Laddar...
Nymans Ur 1851

Payson

Hur många kommer köpa en iPhone XS Max när Apple ökat priset med 3k typ ?

Diskussion i 'Lifestyle' startad av MacRulez4ever, 14 september 2018.

1. Operator

Operator Titan

Jag kommer skaffa Xs, antagligen den med minst minne - använder inte så mycket. Byter varje år, Och så får den i familjen som behöver en ny ärva mina gamla. Sambon får ärva min gamla X i år

MacRulez4ever gillar detta.
  2. Parabellum

Parabellum Tantal

Från:
    Stockholm
    När vi ändå diskutera nya X. Hur tänker ni som köper Xs Max? Har ni oerhört djupa jeansfickor eller går ni runt med en liten väska som många tjejer gör med sina mobiler inuti?
    Jag tycker att min X är i det största laget och ser Max-modellen (som "Plus"-modellerna tidigare) som en iPad-kompromiss snarare. Upplys mig gärna med era erfarenheter!

donpasta gillar detta.
  3. Nicbex

Nicbex Guld

Vi har byxor gjorda för män, dessa har tillräckliga fickor. Kostymbyxor är sådär men då har man ju kavajinnerficka

engst gillar detta.
  4. Parabellum

Parabellum Tantal

Från:
    Stockholm
    Uppfattat.

engst och Öbo gillar detta.
  5. MacRulez4ever
    Trådstartare

MacRulez4ever Guld

Jag tänker såhär: iPhone 7 & 8 plus grym skärm å visst en stor mobil. iPhone x riktigt bra lur men vad saknar jag ? Jo större skärm ....
    iPhone XS max = fullträff
    Plats finns alltid , men får erkänna att jag har även minst 7 olika manbags och där finns alltid lite plats kvar för en XS max ifall något skulle bli fel

Parabellum gillar detta.
  6. Nicbex

Nicbex Guld

Nej men jag är helt allvarlig, jag har allsköns olika byxor från mjukisbyxor till smokingbyxor och hade aldrig problem med iPhone Plus. Det är en märkligt återkommande fråga. Jag vet dock att min sambo inte får plats med Plus i sina byxor.

7. MacRulez4ever
    Trådstartare

MacRulez4ever Guld

Stretchjeans är hemligheten , de va längesen folk gick omkring i stentvättade stenhårda jeans utan mjukningsmedel

Belfort gillar detta.
  8. Roxen

Roxen Tantal

Från:
    Danderyd
    Var vill du komma? Hänger inte med i resonemanget.

9. Empa

Empa Brons

Nej när de släpper ”budget” modellen som kostar 9500kr så blir det inte någon iPhone denna gången.

10. ScubaKing

ScubaKing Silver

Gick från Iphone till Samsungs S serie och har aldrig någonsin ångrat mig. Om jag var kvar med Iphone skulle jag aldrig någonsin köpa en för dessa pengar, inte en chans i världen.

Heimo gillar detta.
  11. Torsten

Torsten Guld

Från:
    Orten
    Brukar normalt alltid byta när en ny modell kommer, oavsett pris, men årets nyheter var en rejäl besvikelse.

12. MaziK

MaziK Silver

.

Senast ändrad: 16 september 2018
  13. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Iom att mitt abonnemang gick ut och 3 körde erbjudande på Xs med obegränsad surf för 650 i månaden inkl airpods så var det lite av en no-brainer.

Davvan, Nicbex, Derix och 2 andra gillar detta.
  14. CapTaiN-MiFFo

CapTaiN-MiFFo Brons

Från:
    Norrköping
    Inte många rätt i det inlägget. Det är ju Apple som tvingats erkänna att dom sölar ner sina telefoner medvetet. imessage fyller väl ingen vettig funktion sedan mess är gratis.

15. Rolfen

Rolfen Brons

Från:
    GBG
    Ni som gnäller på priset är för unga och bortskämda med billig lågprisskit. När Ericsson Hotline kom kostade den 30000kr men så var den också oändligt mycket coolare än en iPhone.
    EricssonHotline.

Senast ändrad: 16 september 2018
    Aerospace, vikgul, Moorflax och 5 andra gillar detta.
  16. Nicbex

Nicbex Guld

Mest stör jag mig på det svenska priset, det amerikanska är ju helt ok. Men sen ska vi på med fet moms, Copyswedeavgift och svag svensk krona och vips är det skitdyrt.

17. donpasta

donpasta Brons

Från:
    Halmstad
    Är 45 år och min första mobil var en Bosch där batteriet hade bajonet fattning och antennen fick man dra ut... samma år som Ericsson släppte sin hotline med orange knappsats... då kostade mig 32kr/min om jag kommer ihåg rätt... och jag tycker fortfarande att 15-18k för en iPhone är mycket :)

Rolfen gillar detta.
  18. Richie

Richie Silver

Har man både MacBook och iPhone är ju iMessage guld värt!
    Riktigt smidigt att skicka sms från datorn :)

engst och donpasta gillar detta.
  19. JB_XII

JB_XII Brons

Från:
    Göteborg
    Finns det folk som köper en telefon kontant direkt vid utlämning numera då?
    De flesta kör väl ett 24 månaders abonnemang?
    Man brukar få lite rabatt då också :) Landar väl på en 700-800 kr/månaden då.
    Tyvärr, till alla kreditföretags glädje, så kommer 95% tycka att de har råd med 833:-/mån i 24 månader men att 20 000:- för en telefon är helt galet!

Själv kör jag telefonen genom jobbet. Får välja helt fritt, så kommer troligen köra en XS MAX 256GB inom kort. Min 7:a har gjort sitt :D

20. Pete11

Pete11 Silver Premium

Jag köper allt kontant numera. Boende undantaget. Det blir ju totalt sett billigast och man håller de fasta kostnaderna nere.

21. JB_XII

JB_XII Brons

Från:
    Göteborg
    Gött med para ;) Men jag försöker nog betala allt också. Men lite avbetalningar tycker jag skapar en bra balans. Så en mobiltelefon ser jag nog som rimligt att skriva av :)

22. HardcoreError

HardcoreError Titan

Fast ligger inte de nyare Samsung telefonerna på ungefär samma pris?

23. vonhall

vonhall Silver Premium

Från:
    Giötheborg
  24. -SC-

-SC- Titan

Jag har köpt all mina telefoner kontant, förutom mina 2 senaste iphones som båda hade 12mån abb. Vet egentligen inte varför, verkade väl vara en bra deal då eller något.

Jag har en iphone X privat och en iphone 8 via jobbet, det ryktas om att jobbtelefonerna ska bytas ut till nyare iphones efter årsskiftet, får se...

Annars har jag för tillfället inget större sug efter dom nya modellerna, skärmstorleken jag har nu duger bra så jag behöver ingen större, och dom nya verkar inte heller ha några nya unika funktioner (dvs ingen egentlig USP?), så min iphone X får stanna ett tag till. Måste bara få skärmen bytt då den har börjat bli repig...

Edit: kan iofs förstå att 512gb lagring kan vara lockande för vissa, men jag har 64gb i dagsläget och är inte ens i närheten av att ha fyllt telefonen helt, så för mig är det där inget viktigt.

Är lite besviken då jag gärna skulle ha sett fler nyheter och förändringar:(

Parabellum och JB_XII gillar detta.
  25. Davvan

Davvan Pamela Gidley Premium

Från:
    Fettefleur......
    Bästa nyheten är ändå nya IOS 12......nu kan man äntligen köra waze via carplay........via min SE.....seger.....

donpasta gillar detta.
  26. -SC-

-SC- Titan

Precis, eller Google Maps för min del. Är mycket mer taggad på iOS12 än på dom nya modellerna.

donpasta och Davvan gillar detta.
  27. Belfort

Belfort Titan

Från:
    Innanför tullarna
    Köper telefoner kontant. Har telenor fri surf 400kr/månaden. Tyvärr har de smyghöjt år efter år så när jag skaffade det så kostade det bara 200kr i månaden. Vill inte släppa det abonnemanget men det där erbjudandet från tre med unlimited + XS för 600ish kronor var riktigt bra. Köpte Iphone 8 förra hösten och räknar med att behålla den i två år till. Att inte behålla telefonen tre år eller mer är enligt mig bortkastade pengar, det händer inte särskilt mycket på ett eller två år rent tekniskt. Jag hade gärna behållt telefonerna längre om det inte vore för att batterierna fort blir kassa.

mega gillar detta.
  28. David

David Bödeln

Inga rätt i det här inlägget.

Apple sölar inte ner telefoner medvetet utöver att minska strömförbrukningen för att handskas med ett gammalt batteri. Bra kompromiss för att slippa att telefonen stänger av sig. Nytt batteri är så gott som gratis. Sluta trolla.

Det finns massvis med fördelar med iMessage, synkad online-backup av meddelanden till många olika enheter, kryptering hela vägen och iMessage-app:ar, för att nämna några.

29. Heinrich.a

Heinrich.a Brons

Från:
    Vintern
    Du kan ju synca Googles sms app med datorn och köra via datorn. Något annat jag missar? Annars är det väl bara krypteringen som man missar och det är ju en ganska stor sak ;)

30. Heinrich.a

Heinrich.a Brons

Från:
    Vintern
    Kan du göra med Google sms app också :) samt att du kan köra villken dator som helst och göra det :)