• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Apple 🍏 trĂ„den , för den som Ă€r fast i 🍎 trĂ€sket

ante_77

Cartier
2-Faktor
Är jag ensam om att helt ha tappat sugen att se vilka nyheter Apple kommer med?
KÀnns som femtioelfte gÄngen de "stora" nyheterna Àr bÀttre kamera och lÀngre batteritid. Suck!

Byter mobil ungefÀr vartannat Är sÄ det blir en 13 men jag kommer knappast studsa runt av lycka nÀr kartongen ska öppnas.
Vad mer behövs?
Verktygssats till bilen och mikrovÄgsugn?
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Varje Ă„r fĂ„r jag en pĂ„minnelse pĂ„ facebook om denna bild jag tog. Året Ă€r 2012, Japan. Man köar för iPhone 5 :)

ipip.jpg
 
Senast Àndrad:

sjökvist

<—Axel Nilson
Vad mer kan man göra? KÀnns som allt pÄ en telefon redan har uppfunnits.
Batterier som ger en veckas anvÀndning hade dock varit nice...
jag utvecklar inte mobiler sÄ jag vet inte vad man kan göra mer, men nÀr 12:an Àr sÄ pass lik den nya bÄde pÄ insida och utsida finns det ingen anledning att uppgradera.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
jag utvecklar inte mobiler sÄ jag vet inte vad man kan göra mer, men nÀr 12:an Àr sÄ pass lik den nya bÄde pÄ insida och utsida finns det ingen anledning att uppgradera.
Man behöver inte utveckla mobiler för att kÀnna att man saknar en viss funktion...

Men visst Àr det onödigt att uppgradera varje Är. Vi har ÀndÄ kommit sÄ pass lÄngt nu att det mesta pÄ en mobil redan har uppfunnits. Nu handlar det mest om förfiningar...
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Jag gillar Apples förfiningar och att det hÄlls simpelt. Har kommit till den Äldern att jag inte vill lÀra mig nÄgot nytt varje Är, allt ska bara flyta pÄ. Kört med en Iphone X sen release och jag kan inte minnas att den har strulat en enda gÄng, inga hÀngningar eller liknande.

Börjat snegla lite pÄ att köpa ny, funderar pÄ en MAX-variant för att komma upp lite i storlek, man sitter ju med telefonen sÄ pass mycket sÄ varför inte göra det bÀsta av det kÀnner jag? Va tycker ni som har hoppat upp till MAX? Blir det för stort? Lönt att hugga 13, eller ska man försöka ta en 12 nu nÀr priserna sjunker lite?
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag gillar Apples förfiningar och att det hÄlls simpelt. Har kommit till den Äldern att jag inte vill lÀra mig nÄgot nytt varje Är, allt ska bara flyta pÄ. Kört med en Iphone X sen release och jag kan inte minnas att den har strulat en enda gÄng, inga hÀngningar eller liknande.

Börjat snegla lite pÄ att köpa ny, funderar pÄ en MAX-variant för att komma upp lite i storlek, man sitter ju med telefonen sÄ pass mycket sÄ varför inte göra det bÀsta av det kÀnner jag? Va tycker ni som har hoppat upp till MAX? Blir det för stort? Lönt att hugga 13, eller ska man försöka ta en 12 nu nÀr priserna sjunker lite?
6.5 tum har varit ok för mig, men nÀr jag köpte 12 Pro Max pÄ 6.7 tum med tillhörande skydd sÄ kÀnde jag att det var för stort. Gör stundtals lite ont att hÄlla i den med en hand :(
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
6.5 tum har varit ok för mig, men nÀr jag köpte 12 Pro Max pÄ 6.7 tum med tillhörande skydd sÄ kÀnde jag att det var för stort. Gör stundtals lite ont att hÄlla i den med en hand :(

Var rÀdd för det ocksÄ. Kör plÄnboksfodralet nu och tycker det funkar helt ok, hade nog tÀnkt köra en MAX med vanligt skal bara. FÄr kanske gÄ och klÀmma pÄ en innan man bestÀller.
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
jag utvecklar inte mobiler sÄ jag vet inte vad man kan göra mer, men nÀr 12:an Àr sÄ pass lik den nya bÄde pÄ insida och utsida finns det ingen anledning att uppgradera.
Nej, man behöver inte uppgradera varje Är.
BÀttre batteritid Àr vÀl önskvÀrt.

En eller annan dag sÄ kanske man kan köra telefonen som stationÀr dator och bara docka den pÄ kontoret.
 

Roddan

Omega
Nej, man behöver inte uppgradera varje Är.
BÀttre batteritid Àr vÀl önskvÀrt.

En eller annan dag sÄ kanske man kan köra telefonen som stationÀr dator och bara docka den pÄ kontoret.
En önskedröm Àr vÀl att ha en iphone med M1 chip som bÄde kan anvÀnda som telefon och snabbt koppla in med usb-c för att fungera perfekt som en macbook för att lika snabbt kunna "docka" med en skÀrm och fungera som ipad...
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Köpte min 12 Mini i november
.sĂ„ inte 1Ă„r och batterikappen Ă€r nere pĂ„ 93% av nykapp  Àr inte helmunter över det
..efter 6 mĂ„n tycker jag man verkligen mĂ€rkte av kortare tid mellan laddningarna
.sĂ„ vĂ€ntar lite till dess det kommer bĂ€ttre std by tider
.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Köpte min 12 Mini i november
.sĂ„ inte 1Ă„r och batterikappen Ă€r nere pĂ„ 93% av nykapp  Àr inte helmunter över det
..efter 6 mĂ„n tycker jag man verkligen mĂ€rkte av kortare tid mellan laddningarna
.sĂ„ vĂ€ntar lite till dess det kommer bĂ€ttre std by tider
.
Min mini Àr pÄ 99%
Köptes januari i Är...

Batteriet mÄr som bÀst mellan 40-80% uppladdning
 

LS

Panerai
2-Faktor
Köpte min 12 Mini i november
.sĂ„ inte 1Ă„r och batterikappen Ă€r nere pĂ„ 93% av nykapp  Àr inte helmunter över det
..efter 6 mĂ„n tycker jag man verkligen mĂ€rkte av kortare tid mellan laddningarna
.sĂ„ vĂ€ntar lite till dess det kommer bĂ€ttre std by tider
.
Samma hÀr, min Àr nere pÄ 91%. Missnöjd med batteriet faktiskt, i övrigt vÀldigt trevlig lur :)
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Min Àr fortfarande pÄ 100. Plockades ut vid release.

Tricket Àr att inte ladda batteriet till 100% hela tiden
iPhone har en inbyggd funktion som ska lösa det dÀr egentligen. Min Àr alltid runt 80% en timme innan larmet ringer, sen slutar den pÄ runt 90-95 nÀr jag kopplar ur den.

B0BA03A6-56D3-41C0-A388-60AD79EC09C5.jpeg
 

ScubaKing

Audemars
KĂ€nner till skins! Vill dock ha lite skydd mot stötar och skrĂ„mor. Speciellt nu nĂ€r kidsen fĂ„r lĂ„na telefonen dĂ„ och dĂ„ 🙃

Fast den tÄl verkligen störar och skrÄmor, jag har skin pÄ nu som tÀcker bÄde baksida och sidor, sedan skÀrmskydd fram och jag har inte ett mÀrke pÄ mobilen och anvÀnder den hela tiden. Men visst, vill du ha skal sÄ kör pÄ det.
 

ScubaKing

Audemars
Är jag ensam om att helt ha tappat sugen att se vilka nyheter Apple kommer med?
KÀnns som femtioelfte gÄngen de "stora" nyheterna Àr bÀttre kamera och lÀngre batteritid. Suck!

Byter mobil ungefÀr vartannat Är sÄ det blir en 13 men jag kommer knappast studsa runt av lycka nÀr kartongen ska öppnas.

BÀttre batteritid var ALLT jag önskade för nya Apple Watch 7, men tji fick jag.....
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Min Àr fortfarande pÄ 100. Plockades ut vid release.

Tricket Àr att inte ladda batteriet till 100% hela tiden
Den laddar till 80 men sen laddar den upp till 100 precis innan man vaknar typ och börjar anvÀnda. Det som brÀnner mest batteri Àr att ladda till 100 och inte börja anvÀnda.

Skall byta snart ÀndÄ :D

Hade glömt trycka pÄ "svara" igÄr kvÀll
 

namkrad

Cartier
2-Faktor
Jag gillar Apples förfiningar och att det hÄlls simpelt. Har kommit till den Äldern att jag inte vill lÀra mig nÄgot nytt varje Är, allt ska bara flyta pÄ. Kört med en Iphone X sen release och jag kan inte minnas att den har strulat en enda gÄng, inga hÀngningar eller liknande.

Börjat snegla lite pÄ att köpa ny, funderar pÄ en MAX-variant för att komma upp lite i storlek, man sitter ju med telefonen sÄ pass mycket sÄ varför inte göra det bÀsta av det kÀnner jag? Va tycker ni som har hoppat upp till MAX? Blir det för stort? Lönt att hugga 13, eller ska man försöka ta en 12 nu nÀr priserna sjunker lite?
Jag har 12 Pro Max, Ängrar ingenting. Den kÀnns lite större pga kantigheten, men skulle inte kunna tÀnka mig en mindre nu faktiskt. Fick min pÄ releasedagen och har 99% och laddar nÀstan bara trÄdat. Grym lur, och det verkade inte som 13 PM fick sÀrskilt stora nyheter, förutom 10-120 hz dÄ.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag har 12 Pro Max, Ängrar ingenting. Den kÀnns lite större pga kantigheten, men skulle inte kunna tÀnka mig en mindre nu faktiskt. Fick min pÄ releasedagen och har 99% och laddar nÀstan bara trÄdat. Grym lur, och det verkade inte som 13 PM fick sÀrskilt stora nyheter, förutom 10-120 hz dÄ.
Gillar att fota. Barnen. Klockorna. Maten.
Oftast Àr det den nya kameran som fÄr mig att vilja byta
 

namkrad

Cartier
2-Faktor
Gillar att fota. Barnen. Klockorna. Maten.
Oftast Àr det den nya kameran som fÄr mig att vilja byta
HĂ„ller med dig, den Ă€r viktig. Jag hade X innan och den rĂ€ckte tills jag köpte 12:an 😁 Fotomöjligheterna Ă€r fortfarande grymma pĂ„ 12 PM och det Ă€r alltid kul att astrofotografera, vilket jag gjort lite grann sedan jag skaffade 12 PM 👌
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Älskar kamerorna, hatar det mesta med min :D

SÀkert bÀttre upplevelse om man har Mac, iPad, Apple tv, betalar för iCloud, har Apple watch.....
 
Topp