• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Apple 🍏 trĂ„den , för den som Ă€r fast i 🍎 trĂ€sket

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Heja Apple friskt humör!!!


SkÀrmbild 2021-09-17 142712.png
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Tror detta blir första gĂ„ngen pĂ„ 10 Ă„r som jag inte köper en ny telefon pĂ„ release. Det kĂ€nns bra Ă€ven om det Ă€r konstigt 😂
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Du var sÀkert försent ute.
F5 och lÀgga till o korgen sÄ fort som möjligt. Fick leverans 27:e
Precis det jag gjorde och skulle fÄ leverans 24:e...

EDIT: Provade nu och dÄ funkade allt hur smidigt som helst. Tror det var kopplingen för bekrÀftelse via bank-id som strulade för den fick jag inte upp nÀr det gick fel.

SkÀrmbild 2021-09-17 155541.png
 
Senast Àndrad:

ante_77

Cartier
2-Faktor
Precis det jag gjorde och skulle fÄ leverans 24:e...

EDIT: Provade nu och dÄ funkade allt hur smidigt som helst. Tror det var kopplingen för bekrÀftelse via bank-id som strulade för den fick jag inte upp nÀr det gick fel.

SkÀrmbild 2021-09-17 155541.png
Vafaaaan
Jag fick 27:e....fast det var 256:an, sÄ kanske dÀrför, eller sÄ kan det vara p.g.a hemleverans.
Oavsett vilket sÄ Àr det inte jag som fÄr vÀnta pÄ telefonen, dÄ den Àr till "chefen" i huset.
 

Makkanxd

Rolex
Har iPhone 11 idag och Àr sugen pÄ 13 pro. Egentligen har jag kanske inget större behov men ÀndÄ sugen pÄ nÄgot nytt och frÀscht :)
Tror ni man fÄr dom sÄ snabbt alltsÄ om man bestÀller nu? Borde inte Apple ocksÄ ha lite komponetbrist som alla andra ?

Cashar ni telefonerna? Jag har alltid gjort sÄ tidigare men nu har jag Telenor change och vet inte riktigt vad jag tycker om det. Smidigt men samtidigt ogillar jag avbetalningen.. hur gör ni?
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Har iPhone 11 idag och Àr sugen pÄ 13 pro. Egentligen har jag kanske inget större behov men ÀndÄ sugen pÄ nÄgot nytt och frÀscht :)
Tror ni man fÄr dom sÄ snabbt alltsÄ om man bestÀller nu? Borde inte Apple ocksÄ ha lite komponetbrist som alla andra ?

Cashar ni telefonerna? Jag har alltid gjort sÄ tidigare men nu har jag Telenor change och vet inte riktigt vad jag tycker om det. Smidigt men samtidigt ogillar jag avbetalningen.. hur gör ni?

Mitt upplÀgg (nÄja, telefonen till damen i huset)
1. Cashar av gammal ovana
2. Komponentbrist Àr ett troligt scenario och dÀrför bestÀller jag innan det blir problem.
27:e september Àr min leveranstid pÄ 256gb
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Som jag skrev lite tidigare sÄ Àr det mest batteriet pÄ min XS som stör mig. Plus att den ibland fÄr för sig att den inte hittar simkort. Var bestÀller ni 13? Direkt pÄ Apple.com?
Det fÄr bli en 13 PRO tÀnker jag.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Har iPhone 11 idag och Àr sugen pÄ 13 pro. Egentligen har jag kanske inget större behov men ÀndÄ sugen pÄ nÄgot nytt och frÀscht :)
Tror ni man fÄr dom sÄ snabbt alltsÄ om man bestÀller nu? Borde inte Apple ocksÄ ha lite komponetbrist som alla andra ?

Cashar ni telefonerna? Jag har alltid gjort sÄ tidigare men nu har jag Telenor change och vet inte riktigt vad jag tycker om det. Smidigt men samtidigt ogillar jag avbetalningen.. hur gör ni?
Apple Ă€r TSMCs största kund och har högsta prioritet. De kan naturligtvis inte trolla fram grejer som inte finns men komponentbrist Ă€r nog ett betydligt större bekymmer för övriga kunder om man sĂ€ger sĂ„. 😉
 

MrJL

Omega
2-Faktor
Jag har haft min 12 pro max nu ett halvÄr typ och tycker den Àr bra.
Men den Àr ju alldeles för tung... Jag gick frÄn Huawei P30 pro till denna, skÀrmen Àr nÀstan identisk i storlek och batteritiden bÀttre pÄ P30, jag tror att Max vÀger nÀstan 50g mer och det med ett slimmat Nudient-skal.

Jag hoppades att den nya skulle ha always on-skÀrm och Ätminstone vara lÀttare med tanke pÄ att Apple ÀndÄ brukade vara revolutionerande men den blev tyngre och större sÄ nu blev jag mest blÀh... TrÄkigt
 
Senast Àndrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Visst finns det bara en sorts Airpods Pro? Kostar en tusenlapp mindre bÄde pÄ Elgiganten och MediaMarkt Àn hos Apple, men Apples produkter brukar ju aldrig skifta sÄ mycket i pris frÄn deras egna hemsida.


 

KenKun

Patek
2-Faktor
Visst finns det bara en sorts Airpods Pro? Kostar en tusenlapp mindre bÄde pÄ Elgiganten och MediaMarkt Àn hos Apple, men Apples produkter brukar ju aldrig skifta sÄ mycket i pris frÄn deras egna hemsida.


Mm. Knasigt. Det ingĂ„r dock gratis gravyr via Apple 🙃
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Kan komma ett gÀng dumma produktfrÄgor under dagen. Ni fÄr stÄ ut :)

Men varför ska jag köpa en MagSafe-laddare för 250sek mer Àn Belkins variant med samma watt och dÀr man fÄr med adaptern, (mÄste köpas separat frÄn Apple). Föredrar Àven fÀrgen pÄ Belkins. Men Àr det nÄgon funktion man missar eller snabbhet i laddning?

 

Operator

Omega
Kan komma ett gÀng dumma produktfrÄgor under dagen. Ni fÄr stÄ ut :)

Men varför ska jag köpa en MagSafe-laddare för 250sek mer Àn Belkins variant med samma watt och dÀr man fÄr med adaptern, (mÄste köpas separat frÄn Apple). Föredrar Àven fÀrgen pÄ Belkins. Men Àr det nÄgon funktion man missar eller snabbhet i laddning?

Det sitter magneter i MagSafe laddaren, dels ska det göra att den lĂ€gger sig ”helt rĂ€tt” mot telefonen, men den stora fördelen i mina ögon Ă€r att laddaren sitter fast pĂ„ telefonen. Detta innebĂ€r att du kan lyfta den medan den laddar. Jag Ă€r nöjd med min, men jag hör hur det lĂ„ter ”en trĂ„dlös laddare som sitter fast ” đŸ€”
Magneten funkar bara med iPhone 12/13 ocksÄ, Àven om den kan ladda andra modeller
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det sitter magneter i MagSafe laddaren, dels ska det göra att den lĂ€gger sig ”helt rĂ€tt” mot telefonen, men den stora fördelen i mina ögon Ă€r att laddaren sitter fast pĂ„ telefonen. Detta innebĂ€r att du kan lyfta den medan den laddar. Jag Ă€r nöjd med min, men jag hör hur det lĂ„ter ”en trĂ„dlös laddare som sitter fast ” đŸ€”
Magneten funkar bara med iPhone 12/13 ocksÄ, Àven om den kan ladda andra modeller

Aha, sÄ ingen magnet pÄ Belkin alltsÄ? Men hur Àr det med adaptern dÄ? Man har ju ett hundratals liggande hemma, (nÄja, ett gÀng i alla fall). Eller mÄste det vara specifikt Apples som de vill sÀlja till för att fÄ rÀtt laddstyrka?
 

HSK

Patek
2-Faktor
Kan komma ett gÀng dumma produktfrÄgor under dagen. Ni fÄr stÄ ut :)

Men varför ska jag köpa en MagSafe-laddare för 250sek mer Àn Belkins variant med samma watt och dÀr man fÄr med adaptern, (mÄste köpas separat frÄn Apple). Föredrar Àven fÀrgen pÄ Belkins. Men Àr det nÄgon funktion man missar eller snabbhet i laddning?

Den laddas med dubbelt sÄ hög effekt om man anvÀnder Magsafe (15W) istÀllet för Qi (7.5W) men det finns tredjepartstillverkade alternativ sÄ man behöver inte köpa Apples egna om man inte vill.

Laddaren du lĂ€nkar till anger "snabbladdning för Apple" men det Ă€r oklart vad som menas och om den faktiskt har Magsafe. đŸ€”
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag kollade pĂ„ apples hemsida nu. En 13 Pro 256Gb har förvĂ€ntad leveranstid pĂ„ 4-5 veckor. KĂ€nns ju lite halvdrygt men det Ă€r vĂ€l bara att acceptera

 

KenKun

Patek
2-Faktor
Ingen buzz kring att Magsafe plĂ„nböckerna har inbyggd "Hitta" funktionalitet? Jag Ă€r nöjd med min nuvarande, men ska nog bestĂ€lla en till nĂ€sta Ă„r 😌

AF276F68-52FB-49EC-B46C-2F8C190DBC9B.png
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
BestÀllde en 13 Pro pÄ Webhallen nu. Vi fÄr vÀl se nÀr den dyker upp! Jag kunde inte se nÄt annat Àr releasedatum...
 

Johanw

Cartier
Ingen buzz kring att Magsafe plĂ„nböckerna har inbyggd "Hitta" funktionalitet? Jag Ă€r nöjd med min nuvarande, men ska nog bestĂ€lla en till nĂ€sta Ă„r 😌
SÄg det, men avvaktar reviews, speciellt dÄ min telefon inte ens ger Magsafe notisen mer nÀr jag sÀtter pÄ min nuvarande plÄnbok (Apple) .SÄ passade pÄ och bestÀllde den "gamla" dÄ MediaMarkt sÄlde den för halva priset.
 

Johanw

Cartier
Ah. Vad kör du för iOS version?
14.7.1, ska prova dra pÄ 14.8 och som om det hjÀlper. Men lÀst andra haft samma problem.
Sen 349:- vs 795:- Àr ett acceptabelt pris. Efter att ha upplevt den undermÄliga kvalitén pÄ deras lÀderskal till 12:an betalar jag inte premium mer.
*edit: 14.8 gav tillbaka magsafe-notisen vid anslutning av produkt.

image.jpg
 
Senast Àndrad:
Topp