• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Apple 🍏 trĂ„den , för den som Ă€r fast i 🍎 trĂ€sket

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Fick bara plocka en via jobbet, men det ska bli kul att fÄ testa :)

hejhej.PNG
En sĂ„dan fĂ„r man klart testa 😀
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag har nu Àgt min iPhone 12 Mini sedan releasen och jag Àr fortfarande supernöjd med min :)

jag vet inte ifall jag blivit för snÄl eller ifall jag bara blivit bortskÀmd av den gamla SEn men jag saknar en Billig telefon (Som SEn) som man inte oroar sig för, som inte har glasbaksida och gÀrna Àr lite mindre Àn minin...

.... Iphone SE (5) Àr fortfarande den bÀsta telefonen :p nÄgon som fortfarande kör den?
Jag kör Iphone SE. BÀsta telefonen efter iPhone 5.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag har lite dÄlig koll pÄ Apples produkter men erbjuder den hÀr nÄgot som Tile m.fl. inte redan gör eller Àr det i stort sett samma produkt fast med ApplemÀrkning?
Tile förlitar sig pÄ andra som har kör Tile appen i bakgrunden pÄ sin enhet. Airtag förlitar sig pÄ ALLA som har iOS enheter
 
  • Like
Reactions: HSK

MrJL

Omega
2-Faktor
Har en Iphone 8 via jobbet, den lilla.

Fick info för nÄgra veckor sedan att jag ska fÄ byta min mobil till en ny. Kul! TÀnkte jag...
Det blev en Iphone XR. Den kommer inom 6 mÄnader.
Jag sÄg vad den faktiska kostnaden Àr för bolaget för den... Vilket skÀmt! Skulle vara billigare att casha en Iphone 12 pro... :eek::)
Man kan ju ifrÄgasÀtta hur den tÀnker som upphandlar vÀldigt mÄnga telefoner pÄ detta sÀtt. En 4(?) Är gammal telefon som leasas pÄ 2 Är (dÄ 6 Är gammal) för kostnaden av den senaste med bland annat 5G osv som behövs i arbetet nÀr det vÀl slÄr igenom.
 
Senast Àndrad:

KenKun

Patek
2-Faktor
iPhone skalen i skinn var ingen hit. Glatta / hala, plus fÀrgslÀpp efter ett par mÄnader. Testar silikon för första gÄngen. KÀnns bra, plus att jag gillar fÀrgerna

AD12022F-96B3-4221-848A-21EA3ABFEA32.jpeg
AB396635-A55B-4E09-8066-E05A9FC5514C.jpeg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag kan tipsa om Nudient ifall nĂ„gon Ă€r pĂ„ jakt efter ett slimmat skal (finns Ă€ven till Samsung och airpods). JĂ€tteskön yta som Ă€r bĂ„de mjukt och tĂ„ligt utan att för den delen vara halkig och verkar vara riktigt bra kvalitet. Jag har haft mitt skal rĂ€tt lĂ€nge nu och det finns inga som helst spĂ„r av anvĂ€ndning pĂ„ den och den sitter som en đŸ§€.

De kostar runt 300kr och finns numera Àven att köpa hos bl.a. El-Giganten om man av nÄgon anledning föredrar att handla i butik.

 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag kan tipsa om Nudient ifall nĂ„gon Ă€r pĂ„ jakt efter ett slimmat skal (finns Ă€ven till Samsung och airpods). JĂ€tteskön yta som Ă€r bĂ„de mjukt och tĂ„ligt utan att för den delen vara halkig och verkar vara riktigt bra kvalitet. Jag har haft mitt skal rĂ€tt lĂ€nge nu och det finns inga som helst spĂ„r av anvĂ€ndning pĂ„ den och den sitter som en đŸ§€.

De kostar runt 300kr och finns numera Àven att köpa hos bl.a. El-Giganten om man av nÄgon anledning föredrar att handla i butik.

De verkar dock inte ha en inbyggd magsafe magnet?
 

CROE

Omega
2-Faktor
iPhone skalen i skinn var ingen hit. Glatta / hala, plus fÀrgslÀpp efter ett par mÄnader. Testar silikon för första gÄngen. KÀnns bra, plus att jag gillar fÀrgerna

AD12022F-96B3-4221-848A-21EA3ABFEA32.jpeg
AB396635-A55B-4E09-8066-E05A9FC5514C.jpeg

KÀnner precis tvÀrtom efter ha bytt till lÀder, mycket bÀttre kÀnsla. Mitt silikon höll i tre-fyra mÄnader, den strÀva ytan lossnade vÀldigt snabbt dÄ den slet mot textilen i fickorna.
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
KÀnner precis tvÀrtom efter ha bytt till lÀder, mycket bÀttre kÀnsla. Mitt silikon höll i tre-fyra mÄnader, den strÀva ytan lossnade vÀldigt snabbt dÄ den slet mot textilen i fickorna.
Kan inte annat Ă€n hĂ„lla med 😊. Tycker det blir trevlig ”patina” pĂ„ lĂ€derskalen 😉.
Har ocksÄ ett Apple silikonskal men det har leget liggandes sedan 12 Pro releasen.
D163A60B-6C9C-4E74-84F8-8BB2CC1E8862.jpeg
 

HSK

Patek
2-Faktor
De verkar dock inte ha en inbyggd magsafe magnet?
Enligt produktbeskrivningen sÄ ska de ha det och Àr 1mm i tjocklek jÀmfört med Apples skal som verkar vara 2-2.1mm enligt Google. Man fÄr kanske aningen sÀmre skydd men jag tÀnker att man i sÄ fall Àr medveten om att det Àr en eventuell uppoffring man fÄr göra för att fÄ ett sÄ pass tunt skal och de skyddar faktiskt förvÄnansvÀrt bra med tanke pÄ tjockleken.

Dagens mobiler Ă€r dessutom sĂ„ pass kĂ€nsliga att det förmodligen inte spelar nĂ„gon större roll om skalet Ă€r ett eller tvĂ„ mm tjockt om man Ă€ndĂ„ tappar telefonen frĂ„n fickhöjd utan det Ă€r vĂ€l mest ett repskydd. 😱

Screenshot_20210509-131018_Firefox.jpg
 
Senast Àndrad:

KenKun

Patek
2-Faktor
KÀnner precis tvÀrtom efter ha bytt till lÀder, mycket bÀttre kÀnsla. Mitt silikon höll i tre-fyra mÄnader, den strÀva ytan lossnade vÀldigt snabbt dÄ den slet mot textilen i fickorna.
Kan inte annat Ă€n hĂ„lla med 😊. Tycker det blir trevlig ”patina” pĂ„ lĂ€derskalen 😉.
Har ocksÄ ett Apple silikonskal men det har leget liggandes sedan 12 Pro releasen.
D163A60B-6C9C-4E74-84F8-8BB2CC1E8862.jpeg

FĂ„r se om jag byter tillbaka. Just nu fĂ„r jag i alla fall bĂ€ttre grepp och jag gillar fĂ€rgerna 😌
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Enligt produktbeskrivningen sÄ ska de ha det och Àr 1mm i tjocklek jÀmfört med Apples skal som verkar vara 2-2.1mm enligt Google. Man fÄr kanske aningen sÀmre skydd men jag tÀnker att man i sÄ fall Àr medveten om att det Àr en eventuell uppoffring man fÄr göra för att fÄ ett sÄ pass tunt skal och de skyddar faktiskt förvÄnansvÀrt bra med tanke pÄ tjockleken.

Dagens mobiler Ă€r dessutom sĂ„ pass kĂ€nsliga att det förmodligen inte spelar nĂ„gon större roll om skalet Ă€r ett eller tvĂ„ mm tjockt om man Ă€ndĂ„ tappar telefonen frĂ„n fickhöjd utan det Ă€r vĂ€l mest ett repskydd. 😱

Screenshot_20210509-131018_Firefox.jpg
Ah. Bra info! Kanske testar nÄgon gÄng i framtiden!
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
FĂ„r se om jag byter tillbaka. Just nu fĂ„r jag i alla fall bĂ€ttre grepp och jag gillar fĂ€rgerna 😌
Jag hĂ„ller absolut med att fĂ€rgerna Ă€r mer ”poppiga” pĂ„ silikonskalen 😊. Har sjĂ€lv precis skaffat mig ett Pitaka Air för tredje gĂ„ngen 😂.
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Nudient hÄller för att tappa telefonen frÄn midjan och öronhöjd iallafall :)
DÀremot höll inte deras glas.
 

Johanw

Cartier
Jag kan tipsa om Nudient ifall nĂ„gon Ă€r pĂ„ jakt efter ett slimmat skal (finns Ă€ven till Samsung och airpods). JĂ€tteskön yta som Ă€r bĂ„de mjukt och tĂ„ligt utan att för den delen vara halkig och verkar vara riktigt bra kvalitet. Jag har haft mitt skal rĂ€tt lĂ€nge nu och det finns inga som helst spĂ„r av anvĂ€ndning pĂ„ den och den sitter som en đŸ§€.

De kostar runt 300kr och finns numera Àven att köpa hos bl.a. El-Giganten om man av nÄgon anledning föredrar att handla i butik.


och dessutom pÄ kampanj hos Webhallen.

7AD43229-50E1-4ECB-8E65-ACA46B6425F9.jpeg
 

sevdah

Omega
2-Faktor
Har en Iphone 8 via jobbet, den lilla.

Fick info för nÄgra veckor sedan att jag ska fÄ byta min mobil till en ny. Kul! TÀnkte jag...
Det blev en Iphone XR. Den kommer inom 6 mÄnader.
Jag sÄg vad den faktiska kostnaden Àr för bolaget för den... Vilket skÀmt! Skulle vara billigare att casha en Iphone 12 pro... :eek::)
Man kan ju ifrÄgasÀtta hur den tÀnker som upphandlar vÀldigt mÄnga telefoner pÄ detta sÀtt. En 4(?) Är gammal telefon som leasas pÄ 2 Är (dÄ 6 Är gammal) för kostnaden av den senaste med bland annat 5G osv som behövs i arbetet nÀr det vÀl slÄr igenom.
Har samma dilemma dÀr jag Àr :)
 

zeke_varg

Omega
NÀsta version, 13, kommer det vara en miniuppadering tror vi? Dags för ny rackare om ett Är ungefÀr. Har SE2 men villhöver en mini vilket jag gissar Àr kvar i deras arsenal för nÀsta upgrade.
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Hoppas att det Àr ok att jag nÀmner det hÀr, men jag gillade inte Apple-magsafe-skalet sÄ jag sÀljer det direkt istÀllet om nÄgon Àr intresserad:
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Kör med ett Pitaka Air skal pĂ„ min 12 Pro och Ă€lskar att det knappt bygger pĂ„ nĂ„got pĂ„ telefonen 😊.
8C45CFB0-234F-4E93-B2C1-11155B83D4C8.jpeg
8E3AFE62-2975-45EC-9DCA-2C00302F43FD.jpeg
 
Topp