• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Apple 🍏 trĂ„den , för den som Ă€r fast i 🍎 trĂ€sket

KenKun

Patek
2-Faktor
14.7.1, ska prova dra pÄ 14.8 och som om det hjÀlper. Men lÀst andra haft samma problem.
Sen 349:- vs 795:- Àr ett acceptabelt pris. Efter att ha upplevt den undermÄliga kvalitén pÄ deras lÀderskal till 12:an betalar jag inte premium mer.
*edit: 14.8 gav tillbaka magsafe-notisen vid anslutning av produkt.

image.jpg
Mm. Var ocksÄ lite missnöjd. Bytte till silikonskalen som jag tycker Àr bÀttre
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Jag kör med en iPhone 11 och tÀnkte pÄ detta med batteriet.
Jag laddar den i tid och otid, lÄter den ligga pÄ laddning under natten.

BatterihÀlsan Àr fortfarande 99%
 

Bilagor

  • 2EBD21C6-953E-49D7-92A7-A18BCC978AFE.png
    2EBD21C6-953E-49D7-92A7-A18BCC978AFE.png
    86 KB · Visningar: 4

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag kör med en iPhone 11 och tÀnkte pÄ detta med batteriet.
Jag laddar den i tid och otid, lÄter den ligga pÄ laddning under natten.

BatterihÀlsan Àr fortfarande 99%
Imponerande, min 11pro Àr nere pÄ 84%
 behandlar den som skit och (mÄste) ladda den i tid och otid
 ;)
33B86A71-8BB8-4DF7-BDFE-A7F74963DC7E.jpeg
 

HSK

Patek
2-Faktor
AngÄende batteriet sÄ tror jag att deras batterihÀlsa Àr baserad pÄ antal laddcykler sÄ det har nog mer att göra med hur mycket man anvÀnder telefonen snarare Àn hur man laddar Àven om det ocksÄ kan ha en viss pÄverkan.
 

LS

Panerai
2-Faktor
Största nyheten mĂ„ste vĂ€l Ă€ndĂ„ vara iOS 15 och nya versionen av Safari. Nu kan man nĂ€mligen ”dra ner för att uppdatera” nĂ€r man Ă€r inne pĂ„ Köp & SĂ€lj-avdelningen :D
 

HSK

Patek
2-Faktor
Ett förslag har lagts fram kring en eventuellt lagstadgad laddningsstandard (USB-C) inom EU.


Förslaget omfattar Ă€ven krav pĂ„ standard för snabbladdning vilket jag antar innebĂ€r att magsafe ryker? đŸ€”
 

bluetrain

Cartier
Har en ipad mini 4 som börjar bli lite seg. Nya ipad mini ser riktigt najs ut sÄ funderar pÄ den. Dock riktigt korkat att de tagit bort hörlursjacket. Sen blev jag lite förvÄnad av priset. 6k jmf med 4,5k för förra modellen. Förutom formfaktorn (vilken föevisso Àr najs) och lite snabbare processor sÄ Àr frÄgan om prisökningen verkligen Àr befogad? Ngn som klÀmt pÄ den Àn och har ngn kommentar?
 

LS

Panerai
2-Faktor
Har en ipad mini 4 som börjar bli lite seg. Nya ipad mini ser riktigt najs ut sÄ funderar pÄ den. Dock riktigt korkat att de tagit bort hörlursjacket. Sen blev jag lite förvÄnad av priset. 6k jmf med 4,5k för förra modellen. Förutom formfaktorn (vilken föevisso Àr najs) och lite snabbare processor sÄ Àr frÄgan om prisökningen verkligen Àr befogad? Ngn som klÀmt pÄ den Àn och har ngn kommentar?
Min mor som har en mini 2 som Ă€r 7 Ă„r gammal och ska uppgradera stĂ„r inför samma dilemma. Tror faktiskt att den vanliga modellen som bara heter ”iPad” Ă€r mer prisvĂ€rd om man inte tvunget vill ha mindre skĂ€rm. Den Ă€r ocksĂ„ precis uppdaterad och kostar 4000kr.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Var har ni köpt era nya 13 ni som fÄtt dem?
Jag bestÀllde ju pÄ Webhallen men jag har inte fÄtt nÄt leveransdatum Àn. Ingen panik iofs men man blir ju sugen nÀr man ser era

 

HSK

Patek
2-Faktor
Apple tillverkar vÀldigt trevliga produkter bÄde hÄrd- och mjukvarumÀssigt men det hÀr med uppdateringar Àr rena döden och jag begriper inte hur det kan ta sÄ lÄng tid. Jag uppdaterade bÄde Apple TV, iPad och MBA till senaste versionerna och det tog en halv evighet, sÀkerhetsuppdateringen till MBA lÄg pÄ 2.6GB och tog minst en halvtimme att installera och dÄ har den ÀndÄ en av marknadens snabbaste laptop-CPUer och NVME sÄ det Àr inte hÄrdvaran det Àr fel pÄ.

Är det för att det Ă€r BSD-baserat eller vad Ă€r det som gör att det tar sĂ„n förbannad tid att installera Ă€ven den minsta av uppdateringar? Samma sak med iOS, de androidmobiler jag har haft som Ă€r betydligt klenare installerar en ny androidversion pĂ„ kortare tid Ă€n iPhone installerar en mindre uppdatering. đŸ€·â€â™‚ïž
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
KanontrÄd, följer. Men Àr det bara jag som stör mig pÄ den kraftigt utdaterade rubriken? Kan inte vi (@MacRulez4ever ) Àndra den till typ Apple iPhone-trÄden eller liknande? :)
Sorry för halvt off-topic.

On-topic: jag har en iPhone 12 standard sen den kom och Àr nöjd, blir inget byte till 13 som det ser ut nu.

Done ✅
 
Topp