ny info imorgon, dagens i-landsproblem. Vill veta om jag skall köra pÄ med Note serien eller om det Àr dags att testa pÄ Ipön igen.
Har Àven funderat pÄ Z Fold 2
 
Är det dags för en ny Iphone pĂ„ eventet imorgon? Vill egentligen fortsĂ€tta med Huwaei för kameran, batteriet och prisets skull, men det verkar inte ljusna pĂ„ app-fronten, sĂ„ det kanske fĂ„r bli Iphone igen.

Yes, det Àr obligatoriskt sedan 5an kom för en massa Är sedan. Jag har sedan flera Är tillbaks en stÄende bestÀllning hos den lokala handlaren pÄ den senaste modellen med största skÀrmen varje Är den hÀr tiden pÄ Äret. Alltid svart eller mörkgrÄ fÀrg sÄklart. :)

Jag lÀngtar mycket mer efter detta Àn tex midsommar, sommartid eller industrisemestern.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Mini lÄter ju lovande, hoppas pÄ nÄgot i storlek med min iPhone 7 som jag har fast med uppdaterad skÀrm och insida!
5.4" jÀmfört med 4.7" pÄ iPhone 7 men Ä andra sidan har den mindre dödyta sÄ det Àr möjligt att den Àr fysiskt likvÀrdig eller till och med mindre trots större skÀrm.
Hoppas den blir kantig, mindre, riktigt bra kamera, dubbla simkortsplatser och ett jÀkla batteri :)
Den fÄr samma design som SE och tidigare modeller med raka kanter, det ryktas som sagt om en mini och bra kamera Àr nÀstan synonymt med iPhone nu för tiden. :) TyvÀrr sÀgs det att minin kommer att fÄ lite sÀmre batteritid Àn 11 men man fÄr vÀl göra vissa kompromisser för att fÄ ner storleken.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
5.4" jÀmfört med 4.7" pÄ iPhone 7 men Ä andra sidan har den mindre dödyta sÄ det Àr möjligt att den Àr fysiskt likvÀrdig eller till och med mindre trots större skÀrm.
Den fÄr samma design som SE och tidigare modeller med raka kanter, det ryktas som sagt om en mini och bra kamera Àr nÀstan synonymt med iPhone nu för tiden. :) TyvÀrr sÀgs det att minin kommer att fÄ lite sÀmre batteritid Àn 11 men man fÄr vÀl göra vissa kompromisser för att fÄ ner storleken.

Hm lÄter inte sÄ lovande. Tror jag hellre kompromissar bort Google i mobilen Àn ett kasst batteri. Har inte varit superimponerad av tidigare kameror hellre, framförallt inte i macrolÀge. Men en fÄr hÄlla tummarna helt enkelt :)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hoppas den blir kantig, mindre, riktigt bra kamera, dubbla simkortsplatser och ett jÀkla batteri :)
Eller plats för minneskort? ;) Men det lÀr vÀl bli mer lÄst Àn vanligt. Hört att de likt Samsung ska sluta helt med att skicka med hörlurar. Och dÄ förvÀntar vi vÀl oss en justering av priset nedÄt, eller hur? :)

Bra kamera kan vi nog rÀkna med, de vet hur viktigt det Àr och brukar försöka ligga i framkant dÀr. Min bindningstid pÄ iPhone X tog slut i lördags sÄ jag hoppas det blir nÄgot i hÀstvÀg nu! ^^
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Eller plats för minneskort? ;) Men det lÀr vÀl bli mer lÄst Àn vanligt. Hört att de likt Samsung ska sluta helt med att skicka med hörlurar. Och dÄ förvÀntar vi vÀl oss en justering av priset nedÄt, eller hur? :)

Bra kamera kan vi nog rÀkna med, de vet hur viktigt det Àr och brukar försöka ligga i framkant dÀr. Min bindningstid pÄ iPhone X tog slut i lördags sÄ jag hoppas det blir nÄgot i hÀstvÀg nu! ^^
Ryktas ju Àven om att laddaren skulle plockas bort.. tvivlar dock pÄ att priset skulle justeras nedÄt trots detta
 
Topp