• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Apple 🍏 trĂ„den , för den som Ă€r fast i 🍎 trĂ€sket

Ola G

Cartier
Har en 11Pro max plus eller ngt sÄdant stora 11:an med 256Gb, som hag köpte i somras nÀr min gamla 7Max plus? lade av
KÀnner vÀl inte att 12:an erbjuder ngn enomr uppgradering utan byter som vanligt nÀr ngn avgörande uppdatering kommer alternativt nÀr batteriet i den gamla Àr kass
Mvh
Ola G
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Eller sĂ„ leker du med den extra mycket för att den Ă€r ny đŸ€·â€â™€ïž
Nope, kör dock en gammal ”pouch” som va till min IP 11 Max PRO , den telefonen va lite mindre. SĂ„ det kan hĂ€nda att den klĂ€mmer Ă„t knapparna nĂ€r man rör sig och har den i fickan. Vilket blir att skĂ€rmen tĂ€nds hela tiden. Skall hĂ„lla lite koll pĂ„ detta.
 

CROE

Omega
2-Faktor
har upptÀkt ett fel med iPhone 12 Mini (Som tydligen rÀtt mÄnga fler har) (Apple Àr underrÀttat och de jobbar pÄ en lösning)

har man skal pÄ Minin sÄ kan man inte aktivera kameran, ficklampan eller pausa musik sÄ lÀnge man Àr pÄ lÄsskÀrmen - SÄvida! du inte lÀgger fingret pÄ kameran (som har en stÄlram) alternativt rör vid sidan av telefonen för dÄ fungerar det normalt igen. Det Àr precis som skÀrmen inte Àr jordad som den ska. Men det konstigaste av allt Àr att det gÄr fortfarande att swipa

* Är det fler Ă€n jag som mĂ€rkt av detta hĂ€r?



Fick precis min Mini, kör skÀrmskydd och skal. Har samma problem... MÄnga uppÄt-swipes som missas ocksÄ. Detta kommer bli irriterande.
 

Molgan

Cartier
Fick min 12 mini idag, den kĂ€nns underbart smidigt mot min 11 pro, som tur var anvĂ€nder jag inget skal utan har en gammal lĂ€der-sleeve tillverkad i smĂ„land som jag ursprungligen anvĂ€nde till en iphone 5, och den passar perfekt 👌
 

par

Patek
2-Faktor
Inte helt frÀlst i formatet, kantigheten dvs. Annars Àr allt ett snÀpp upp frÄn min XS

6D667059-3EB3-4EC4-AA38-027E50257048.jpeg
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Varförska man köpa en iPhone för 20K nÀr Apple sÀljer billigare mobiler? Kostar inte nya Iphone 12 mini runt 8000 kr? Den har dessutom den greppvÀnligare varianten med skarpa kanter. Skarpa kanter brukar vi gilla hÀr. SjÀlv köpte jag en Iphone SE (en senare variant av Iphone5) begagnad för 700 kr i lifestyle köp&sÀlj. Den Àr jag vÀldigt nöjd med. Man mÄste ju inte alltid ha det dyraste. Inte konstigt att en del riskerar hjÀrtinfarkt.
 
Senast Àndrad:

Molgan

Cartier
Varförska man köpa en iPhone för 20K nÀr Apple sÀljer billigare mobiler? Kostar inte nya Iphone 12 mini runt 8000 kr? Den har dessutom den greppvÀnligare varianten med skarpa kanter. Skarpa kanter brukar vi gilla hÀr. SjÀlv köpte jag en Iphone SE (en senare variant av Iphone5) begagnad för 700 kr i lifestyle köp&sÀlj. Den Àr jag vÀldigt nöjd med. Man mÄste ju inte ha det dyraste alldig. Inte konstigt att en del riskerar hjÀrtinfarkt.


Det primÀra för mÄnga Àr inte kostnaden, den Àr snarare helt irrelevant. Det handlar om behov och önskemÄl helt enkelt, detta tenderar dessutom att förÀndras över tid.
Men det Àr bra för dig som primÀrt fokuserar pÄ kostnaden och kan göra ett begg-klipp pÄ köp&sÀlj.
 

kapahoo

Omega
Fick precis min Mini, kör skÀrmskydd och skal. Har samma problem... MÄnga uppÄt-swipes som missas ocksÄ. Detta kommer bli irriterande.
Som nÀmnts tidigare - samma hÀr. Men det gÄr ju egentligen fint att anvÀnda utan skal ett tag. Verkar funka utan problem dÄ. Dock vÀldigt irriterande mÄste man sÀga.
 

Flat-Eric

StÄlklockans beskyddare
2-Faktor
jag har sagt i flera Är att sÄ fort apple (eller android-variant) slÀpper en mindre telefon sÄ ska jag skaffa den
nu Àr jag sjukt pepp pÄ mini men samtidigt sÄ Àr det inget fel pÄ min iPhone X ..... vad göra? :eek:
Bytte nyss frÄn X till Mini. KÀnns mkt nÀttare samtidigt som skÀrmen inte Àr sÄ farligt mkt mindre
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Varförska man köpa en iPhone för 20K nÀr Apple sÀljer billigare mobiler? Kostar inte nya Iphone 12 mini runt 8000 kr? Den har dessutom den greppvÀnligare varianten med skarpa kanter. Skarpa kanter brukar vi gilla hÀr. SjÀlv köpte jag en Iphone SE (en senare variant av Iphone5) begagnad för 700 kr i lifestyle köp&sÀlj. Den Àr jag vÀldigt nöjd med. Man mÄste ju inte ha det dyraste alldig. Inte konstigt att en del riskerar hjÀrtinfarkt.
Varför ska man ha en klocka för 8000:- nÀr det finns klockor pÄ Ur och Penn för 200:-...........samma logik!
 

KPEI

Omega
2-Faktor
Varförska man köpa en iPhone för 20K nÀr Apple sÀljer billigare mobiler? Kostar inte nya Iphone 12 mini runt 8000 kr? Den har dessutom den greppvÀnligare varianten med skarpa kanter. Skarpa kanter brukar vi gilla hÀr. SjÀlv köpte jag en Iphone SE (en senare variant av Iphone5) begagnad för 700 kr i lifestyle köp&sÀlj. Den Àr jag vÀldigt nöjd med. Man mÄste ju inte ha det dyraste alldig. Inte konstigt att en del riskerar hjÀrtinfarkt.

MÄnga har tjÀnstetelefon antingen som anstÀlld eller pÄ egen firma. Det samt tjÀnstedatorer Àr vÀl nÄgra av fÄtal saker som inte klÀmts Ät Ànnu som en förmÄn.
MÄnga av de andra har de pÄ avbetalning. En telefon anvÀnds ganska mycket samt man har med den överallt sÄ till viss del Àr det nog motiverat.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Det primÀra för mÄnga Àr inte kostnaden, den Àr snarare helt irrelevant. Det handlar om behov och önskemÄl helt enkelt, detta tenderar dessutom att förÀndras över tid.
Men det Àr bra för dig som primÀrt fokuserar pÄ kostnaden och kan göra ett begg-klipp pÄ köp&sÀlj.
Det primÀra för mig Àr behovet, men det förstod du inte. Troligen beroende pÄ att du tror att jag tÀnker som du. :) För att förtydliga sÄ gÀller mitt inlÀgg min privata mobil. Min tjÀnstemobil beslutar it om och det blir alltid den senaste Applemobilen eftersom den synkar med allt annat pÄ arbetsplatsen.

PS. Om du lÀser inlÀggen kommer du att se att kostnaden har betydelse. Det Àr nÀmligen den mest frekventa anledningen mot att köpa en ny. DS.
 
Senast Àndrad:

Scipio

Patek
2-Faktor
Varför ska man ha en klocka för 8000:- nÀr det finns klockor pÄ Ur och Penn för 200:-...........samma logik!
Det kanske man kan tycka. Det Àr ett fritt land, Àn sÄ lÀnge. :) Jag tror att en nÄgra Är gammal mobil duger gott Ät de flesta. Sen finns det en del som verkligen nyttjar en ny mobils alla finesser och dÄ blir det legitimt att köpa en ny. Sen finns det de som bara ska ha en ny för att det Àr nÄgot nytt. Det Àr till de sistnÀmnda jag vill rikta min uppmÀrksamhet mot. DÄ pratar jag privata mobiler. Företagsmobiler finns de ju andra som beslutar om sÄ det Àr bara att ta det man fÄr.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Det kanske man kan tycka. Det Àr ett fritt land, Àn sÄ lÀnge. :) Jag tror att en nÄgra Är gammal mobil duger gott Ät de flesta. Sen finns det en del som verkligen nyttjar en ny mobils alla finesser och dÄ blir det legitimt att köpa en ny. Sen finns det de som bara ska ha en ny för att det Àr nÄgot nytt. Det Àr till de sistnÀmnda jag vill rikta min uppmÀrksamhet mot. DÄ pratar jag privata mobiler. Företagsmobiler finns de ju andra som beslutar om sÄ det Àr bara att ta det man fÄr.
Ingen hindrar dig frÄn att köpa en sloppy second lur......sÄ kan de som vill lÀgga 20 brak pÄ en fabriksny lur med plusmeny fÄ göra det.....
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Ingen hindrar dig frÄn att köpa en sloppy second lur......sÄ kan de som vill lÀgga 20 brak pÄ en fabriksny lur med plusmeny fÄ göra det.....
HÄller helt med. Nu har trÄden fler alternativa lösningar. Det gynnar lÀsarna i vÀrldens bÀsta lifestyle-/ & klockforum. Nya perspektiv, nya valmöjligheter.
 
Topp