• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Apple 🍏 trĂ„den , för den som Ă€r fast i 🍎 trĂ€sket

Johanw

Cartier
GÀllande kameran i de olika 12orna, sÄ gav denna reviewn mig bra beslut kring vilken modell jag skulle ta.
SkrÀmmande lite skillnad? SÄ gick pÄ Mini istÀller för Pro.

 

Richie

Audemars
2-Faktor
Lite OT men det kÀnns som om detta Àr rÀtt trÄd att frÄga i med tanke pÄ att hÀr Àr mÄnga Apple-anvÀndare :)

Tydligen Àr det bara gen 2 och Airpods PRO som stödjer att man snabbt kan vÀxla mellan sina enheter och jag har ett par av första generationen sedan release men skulle vilja ha denna funktionen.

Numera sĂ€ljs det bĂ„de med ”vanligt” fodral och en variant dĂ€r fodralet stödjer trĂ„dlös laddning.
RÀknas bÄda dessa som gen2? Eller endast den med trÄdlös laddning?


 

KenKun

Patek
2-Faktor
Har Àntligen fÄtt min 12 Mini!
Riktigt trevlig. Har saknat en lite mindre mobil. Kul att kunna alternera 😃

73B0A3B3-C978-469C-A8DB-ED453047453C.jpeg
B8F6DDE2-AC68-4650-927E-BD0E87928725.jpeg
 

Namaste

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Jag uppgraderade till en 12 Mini pÄ annandagen, frÄn en iPhone 7.
Wow vad nöjd jag Ă€r. ÄLSKAR Face ID och kameran.
Tack för alla bilder och info! ;)
 

Zhersz

Omega
F*n vad skönt det ska bli att gĂ„ till en 12 Pro frĂ„n min 12 Pro Max som jag tycker Ă€r alldeles för stor och oergonomisk 🙄. LĂ€ngtar inte mindre efter fredag nu đŸ˜ŽđŸ„ł.
Jag gjorde precis tvÀrtom. Fick en 12 Pro frÄn jobbet nÀr jag egentligen ville testa en större modell denna gÄngen. Gick och köpte 12 Pro Maxen sjÀlv istÀllet
och det var mycket skönare med större skÀrm. Enda nackdelen Àr att man inte lÀngre kan smsa nÀr man kör bil.....vilket sjÀlvklart kan anses vara positivt.
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jag gjorde precis tvÀrtom. Fick en 12 Pro frÄn jobbet nÀr jag egentligen ville testa en större modell denna gÄngen. Gick och köpte 12 Pro Maxen sjÀlv istÀllet
och det var mycket skönare med större skÀrm. Enda nackdelen Àr att man inte lÀngre kan smsa nÀr man kör bil.....vilket sjÀlvklart kan anses vara positivt.
12PM Ă€r absolut en trevlig telefon och speciellt dĂ„ den har en stor skĂ€rm men jag köpte mig istĂ€llet en iPad 8th gen för streaming. VĂ€rderar mer en lĂ€ttare och mer ergonomisk telefon men smaken Ă€r som baken (delad) 😉. KĂ€nns ocksĂ„ sjukt skönt att telefonen fĂ„r bra med plats i jeansfickan samt att jag vĂ„gar böja mig och inte vara rĂ€dd att telefonen ska knĂ€ckas pĂ„ mitten đŸ˜‚đŸ€Ł.
 

Zhersz

Omega
12PM Ă€r absolut en trevlig telefon och speciellt dĂ„ den har en stor skĂ€rm men jag köpte mig istĂ€llet en iPad 8th gen för streaming. VĂ€rderar mer en lĂ€ttare och mer ergonomisk telefon men smaken Ă€r som baken (delad) 😉. KĂ€nns ocksĂ„ sjukt skönt att telefonen fĂ„r bra med plats i jeansfickan samt att jag vĂ„gar böja mig och inte vara rĂ€dd att telefonen ska knĂ€ckas pĂ„ mitten đŸ˜‚đŸ€Ł.
Hahaha! Jag har en Ipad 10,2" men den Àr fast stationerad pÄ toaletten dÄ den endast anvÀnds att spela spel pÄ nÀr jag besöker "hemmakontoret".
Jag har alltid haft den vanliga modellen och aldrig MAX dÄ jag alltid tyckt det var för stort, men detta Äret ville jag verkligen testa och jag Àr supernöjd. HÄller
dock med dig gÀllande utrymmet i byxorna, dÀremot har jag istÀllet Àndrat placeringen till kavajens innerficka eller min MANLIGA "Long Wallet" som jag bÀr med mig överallt :)
 

Zhersz

Omega
Lite OT men det kÀnns som om detta Àr rÀtt trÄd att frÄga i med tanke pÄ att hÀr Àr mÄnga Apple-anvÀndare :)

Tydligen Àr det bara gen 2 och Airpods PRO som stödjer att man snabbt kan vÀxla mellan sina enheter och jag har ett par av första generationen sedan release men skulle vilja ha denna funktionen.

Numera sĂ€ljs det bĂ„de med ”vanligt” fodral och en variant dĂ€r fodralet stödjer trĂ„dlös laddning.
RÀknas bÄda dessa som gen2? Eller endast den med trÄdlös laddning?


Du har sÀkert fÄtt svar efter sÄhÀr lÄng tid, men till 99% sÄ Àr bÄda 2gen. Som sagt den enda skillnaden Àr laddningen enligt det jag vet.
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hahaha! Jag har en Ipad 10,2" men den Àr fast stationerad pÄ toaletten dÄ den endast anvÀnds att spela spel pÄ nÀr jag besöker "hemmakontoret".
Jag har alltid haft den vanliga modellen och aldrig MAX dÄ jag alltid tyckt det var för stort, men detta Äret ville jag verkligen testa och jag Àr supernöjd. HÄller
dock med dig gÀllande utrymmet i byxorna, dÀremot har jag istÀllet Àndrat placeringen till kavajens innerficka eller min MANLIGA "Long Wallet" som jag bÀr med mig överallt :)
Haha bĂ€sta stĂ€llet att ha iPad:en pĂ„ 😎😂. Det gjorde du helt rĂ€tt i 👌. Jag köpte Max frĂ„n början endast för kameran dĂ„ jag ville ha det bĂ€sta men mĂ€rkte ingen skillnad jĂ€mfört med vanliga 12 Pro sĂ„ valet blev enkelt att byta. Det finns dĂ€remot stora potential med kameran pĂ„ Max med framtida uppdateringar. Huvudsaken Ă€r att man sjĂ€lv hittar sina lösningar som fungerar för en 😊. Hade jag burit kavaj kanske Max hade fĂ„tt stannat kvar haha.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
12PM Ă€r absolut en trevlig telefon och speciellt dĂ„ den har en stor skĂ€rm men jag köpte mig istĂ€llet en iPad 8th gen för streaming. VĂ€rderar mer en lĂ€ttare och mer ergonomisk telefon men smaken Ă€r som baken (delad) 😉. KĂ€nns ocksĂ„ sjukt skönt att telefonen fĂ„r bra med plats i jeansfickan samt att jag vĂ„gar böja mig och inte vara rĂ€dd att telefonen ska knĂ€ckas pĂ„ mitten đŸ˜‚đŸ€Ł.
Verkar vara rĂ€tt robust. Glaset Ă€r mer reptĂ„lig och starkare chassi 😬

 

demondave

Rolex
Hahaha! Jag har en Ipad 10,2" men den Àr fast stationerad pÄ toaletten dÄ den endast anvÀnds att spela spel pÄ nÀr jag besöker "hemmakontoret".
Jag har alltid haft den vanliga modellen och aldrig MAX dÄ jag alltid tyckt det var för stort, men detta Äret ville jag verkligen testa och jag Àr supernöjd. HÄller
dock med dig gÀllande utrymmet i byxorna, dÀremot har jag istÀllet Àndrat placeringen till kavajens innerficka eller min MANLIGA "Long Wallet" som jag bÀr med mig överallt :)

Haha bĂ€sta stĂ€llet att ha iPad:en pĂ„ 😎😂. Det gjorde du helt rĂ€tt i 👌. Jag köpte Max frĂ„n början endast för kameran dĂ„ jag ville ha det bĂ€sta men mĂ€rkte ingen skillnad jĂ€mfört med vanliga 12 Pro sĂ„ valet blev enkelt att byta. Det finns dĂ€remot stora potential med kameran pĂ„ Max med framtida uppdateringar. Huvudsaken Ă€r att man sjĂ€lv hittar sina lösningar som fungerar för en 😊. Hade jag burit kavaj kanske Max hade fĂ„tt stannat kvar haha.

Det finns en anledning att min iPad kallas bajpadden! HumornivÄ sÄdÀr, dock.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Ni som kör 12 mini, hur upplever ni batteritiden? Om den inte ens klarar ett dygn (?) sÄ tar jag nog en SE istÀllet... (Allt annat gÄr tyvÀrr bort pga storleken, tycker att min gamla 8 Àr pÄ grÀnsen!) Ingen idé att ha en bra kamera och flÄdig skÀrm om de inte lyckats peta in ett tillrÀckligt stort batteri...
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Ni som kör 12 mini, hur upplever ni batteritiden? Om den inte ens klarar ett dygn (?) sÄ tar jag nog en SE istÀllet... (Allt annat gÄr tyvÀrr bort pga storleken, tycker att min gamla 8 Àr pÄ grÀnsen!) Ingen idé att ha en bra kamera och flÄdig skÀrm om de inte lyckats peta in ett tillrÀckligt stort batteri...
SEn har lika dÄligt batteri som 8an.
12mini dÀremot imponerar trots det lilla formatet.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Ni som kör 12 mini, hur upplever ni batteritiden? Om den inte ens klarar ett dygn (?) sÄ tar jag nog en SE istÀllet... (Allt annat gÄr tyvÀrr bort pga storleken, tycker att min gamla 8 Àr pÄ grÀnsen!) Ingen idé att ha en bra kamera och flÄdig skÀrm om de inte lyckats peta in ett tillrÀckligt stort batteri...
Jag tycker Ă€ndĂ„ att batteritiden Ă€r helt ok med tanke pĂ„ storleken 😬

AnvÀnder dock den mest hemma!
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Hm. Hade bara lÀst test och sett 12 vs 12 mini, och det var inte smickrande för den lille. FrÄgan Àr vilken kompromiss man vÀljer, bra batteri eller bra format...
Jag har vanliga 12an, Àr nöjd över lag men hade nog egentligen velat ha minins format.

Funderat pÄ att byta men precis som du Àr jag kluven om jag vill byta bort den bÀttre batteritiden..
 

Derix

Patek
2-Faktor
Ni som kör 12 mini, hur upplever ni batteritiden? Om den inte ens klarar ett dygn (?) sÄ tar jag nog en SE istÀllet... (Allt annat gÄr tyvÀrr bort pga storleken, tycker att min gamla 8 Àr pÄ grÀnsen!) Ingen idé att ha en bra kamera och flÄdig skÀrm om de inte lyckats peta in ett tillrÀckligt stort batteri...
Min 12 Mini klarar dagen med nÀppe. Men dÄ anvÀnder jag den vÀldigt mycket.
BA4BCC2D-E5F0-420C-AFB3-D8EAD253F21B.jpeg
0EBE2422-D495-47DF-9E73-E4F5AF699C55.jpeg
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Ni som kör 12 mini, hur upplever ni batteritiden? Om den inte ens klarar ett dygn (?) sÄ tar jag nog en SE istÀllet... (Allt annat gÄr tyvÀrr bort pga storleken, tycker att min gamla 8 Àr pÄ grÀnsen!) Ingen idé att ha en bra kamera och flÄdig skÀrm om de inte lyckats peta in ett tillrÀckligt stort batteri...
som alltid laddar den ur fort i början men efter gÀng laddningscykler sÄ stabiliserar sig batteritiden och jag tycker inte det Àr mycket att klaga pÄ
 

Johanw

Cartier
Hade varit skönt om dom vid det hÀr laget fixat problemt med att man inte fÄr notis/ljud pÄ nya imessage. Helt vÀrdelöst skött!
 

Bergets

Panerai
Jag har nu Àgt min iPhone 12 Mini sedan releasen och jag Àr fortfarande supernöjd med min :)

jag vet inte ifall jag blivit för snÄl eller ifall jag bara blivit bortskÀmd av den gamla SEn men jag saknar en Billig telefon (Som SEn) som man inte oroar sig för, som inte har glasbaksida och gÀrna Àr lite mindre Àn minin...

.... Iphone SE (5) Àr fortfarande den bÀsta telefonen :p nÄgon som fortfarande kör den?
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Jag har nu Àgt min iPhone 12 Mini sedan releasen och jag Àr fortfarande supernöjd med min :)

jag vet inte ifall jag blivit för snÄl eller ifall jag bara blivit bortskÀmd av den gamla SEn men jag saknar en Billig telefon (Som SEn) som man inte oroar sig för, som inte har glasbaksida och gÀrna Àr lite mindre Àn minin...

.... Iphone SE (5) Àr fortfarande den bÀsta telefonen :p nÄgon som fortfarande kör den?
Jag hjĂ€lpte sĂ„ sent som förra helgen brorsan med att byta telefon till en ”ny” IPhone SE gen1.
Han hade sedan tidigare en likadan som nu gick pÄ sista versen och hade i förebyggande syfte köpt en ny som han lagt undan till denna dagen!


Han Ă€r vĂ€l nĂ„got av en bakĂ„tstrĂ€vare men vill tvunget ha den fysiska hemknappen och tyckte till och med att 12mini kĂ€ndes för stor 😂
 

kapahoo

Omega
Är ocksĂ„ nöjd med iPhone 12 mini och hĂ„ller med om att iPhone SE gen 1 Ă€r peak mobil! Hemknappen Ă€r inte sĂ„ noga men storleken var perfekt.
 

Pjoter

Panerai
Apple har saltat pÄ bra för det nya flaggskeppet ,men frÄgan Àr ...stoppar de oss Apple nördar? Hur mÄnga kommer köpa vÀrstingen IPhone XS Max 512gb för 18.5k typ ?
Är det ens försvarbart att köpa en lur för nĂ€stan 20k :D
Eller en Daytona för 275 lax😅
 

Bilagor

  • DF0FA8D6-02E9-4300-A7BB-80746FE9811B.png
    DF0FA8D6-02E9-4300-A7BB-80746FE9811B.png
    155.8 KB · Visningar: 7
Senast Àndrad:
Topp